Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
De plantjes gaan nog wel door, sommige spots is et erger geworden maar de toppen gaan wel door
Ze hebben vandaag weer een dosis water gekregen niet afgezuurd is kijken hoe ze hierop zullen reageren.
Ze zitten nu in week 3 bloei bijna de 4e, hoop alleen dat het roesten minder zal worden zodat de toppen niet aangetast worden.
Ik zou ff wat MG gaan halen paffer, zodat je dat wat mee kan geven als extratje zodat ze wel de extra kracht krijgt om goede toppen te maken. Ze zullen gewoon verder bloeien alleen je krijgt er veel minder vanaf dan anders nu.
Maar ik zou eens voor de grap Hesi eens eeen mailtje sturen en dan een foto erbij doen van een paar bladeren en dan vragen hoe dit kan...
@ Canna, kheb ze gemailed en dit krijg ik als antwoord terug
Hallo,, ziet er niet goed uit,
Ik denk niet dat het een voedingsprobleemis, ziet meer naar een bacterieele infectie uit,
Is naar mijn mening weinig aan te doen, aflaten bloeien en de ruimte en de potten goed ontsmetten is het enige wat voorvolgende keer helpen kan.
De echt vieze opgekrulde bladeren in iedergeval zo vlug mogelijk verwijderen, voordat het nog verder de rest aantast.
Wat soms wel een helpt met zoiets issproeien met koper sulfaat, krijg je bij de boerenbond, maar of dit nog veelnut heeft, met deze aantasting is maar de vraag.
De toppen zijn gelukkig wel redelijkaangezet, dus je zult wat kunnen oogsten maar wordt nooit meer geweldig.
Met vriendelijke groeten
Dusja het zij zo, hierna maar es een goede schoonmaak ronde houden just to be shure.
Ja, wat kan je daarop zeggen.......Het is wel zo dat je na de eerste goede kweek alleen maar klote kweken heb gehad, dus er kan wel iets van waarheid inzitten van die bacto infectie want dat zie jij niet zitten maar kan wel steeds je hok/tent slopen.
Dat wordt straks na de kweek alles ontsmetten paffer, kan ook is een keer geen kwaad En dan eens kijken hoe het dan gaat.
Hadden ze nog wat gezegd over het afzuren?? Of had je dat niet gevraagt??
@ Q, Ik heb ze wat fotos toegestuurd hoe de planten er in de groei bij stonden en hoe ze er nu bij staan.
Zelf zat ik te denken aan een blokkade gezien ik vrij vroeg was begonnen met het geven van de bloei voeding
bij de eerste bloei haren in de toppen kregen ze al een kleine dosis mee.
De temp is idd wat hoog geweest ligt vanaf begin al rond de 28 graden en ik geef ze van onder water.
Enige wat ik deze ronde heb gewijzigd is de dieptestraler kap en de lekbak de tent draait vanaf ronde 1 al mee
Er zijn geen verbouwingen of iets dergelijks hier geweest ofzo dus vergiftiging denk ik niet zo snel.
@ Canna, idd niet veel meer de leverancier heeft gesproken
Ik heb het ze ook in me mail verteld dat ik moet afzuren voordat ik de juiste Ph waarde bereik, daarop heeft hij niets gezegd
of hij heeft daar overheen gelezen.
Ik weet wel dat elke voeding de Ph waarde beetje laat zakken en merk de zelfde waardes bij de Hesi voeding.
Tenzij je water een Ph waarde van rond de 7,5 heeft dan hoe je niet af te zuren maar de mijne ligt rond 8.6.
Einde van deze run zal ik eens de dettol fles er doorheen halen just to be shure, dan is dat in elk geval uitgesloten.
Jullie guy's in elk geval bedankt met het meedenken en ik hoop dat ik er nog wel iets lekker van af mag halen
Hier nog wel een paar foto''s van de planten.
Temp ligt de afgelopen dagen zo rond de 28 graden en de Lv is ietswat gezakt rond de 40%.
Ze hebben net een voetenbad gehad met 10ltr water waarin 20ml voeding en enzymen is gegaan.
Een paar dikken mooi aan en een paar lijken niet veel te doen so be it then. IMG_2156.jpg IMG_2159.jpgIMG_2155.jpgIMG_2162.jpgIMG_2160.jpgIMG_2158.jpgIMG_2157.jpg Peeps
Ondanks dat groeien de bloemen wel door, optimaal is anders maar toch.
Misschien een stomme opmerking, maareh misschien moet je eens je PH-meter ijken.
Als die de verkeerde waardes doorgeeft dan ga je soweedso nat
Succes verder Pafferino!
Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets
Comment