Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

12 mystery seeds eerste kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Comment

Re: 12 mystery seeds eerste kweekje

ik zou deze ronde afmaken met de 4 dames die je nu hebt staan om oa de eerder genoemde redenen
      dan kan je de auto's als volgende ronde gebruiken waar je dan al een stuk wijzer in stapt natuurlijk

just my 2 cent's
      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

geef de 4 gewoon de plaats nu voor mooi door te bloeien sluit mij aan audiosystemrolla

Comment

bedankt voor alle tips, altijd fijn als iemand mee denkt .
          ik heb gebeld en ze zijn feminized dus dat is al een opluchting.
          ik denk dat ik ze tog gewoon buiten ga zetten, en mijn andere dames alle ruimte geef om lekker te groeien.
          het ontkiemen wil alleen nog niet echt lukken, de zaadjes waren na 5 uur nog niet gezonken in het glas. dus wou ik wat anders proberen(misschien beetje ongeduldig).
          ze liggen nu tussen 2 borden met vochtige keukenrol, hopelijk word het nog wat lol.
          wou dat ontkiemen gewoon ook eens proberen, misschien volgende keer weer gewoon meteen in de grond.

groetjes

Comment

hey effen een update,

de organic dwarfs zijn allemaal boven gekomen, ondanks mijn geklungel ermee .
            had nog een soort van rekje voor kleren in te doen staan en heb die omgetovert tot tijdelijk voorgroeihokje. was alsof het ervoor gemaakt is .
            hier wat foto's van de baby's
            P5100074.jpgP5100078.jpgP5100076.jpgvan die laatste dacht ik effen dat ze het niet meer ging halen maar paar uur geleden begon ze tog te komen.

nou mijn andere dames.
            ze beginnen wat geel te trekken onderaan, het 1 vinger en 3 blad zijn al bijna helemaal verwelkt.
            ze zitten nu 3 weken in die potten en heb vandaag voor het eerst wat voeding gegeven (de helft van de aangegeven hoeveelheid op het schema), eens kijken of het nu wat bij trekt.
            P5100035.jpgP5100039.jpgP5100041.jpgP5100049.jpgP5100053.jpg
            is dit een tekort of overbewatering? ik geef ze altijd pas water als de pot redelijk ligt aan voelt (zo'n 300-500ml per dag). of is het normaal dat die onderste bladeren afvallen in de voorbloei omdat ze bijna geen licht krijgen?
            verder ziet het er allemaal goed uit, begin steeds meer haartjes te zien en ook bij dame nr 4.
            groep foto's
            P5100028.jpgP5100064.jpgP5100058.jpgP5100062.jpg

de 3 buiten in 1 pot strekken nogal(bijna 50cm) en met de zware wind was ik bang dat ze gingen om knakken, dus maar iets eromheen geknutselt.
            zo ziet het eruit
            P5090005.jpgP5090006.jpg

als iemand nog tips heeft over wat met mijn bladeren is zou ik dat graag horen, alvast bedankt voor de reacties.
            groetjes, xcom

Comment

hai Xcom,

ja had beloofd je te volgen. Ik denk zoiezo dat je teveel water geeft.

Voor je idee, heb nu nog 2 volwassen dochters staan (67 CM autoflower blue invader en
              40 CM autoflower critical dream) deze drinken samen in 5 dagen ongeveer 4 liter weg.
              Dat is, voor 2 volwassen dochters in volle bloei, 1/2 liter per dag. dit word met
              een systeem gegeven. dus op vraag van de plant per druppel. (werkt keramisch).

je planten moeten nog even voor ze klaar zijn (7 a 9 weken bloei minimaal +rijping)
              dus gezien de hoeveelheid die je toedient, lijkt mij dit wat veel. probeer eens 3 dagen te minderen
              of geef ze even 3 dagen niets. kijken of de planten verder aftakelen of dat dit hersteld.
              let wel op, herstel duurt even he. minimaal 3 dagen voor verschil. je zal het moeten testen.
              ze zien er verder goed uit, Bij voedsel tekort zie je het bij de nieuwe scheuten bovenop.
              die vragen uiteraard voeding om op te komen en als daar een tekort van is zal ze misvormde
              bladeren vormen (bladeren die halve vingers hebben of verminkt).

Wat is je temperatuur op het moment? en de LV? dat zijn ook factoren waar wij als meedenkend
              personeel veel aan hebben. meten is weten. dat heeft invloede op vocht opname en afgifte, correcte
              temperatuur voor voedings flow enz. dus als je die info kan delen komen we weer iets verder.

de potten buiten staan netjes. de slungels zijn gaan rekken en daarom makkelijk om te waaien cq. buigen.
              je hebt ze gelukkig wel zelf rechtop laten staan. de opstelling zoals je nu hebt zorgt alleen voor steun bij
              heftige wind of aanstoten, maar de plant moet zelf stabiliseren. heel goed
              (was precies je bedoeling natuurlijk )

en verkijk je niet op de lengte. de plant zal bij de nodes (vertakkingen) bloemen vormen. de planten zijn 50 CM
              maar ik tel 5 a 6 nodes. dus 6 potentiele bloem formaties. dit maakt je plant lang en broos en de toppen ver van
              elkaar. Dit is wel redelijk normaal voor nederlandse buiten teelt. dus tja daar kun je rekening mee houden.
              (voor je jezelf rijk rekent). Ik heb de hoop voor de dames binnen.

laat even wat meer details weten en laat anders dagelijks even een foto zien. of ochtend avond zodat ik
              de stagnatie of vorderingen beter kan zien. tenminste daar waar het fout gaat. zo kunnen ook
              meer mensen mee denken. Monty is een expert naar mijn weten. dus met enige mazzel komt zelfs
              de 'leaf master' op bezoek

Xcom heel veel plezier weer van de plantjes en tot laters.

