Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED Grow 1m2 hulp welkom

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED Grow 1m2 hulp welkom

Korting op 420shop
    We zijn voor het eerst aan het experimenteren met wietkweek, gekozen voor een led lamp 120w http://www.onlinekweken.nl/product/1..._120WATT_.aspx en autoflowering zaadjes fastbud nr2http://en.seedfinder.eu/strain-info/...2/Sweet_Seeds/

voor deze kweek van alles geprobeerd, maar nu hebben we 2 zaadjes ontkiemd die naar wij denken zich ok ontwikkelen door middel van bepaalde waarden.

de lamp hangt ongeveer 45 cm boven de plantjes, we hebben een luchtvochtigheid van rond de 70-80% op het moment en de warmte varieert van 20,9 's nachts(donker) tot 24,3 overdag(LED) we zitten nog op een cyclus van 18/6 omdat de 2 plantjes nog geen bloemetjes laten zien. Daarna verlagen we het naar 12/12 toch??

dit zijn overigens de eerste 2 plantjes die een juiste luchtvochtigheid en voeding(1 aarde componenten voeding House Garden) en aarde(Lightmix van Plagron), ontkiemd met kiempluggen van Plagron + seedbooster, maar een eerste vraag is b.v. of het zakje van de kiemplug bij overpotten weggehaald moet worden of dat je deze eraan kunt laten zitten...

start.jpgP6160166.jpgP6160153.jpgP6160154.jpgP6160156.jpgP6160157.jpgP6160158.jpg
    De 1ste foto(3-6-2012) zijn de 2 nieuwe zaailingen die geen stress kennen, onder een vochtigheid van 75-80% hebben gegroeid en op de 2e foto kunnen jullie zien hoe hij op dit moment eruit ziet(2,5- 3 weken vanaf ontkiemen) de 3e foto de 2 zaailingen in de tent, linksonder en rechtsboven zijn ze, de andere 3 potjes zijn van mislukte probeersels(tl/geen voeding/te veel water etc etc)

enkele vragen waar wij mee zitten:

- Hoeveel water geef je deze plantjes nu? we geven nu 200-250ML met wat voeding per 2-3 dagen met een EC van 1.3 in 7 liter potten. is dit ok?
    We hebben 3 uur per dag een bevochtiger aanstaan voor de luchtvochtigheid, ultrasoon. iemand een idee of het mogelijk is hier al voeding in mee te geven?
    - Wanneer schakelen we over naar een andere cyclus? bij de eerste bloemvorming? of niet, omdat we autoflowering zaadjes hebben?
    - Gewoon algemene tips over kweken onder LED of autoflowering, alle hulp kunnen we gebruiken om een beetje rendement te halen(zonder hps) maar ook een lekker wietje te kweken. 100-150 gram is toch wel te halen?
    -we hebben van een oude kennis wat oude voeding gekregen, denken jullie dat we dit nog kunnen gebruiken na 10-12 jaar(pk13-14)? wat is zowiezo de waarde van extra boosters etc voor ons 1m2 kweekje?

alvast hartelijk dank voor het advies!
    Attached Files
    Last edited by fastbudnr2; 17 June 2012, 02:13.

Re: LED Grow 1m2 hulp welkom

Hey Fastbud ,mooi nog een ledkweker te zien hier op het forum.
    Ik zal een aantal van je vragen proberen te beantwoorden .

-Je moet voor de watergift kijken of voelen ,door een vinger in een pot te steken ofzo ,of de planten wel water nodig hebben ,als je de planten teveel water geeft remt dit namelijk de ontwikkeling van de plant ,je kunt beter een keer een beetje te laat zijn met water geven dan dat de planten constant nat staan ...De EC zou ik op 1.6 gaan zetten en dan tijdens de bloei met kleine stappen naar 2.0 toe werken .

