Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10 x White widow, 3 x Critical en 3 x Fruit spirit. Eerste kweek !

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    10 x White widow, 3 x Critical en 3 x Fruit spirit. Eerste kweek !

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Aangezien ik bijna dagelijks wel een vraag heb over mijn kweek heb ik besloten om toch maar met een verslagje te beginnen.

    Eerst en vooral de setup :

    Zolder
    Secret jardin DR 150 II
    vsa philips met 600W lamp
    clipventilator
    Buisafzuiger 425m3 met fancontroller
    Rhino filter 425m3
    Davin DV12 2x600W

    zaadjes : 10 x WW, 3xCritical en 3xFruit spirit

    Zaai en stekaarde in potjes van 0,7
    16 ronde potten van 15liter, diameter 30


    Woensdag 13/06 : zaai en stekaarde in kleine potjes gedaan, aarde goed natgemaakt en de zaadjes op zo'n 1 cm diepte geplant.
    Donderdag 14/06 en Vrijdag 15/06 : vol ongeduld zitten staren naar de potjes, geen beweging
    Zaterdag 16/06 : Eureka, daar zijn ze, in een tijdspanne van zo'n 15u tonen ze allemaal hun kopje

    IMG_0142.jpg


    Zondag 17/06 : lamp gezakt naar 60cm en wat water + startbooster gegeven. Blaadjes beginnen naar onder te krullen, te warm? Lamp iets verhoogd en dan pas tot het besef gekomen dat het 60cm boven de plantjes moet en niet 60 cm boven de grond.

    IMG_0143.jpgIMG_0144.jpg

    Maandag 18/06 en dinsdag 19/06 : Ze gaan hard, elke keer ik ga kijken is er een merkbaar verschil.

    IMG_0146.jpg

    Woensdag 20/06 : De plantjes zijn nu een week oud, en dus 5 dagen boven de grond. Ze zien er goed uit vind ik (al zeg ik het zelf). Wat vinden jullie ?

    IMG_0152.jpg

    Wat me wel opvalt is dat de critical ( 3 bovenste vanaf links) en de fruit spirit (boven rechts en eerste 2 vanaf rechts eronder) het hardst gaan, maar mss is dit wel normaal.
    Ik denk van ze zondag te verpotten naar de 15l potten of is dit te vroeg/te laat? Heeft iemand een voorbeeldfoto van hoe groot de plantjes moeten zijn vooraleer ze in bloei te zetten? Of kan iemand mij daar een streefdatum voor geven.

    To be continued ....

    #2
    Re: 10 x White widow, 3 x Critical en 3 x Fruit spirit. Eerste kweek !

    Nog een vraagje, mijn potten hebben een diameter van 30cm hetgeen dus betekent dat ze zonder speling 1,2 m op 1,2m zijn = 1,44 m2 . Nu lees ik dat de 600w lamp goed is voor 1,2m2. Gaat dit problemen en/of opbrengstverlies geven? Zou een 'adjust a wings' soelaas kunnen brengen?

    Comment


      #3
      Re: 10 x White widow, 3 x Critical en 3 x Fruit spirit. Eerste kweek !

      We zijn nu zaterdag 23/06 en de plantjes doen het volgens mij niet slecht. Alleen beginnen sommige blaadjes nu te plooien en ik heb er echt geen idee van hoe het komt. Ik heb reeds gekeken bij monty's bladproblemen maar ik kom er niet zo direct uit. Iemand van jullie een idee? Zie foto

      IMG_0153.jpgIMG_0154.jpg

      ps. kan iemand mij nog helpen met de vraag in mijn vorige post. Bedankt alvast !

      Comment


        #4
        Re: 10 x White widow, 3 x Critical en 3 x Fruit spirit. Eerste kweek !

        wat is de temperatuur met lamp aan ter hoogte van de plantjes ?
        en wat is de luchtvochtigheid ?
        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

        Comment


          #5
          Re: 10 x White widow, 3 x Critical en 3 x Fruit spirit. Eerste kweek !

          temp ter hoogte van de plantjes tss 25 en 29, lv wel serieus gestegen de laatste 2 dagen omwillen van onweerachtig buiten. Lv begin kweek was gemiddeld zo'n 40, nu 60

          Comment


            #6
            Re: 10 x White widow, 3 x Critical en 3 x Fruit spirit. Eerste kweek !

            Hier een foto die het probleem beter toont. Heb ze ondertussen verpot in grote potten.

            IMG_0155.jpg

            Comment


              #7
              Re: 10 x White widow, 3 x Critical en 3 x Fruit spirit. Eerste kweek !

              25/06
              De plantjes zijn nu zo'n anderhalve week boven de grond. Er zit best wel een groot verschil tss de verschillende soorten, en zelfs tss de plantjes van dezelfde soort.
              Temperatuur is 28 graden, LV is 60.
              Kom nu tot de conclusie dat 1x600W wellicht te weinig zal zijn voor deze 16 planten en zou me nu gra.ag een adjust-a-wing met spreader aanschaffen, denk dat die 100 euro extra wel zal opwegen tegen de extra opbrengst. Iemand ervaring mee?
              Nog enkele fotootjes ...

              IMG_0157.jpgIMG_0158.jpg

              Iemand die me een tip kan geven wanneer ik ze op 12/12 zet?
              Alvast bedankt.

              Comment

              Bezig...
              X