Comment

dan zal je ff geduld moeten hebben want monty = banned ????

Comment

hey, de verwelking lijkt niet beter te worden. volgens mij zelfs iets erger nu.
                  ze zijn nu ongeveer 50 cm hoog. en moest de lamp toenstraks weer iets hoger doen.
                  de lv zit rond de 50% en temp tussen de 26-29 lamp aan en 20 lamp uit.
                  maar de hoeveelheid dat een plant drinkt heeft tog ook te maken met wat voor lamp je gebruikt. ik neem aan dat je geen 600w hebt voor die 2 autoflowers?
                  als ik de pot weeg en ze water geef weegt hij volgende dag weer het zelfde. en dan wegen ze als een veertje.
                  maar het blijft tog lastig omdat dit mijn eerste keer is en ik nooit echt groene vingers heb gehad(begint wel te komen ).
                  hier wat foto's en heb geprobeerd ze van zelfde hoeken te nemen.
                  P5100005.jpgP5100009.jpgP5100015.jpgP5100001.jpgP5100016.jpgP5100018.jpg

ze groeien in ieder geval nog goed. ik zal me wel weer teveel zorgen maken.
                  en thx bram voor je uitgebreide reacties lees ze altijd met plezier.

Comment

miss komt dat omdat die bladeren geen licht meer vangen ?
                    maar zou ook lichte overvoeding kunnen zijn

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ja ben sinds gisteren begonnen met halve dosis voeding, en zou best kunne dat ze een week geleden wat teveel water hebben gehad.
                        wou ze gister geen water meer geven maar toen ik nog effen ging checke voor ik naar bed ging hingen ze tog een beetje slap van droogte en dat 5 blad waar ik paar uur daar voor foto van had genomen was bijna helemaal weg. dus ze tog nog maar 300ml gegeven.
                        kan het dan dat de overwaterings verschijnselen erger worden terwijl ze droog staan?

Comment

een van mijn dwarfs is op mysterieuze wijze vermoord, gister toen ik naar mijn dwarfs ging kijken stond eentje een beetje scheef, bij nader inspectie bleek het steeltje net iets onder de lobblaadjes 90 graden geknakt was.
                          ik vond dit al erg vreemd maar dacht dat ze er wel weer bovenop zou komen, ik heb het steeltje nog iets ondersteund zodat ze wat meer naar het licht gericht stond.
                          toen ik vandaag ging kijken leek het er eerst effen op dat ze weer wat rechter stond, maar toen ik weer wat beter ging kijken zag ik dus dat ze met haar kopje alleen nog aan de ondersteuning hing en alles er onder weg was!
                          het lijkt er op dat alles er onder gewoon is opgevreten ofzo, ook bij bodemonderzoek geen worteltjes meer kunnen vinden.
                          ze hebben binnen gestaan in een propagator met de lamp ertegenaan, wat voor insect zou daar dan in hebben kunnen komen dat in 2 dagen het halve plantje opeet en niet te zien is met bloten oog.
                          hier wat foto's
                          P5130010.jpgwtfomg.jpgP5130028.jpgP5130027.jpgP5130026.jpgP5130025.jpgP5130022.jpgP5130021.jpgP5130019.jpgP5130012.jpg

3 zien er prachtig uit en een loopt wat achter, hopelijk weet de moordenaar hun niet te vinden!!!

groetjes, xcom

Comment

Misschien is de wortel gewoon weggerot, omdat ze veel te nat staan.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

HPIM0421.jpg
                              foto van vorige week, links is blue invader (auto fem) 67 CM
                              recht is critical dream (auto fem) 40 CM
                              Last edited by bramonius; 13 July 2012, 08:58.

Comment

week 2 12/12

bedankt voor de reacties weer, dat verhaal over rot zou best kunnen kloppen aangezien het er erg warm en vochtig binnen was en dat is natuurlijk perfect klimaat voor rot. heb er ook geen andere verklaring voor.
                                heb ze inmiddels overgepot in 3.5l potten, jammergenoeg is mijn voorgroeihokje niet groot genoeg voor 4 11l dus zou ze over een weekje weer moeten overpotten. neem aan dat 3.5l zelfs voor de auto dwarfs een beetje te weinig is?
                                P5140004.jpg
                                mijn andere 4 dames beginnen al mooie bloemen te maken en het ruikt heerlijk als ik mijn kop het tentje in steek .

hier zijn de foto's
                                P5140010.jpgP5140011.jpgP5140014.jpgP5140012.jpgP5140015.jpgP5140019.jpgP5140025.jpgP5140027.jpgP5140030.jpg

nou weer even over het water geven, jij had het over dat je onderste bladeren wat geel begonnen te trekken omdat ze geen water hadden gehad. misschien geef ik wel gewoon te weinig dan? want die bladeren hier onder zien er nogal uitgedroogd uit. hier een foto van wat er nog over is van dat 5 blad.
                                P5140034.jpg

de node er boven begint ook wat gelen vlekken te krijgen op zijn fanleaf .
                                P5140036.jpg

ik heb green sensation van plagron maar aangezien ik niet precies weet wat voor strain ik heb en hoe lang die zou moeten bloeien weet ik niet wanneer ik deze moet gaan gebruiken. maar ik neem aan dat ik daar nog 2-3 weken mee moet wachten?

groetjes, xcom

Comment

Bezig...
                                X