-Bij een autoflower kun je het best ook tijdens de bloei 18/6 als lichturen aanhouden ,een gewone wietplant ga je na een aantal weken op 12/12 zetten om een kortere dag te simuleren zodat de plant gaat afbloeien .Een autoflower zal automatisch na een week of twee/drie in bloei schieten ongeacht de aangeboden lichturen .
    Dus lekker op 18/6 laten staan daar zijn ze voor bedoeld ,licht is gewicht.

-Algemene tips zijn er niet zover ik weet zover ik weet speciaal voor led ,het is qua basis gewoon hetzelfde als kweken met led behalve dat je ze iets minder water geeft en iets meer voeding .Verder zorg dat je lamp op de goede hoogte hangt +/- 40 cm en dat je mooie lichtverdeling hebt over je planten .
    IK vind je 100 tot 150 gram (droog) nogal optimistisch voor deze lamp , maar de tijd zal het leren .

- de oude voeding die je van je kennis gekregen hebt mag je weggooien en gewoon effe wat nieuwe voeding en bloeibooster halen in de growshop.
    Booster doet zeker wat ook voor een kweek van 1m2dus lekker halen kleine moeite groot plezier .

succes met de kweek .
    Last edited by Bodos; 18 June 2012, 19:19.
    Led's grow !

Comment

Hey Bodos,

Bedankt voor je reactie, ik heb ook nog even gekeken naar het voedingsschema http://www.onlinegrowsupplies.com/H&...nent-Aarde.pdf
      Maar die geven wel aan dat je met de ec tussen de 2e en 3e week rond de 1.6 moet zitten. is het dan echt zo dat het met led zoveel kan schelen...
      Zal de volgende keer dat ik geef de EC wel eens proberen op 1.6 en kijken wat er gebeurd...

De afstand van de LED had ik eerst rond de 20cm maar kwam er achter dat het licht niet goed verspreid werd dus toen hoger gehangen met een goed resultaat
      Zal ook als we weer iets verder zijn nog wat foto`s plaatsen

Comment

ik zou ook zeggen 40 cm ma ook niet hoger

Comment

nog weer even een update

planten krijgen nu een voeding met een ec van 1.6 en een ph van 6
          P6170189.jpgP6180195.jpgP6200198.jpgP6210200.jpg

Heeft iemand ook een idee waardoor het kan dat het blad wat bruine punten krijgt? ik denk zelf dat hij een keertje iets te veel water heeft gehad.
          Tot de volgende update

Comment

Dat zou kunnen komen doordat er bijvoorbeeld te veel voeding wordt gegeven. Houd er rekening mee dat de verhoudingen water/voeding bij led anders ligt dan er op een voeding schema staat omdat de plant tot 60% minder water verbruikt dan onder HPS. (temp veel lager, minder droge lucht, planten "zweten" en dus verdampen minder)

Ik zelf (kijk maar bij mijn topic) heb de voeding erg geleidelijk opgebouwd. EC bij led = naar mijn mening ook lager, gaat voor mij beter.

Succes met je kweekje.

Groet,
            Kees
            Some people think we should be the way we are
            I think.. We are the way we should be

Comment

Nog een update(weekend he )

We hebben bedacht om de led te gaan combineren met 1 t-neon 2x55w Bloei
              (heb ook al meteen de groei erbij gekocht voor de volgende ronde ) misschien later zelfs nog een armatuur+2 lampies erbij) hierdoor ziet het er nu als volgt uit:

P6230217.jpgP6230215.jpgP6230214.jpg

De linker plantjes kunnen jullie vergeten, daar roken we misschien nog een dubbele L van
              (o o wat een verwachtiging 150 gram, voor we dat halen leven we in 2014 op deze manier ), die geven wij nog een paar keer alleen water en als de trichromen melkachtig zijn is het tijd om ze om te halen toch? hoelang nog gokken jullie? zijn 9-10 weken geleden ontkiemt.

P6230222.jpgP6230221.jpg

Gelukkig gaan de 2 daarna een stuk beter, deze kennen geen stress(of tenminste niet zoveel als de eerste 3
              ) deze staan nu 20 dagen boven de grond, en het lijkt alsof zij gaan bloeien, zie onder:

P6230218.jpgP6230216.jpg

We gaan deze Autoflower toch terug brengen naar 12/12 om te kijken of dit een positief effect heeft(we hopen nog stiekem op wat groei tijdens het begin van de bloei).

