Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek hopelijk gaat het lekker tips altijd welkom !!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

eerste kweek hopelijk gaat het lekker tips altijd welkom !!!

Korting op 420shop
    hallo iedereen

ik zocht een hobby en kijk het is kweken geworden uiteraard
    gaan we klein beginnen 10x amnesia original dinafem.
    tips altijd welkom heb mijn materiaal wel al gekocht dus ben niet van plan hier veel aan te veranderen

afmeting van de ruimte 1.20B op 1.30L 2.40H

hier een beschrijving wat ik ga gebruiken

VSA Mari 400watt
    Bulb Philips HPI-T 400watt groeilamp
    Bulb General E. lucalox 400watt
    spiegelkap
    Buisventilator S-vent 125mm 350m3
    CAN Filter 50cm flens 125mm (150 m3)
    Thermo / hygro meter digitaal + min-max geheugen
    Fan control, Dimmer met losse oranje thermostaat
    Ventilator met klip
    10xPot vierkant 9x9x10cm Voorgroei
    10xPot vierkant 18 ltr 30x30x30cm
    Zwart/wit folie
    Brandblusser wand Poeder 1KG automatisch
    brand alarem
    Hesi Wortel-Complex
    Hesi Fosfor-Plus
    hesi bloei
    hesi tnt complex groei

wat denke jullie ??

paar vraagjes

voor de voorgroei ga ik biogrow van atana gebruiken om dat ik deze al had gehaald maar om dat ik groei en bloei voedig heb was mijn vraag als ik ze overpot kan ik dan gewoon grond hallen in tuincentrum of is dit niet zo een goed idee ???

hoe hoog hang ik mijn hpi lamp het besten ???

nog 1 vraagje ik heb mijn wandbrandblusser 20centimeter boven mijn vsa gehangen op mijn vsa staat dat hij 100grade kan worden mijn brandblusser gaat af bij temperatuur 79graden de vraag word mijn vsa echt zo warm

wat zou ik kunnen doen hier aan de blusser hoger zetten is onmogelijk

morgen begin ik met ontkiemen wat is de allerbeste manier

Re: eerste kweek hopelijk gaat het lekker tips altijd welkom !!!

Hoi, 10 plantjes is heus niet klein beginnen :p Maar het ziet er wel allemaal heel goed uit je set-up, gauw een foto'tje?

Als ik jou was zou ik toch een zak (paar zakken) grond van de growshop kopen, lightmix ofso, maar of het echt een groot verschil is met tuingrond dat weet ik niet echt.

Die hoogte moet je wat zoeken denk ik, gebruik hiervoor je thermometertje. Ik denk toch best een centimeter of 40..

Je wil idd niet dat je brandblusser zomaar afgaat, 79 , laat staan 100 graden zal het nooit worden op 20 cm van de achterkant hoor. Misschien voor de zekerheid er toch een fannetje voor zitten, en ook hier es de temperatuur meten om zeker te zijn

Ik heb de beste ervaring met ontkiemen in een glas water, mag gerust kraantjes water, en houden op kamertemperatuur in een donkere omgeving. Na een dag zou je ze moeten kunnen laten zinken en normaal gezien een dag later barsten ze open, eventueel kun je ze dan nog een dag in wat natte watjes leggen voor de final touch :p

Grtz
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Ben benieuwt naar de foto's
      suc6 met je kweek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wigwam View Post
        wat denke jullie ??
        Nou, eens zien waar te beginnen..

Je gaat "klein" beginnen zeg je.
        Hou in gedachte dat dit een hobbykweekforum is. Broodkwekers zijn hier niet gewenst.

Een 400W lamp is niet groot genoeg voor het hele oppervlak. Een 600W is beter geschikt.
        Je filter is te klein. Minstens dezelfde grootte als je afzuiger. (die bij 600W ook groter moet)
        Je vsa wordt echt warm, die hoort ook op een onbrandbare ondergrond gemonteerd te worden met de spoel aan de bovenkant en de electronica beneden.

De automatische brandblusser hang je daar waar je onheil verwacht. Misschien boven de tent/boven in je hok ?
        Zo'n blussertje doet het ongeveer 10-15 seconden en dan is het op.
        Delen die niet uit zijn gegaan, vliegen gewoon weer in brand, als de bron niet weggenomen is.

Een voedingslijn van een merk bestaat uit verschillende op elkaar afgestemde producten.
        Als je denkt dit zelf beter te kunnen, kun je natuurlijk altijd verschillende merken door elkaar gebruiken.

Heb je al 24 uur test gedraaid ?
        Je zou niet de eerste zijn die er achter komt dat-ie de temperatuur niet goed krijgt terwijl er al planten in staan.

Zo, koffietijd.
        Succes.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

goeie middag

oke het word bij het overpoten dus lichtmix weet iemand of ik deze drek mag bij voeden ?? met hesi producten

ik ben ze nu aan het ontkiemen heb dit gedaan op watten en soort sere erboven gemaakt
          met een glas water ging moelijk om dat ik geen donkere warme ruimte ik ga namelijk vandaag het hok afmaken

normaal moet het met een 400watter wel goed gaan ik gebruik namelijk niet heel het oppervlak er komt ook nog 5l plante spuit in en in het begin emmer water voor de juiste vochtigheid
          maar dit zal je wel zien als ik fototjes ga posten
          de vsa is gemonteerd in mijn hok op beton dit kan normaal geen probleem zijn
          ik ga mijn klip ventilator er voor hangen gek ik en mss een 2de kopen voor lucht circulatie ??
          wat denkje ???

gaat de filter een probleem geven ik gebruik namelijk niet de hele ruimte als ik de volledige ruimte zo benuttigen zo ik er nog 5a6 bij kunnen zetten
          * edit*

zo nu gaan we maar is verder doen in het hok hoop straks al paar fototjes te plaatsen

bedankt voor de reacties
          groetjes wigwam

---------- Post added at 12:30 ---------- Previous post was at 12:19 ----------

de afzuiging was een pakket dus dacht dat ik wel juist zat zou dit echt een probleem geven ik blaas namelijk af lang de schoorsteen en ben van plan een paar emmers met chloor tabbs in de ruimtes langs het hok te zetten !!
          Last edited by SirSmokeAllot; 14 June 2012, 14:49.

Comment

paar foto`s zeggen meer dan 1000den woorden...

good luck

Comment

Chloor tabs ?
              Ga je er ook staan urineren dan ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

chloor tabs in water overheerst de wiet geur hebben ze me toch beweert dus we kunnen het eens proberen als ik last krijg van de geur haal ik wel de juiste filter dan hebben ze me int zak gezet in de growshop maja dan wetten we dat we daar niet meer langs gaan

men hok bijna klaar enkel nog lamp monteren

fotos volgen straks ben er zo fier op hehe

Comment

Bezig...
                X