Hier nog wat grafiekjes van de temperatuur en luchtvochtigheid van afgelopen week en vandaag(voor het effect van de tneon) wat denken jullie over de waarden, luchtvochtigheid met een controller nu afgesteld op 65%.

23-6.jpgweek 25.jpg

Hierna hebben we nog 7 zaden Fastbudnr2, lekker aan het experimenteren, alle hulp is welkom dus als iemand iets wil roepen, graag

Comment

Some people think we should be the way we are
                I think.. We are the way we should be

Comment

Goedenavond!,

Dankjewel Keesie en Bados nogmaals voor het beantwoorden van de vragen, ook op je eigen topic(Keessssie ), we gaan weer wat dingetjes aanpassen,

de LV hebben we nu omlaag gebracht, is nu rond de 58-59, dit zullen we langzaam verder laten zakken. aan het begin stond deze op 85%(lol 3 liter nanoverdampen per dag) deze hebben we laten zakken tot nu rond de 55-60%. Voor een volgende keer zullen we beginnen rond de 70 en deze laten zakken tot 45-50 in de bloei, of denken jullie beter 40-45%?

de lamp is op 12/12 gegaan, aangezien we nu ook ongeveer 3 weken bezig zijn in de groei en we zelf ook al aan de rust van het plantje aan het denken waren ondanks de autoflower(waardoor ons gezegd werd de lamp 24/0 aan te zetten, niet gedaan, tot nu toe 18/6)

voor deze ronde hebben we nog even geen bloeibooster oid, maar voor de volgende ronde halen we zeker een heel pakket(wortelstimulator, bloei en groei voeding, topbooster etc), we beschikken over een flink aantal metertjes dus qua ph en ec kunnen we het strak houden. Ons probleem is vooral hoe strak.....

We zijn aan het discuseren over de ec, hij is vanaf de 2e week groei al zo'n 1.6 want ons is verteld dat we dit wel konden opbouwen naar 1.8-2, maar aangezien de plantjes nog niet echt overtuigen(naar beneden hangende bladeren(teveel voeding toch?), en die van jou er mooi uitzien gaan we dit ook snel weer omlaag brengen en houden we voor een volgende ronde jou richtlijn aan, zonder je kweekschema prijs te geven denk ik dat jij de eerste week groei 0.5, de 2e 0.7 en de 3e 0.9 hebt gebruikt, en na een goede blik in de glazen bol verhoog jij dit in de bloei tot een max van 1.3-1.4 met een stapje van 0.1 per week... komen we in de richting?

Uiteraard, we weten dat we afhankelijk zijn van de wattjes. Aangezien deze minder zijn als bij jou, zullen we ook wat minder opbrengst hebben. Het is wel een lamp van de laatste generatie(helaas zonder schakelaar, daarom de extra t-neon voor groei en bloei), maar we weten zeker dat het beter kan dat we nu doen

alvast bedankt voor de hulp, we houden jou kweek goed in te gaten om de onze in de toekomst weer bij te sturen, voel je niet verplicht alle vragen te beantwoorden, 1 of 2 zou leuk zijn haha.

ook voor de andere growers, de groenten maar weer, tijd voor een purple haze-je

update wat foto's:
                  Last edited by fastbudnr2; 28 June 2012, 20:02.

Comment

Zo nog eff een update
                    P6270256.jpgP6280263.jpgP6280262.jpgP6270260.jpgP6270261.jpg

Dit is nu 5 dagen na de klok op 12/12 te hebben gezet.

Heb de oude maar laten staan, 1 van de 2 nieuwe staat al een paar dagen helemaal strak richting de led +-20cm, en volgens mij vind ze dat lekker

Weet nu ook zeker dat de voeding met een ec1.6 echt te hoog was, kijk maar naar de bladeren deze hangen met de punt krom naar beneden en een lichte vertoning van verbrande punten.

Heb de voedings ton weer geheel schoongemaakt en opnieuw voeding aangemaakt volgens het schema met een ec 1.39 ph 5.98
                    Attached Files
                    Last edited by fastbudnr2; 29 June 2012, 00:19.

Comment

Heb de planten nu 2 weken op 12/12 en ze gaan erg goed.
                      de ec terug gebracht naar 1.30 omdat er met 1.40 nog steeds een overvoeding was.
                      P7050284.jpgP7050283.jpgP7030279.jpg

deze foto`s zijn van week1 bloei, de nieuwe komen pas over 2 weken omdat we maar eerst even op vakantie moeten gaan
                      volgens de zaadbank moeten de fastbudjes 5 weken bloeien maar ik denk zelf toch eerder aan een week of 6.
                      Ga dus wel over 1 week pk 13/14 toevoegen (weet ook niet wat er gebeurd als je dit een week eerder mee geeft)

De aller eerste plantjes zijn inmiddels geoogst en denk dat ik er 5 gram vanaf haal haha, ervaring ontbrak .
                      in week 2 bloei zijn er wel verschillen tussen de 2 dames 1 is 25cm en de andere 35 terwijl ze wel de zelfde behandeling hebben gehad.

Tot over 2 weken! (nu maar hopen de de oppas goed kan omgaan met de meiden)

Comment

Update!!:

ook hier is de zomervakantie aangebroken waardoor er bijna niet gepost is en er wel een paar ontwikkelingen zijn geweest; hier wat foto's!:

P7130289.jpgP7130291.jpgP7130292.jpgP7130296.jpgP7130297.jpgP7150299.jpg

dit is week 3-5, we zitten nu eind 6e week, inmiddels groeibooster, topbooster etc etc aangeschaft voor de laatste weekjes, voor de volgende keer hebben we nu ook wortelstimulator en groeistimulator in huis, maar voor nu even de laatste foto's;

btw wat denken julle dat de gele blaadjes zijn, voeding, water tekort, of juist een overschot van een van beiden, we hebben de ph 6.3 en de ec op 1.9 bouwen hem uit naar 2.1 en dan geven we de plant de laatste 2 weken allen maar 'smaak' voeding

we denken erover om deze plant ook nog een thee van allure te geven, groene mixt met grey en daar nog wat lichte variantje bij van onze bodem, zee draak vleermuizen die hun electrische ontlasting laten vliegen in ons spectrum.

P7150299.jpgP7150301.jpgP7180302.jpg
                        Attached Files
                        Last edited by fastbudnr2; 28 July 2012, 20:26.

Comment

P8030320.jpgP8030318.jpgP8030317.jpgP8030316.jpgP8030315.jpgP8030312.jpgP8030311.jpgP8030310.jpg

Na de vorige stonede(vast niet alleen) post, hier weer een update, week 5 van de bloei, nu maar eens buiten het tentje gehaald voor wat foto's...
                          pk13 14 de afgelopen 2 weken meegegeven, nu nog 2 weken top booster en dan nog afgezuurd water tot zij geoogst wordt.

Comment

Zo we zijn weer een weekje verder, planten drinken elke dag 250ml met top booster en 1 aarde component, de toppen beginnen ook al wat voller te worden.

P8090328.jpgP8090327.jpgP8090326.jpgP8090324.jpgP8090323.jpg

Ik denk zelf dat ik nog een week top booster meegeef en dan een weekje afgezuurd water
                            Hier nog een foto hoelang denken jullie?

P8090325.jpg

Gelukkig heb ik nog nieuwe zaden liggen en de volgende ronde zal ook zeker wel beter gaan! ga dan de voeding ook veel rustiger opbouwen en eerst zorgen voor een goed wortelstelsel
                            Tot over een weekje!

Comment

ziet er goed uit maar een echte ledkweek kan je het nu niet meer noemen he
                              jammer had wel willen zien hoe dat zou gaan aflopen
                              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Bezig...
                              X