Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

12 mystery seeds eerste kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 12 mystery seeds eerste kweekje

ja het kan water te kort zijn, maar dat kun je zo voelen. als je planten 50 cm hoog zijn
    dan drinken ze veel. dus met 2 dagen was bij mij de grond 3 cm gort droog. Echt droog.

is je grond vochtig of zelfs nat is het onmogelijk dat ze te droog staan. maar misschien moet
    je anders een s een pot vullen met aarde en deze laten uitdrogen dan zie ja vanzelf hoe droog
    echt droog nu is. maar de grond is bij te droog naar de plant getrokken door de zuigende wortels.
    de bovenlaag is mul en draderig. en de eerste cm's zijn gort droog. dat is het wel zo'n beetje om
    het te kunnen weten. moet lukken toch? en als je je vinger erin prikt en je voelt na een vingertop
    al nattigheid dan is er genoeg (of teveel) vocht. dus tja. kijk even

je bloempjes zien er netjes uit. zolang alles netjes doorgroeit niet teveel tobben.
    volgend mij ben je een perfectionist blaadjes sterven ook af omdat de plant ze afstoot.
    kan honderden redenen hebben.

gewoon lekker doorgaan en niet teveel water. beter te weinig bij deze onkruiden dan teveel.
    echt als ik 1 keer meer water geef gaan ze hangen. als ik 2 dagen niet geef gaat ze iets verkleuren
    en trekt met een half uur bij als ik bewater. dus tja keuze is keuze.

succes weer, groetjes.

Comment

hoi, weer eens tijd voor een update.

het gaat goed met de dames maak me alleen een beetje zorgen om de hoogste links achter, ze begint minder groen te worden dan de andere en de bladeren blijven van onder naar boven afsterven. ook bladeren die nog goed licht krijgen . ik denk dat ik het water geven wel redelijk onder controle heb en heb geen idee wat het is.
      de dwarfs groeien hard en moet ze weer gaan overpotten of ze bij de andere dames zetten met deze potten en als experiment kijken hoe ze worden. de diepte van de potjes is even veel als die van mijn andere planten omdat die niet tot de top gevuld waren. ze gaan alleen wat breedte missen maar dit maakt het wel lekker makkelijk om ze er tussen te krijgen en verhogen. wat denken jullie? hebben die auto dwarfs grotere potten nodig dan 3.5l?
      zo zien ze er nu uit iets meer dan een week na boven komen.
      P5200038.jpg en o ja die laatkomer heeft het niet gered, ze had het zelfde als die andere vermoorde alleen wat dieper en daarom niet meteen te zien dat ze al kapot was.
      het weer is echt niks meer de laatste tijd en om ze buiten te gaan zetten lijkt me gewoon zonde van die mooie spruiten.

fotoshow van de 4 dames
      P5200041.jpgP5200056.jpgP5200057.jpgP5200067.jpgP5200069.jpgP5200081.jpgP5200083.jpgP5200091.jpgP5200098.jpgP5200099.jpg

misschien eens bij de growshop wat foto's van die bladeren laten zien, hopelijk kunnen ze me iets aansmeren wat helpt.
      kan inderdaad 100 redenen hebben maar dit is volgens mij wel wat meer dan afstoot want als het zo door gaat is ze over 2 -3 weken kaal.

bedankt voor de reacties, groetjes xcom.

Comment

ziet er goed uit hoor
        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Ik weet niet wat je onder afstoot verstaat, maar daar doen planten niet aan.
          Elk blad is een voorraadkamer, als ze iets tekort komt, haalt ze dat uit de bladeren, te beginnen met de onderste.
          Daarom heeft blad weghalen ook geen zin.

Denk dat ze wat Mg tekort heeft wellicht.
          Of dat het gevolg is van een combinatie van weinig licht, weinig voeding en veel water zou best kunnen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

tja anders kijk je even bij bladproblemen,
            dan kun je vergelijken wat ze tekort heeft.
            de rest ziet er op en toppie uut.
            lekker fris es bossig., heerlijk

Ze "kunnen" groter worden in een grotere
            pot, maar het zijn kort bloeiers, dus tja is 3,5 liter naar mijn idee genoeg.
            zeker als je zelf ook bij voed. dus is een keuze. als je overpot gaan ze
            wel wortelstelsel aanmaken en minder groeien als gevolg. (groeien
            dus wel maar onderin de pot ).

groetjes.

Comment

hoe is 't met de plantjes XCOM ????

Comment

hoi, ja ik mag wel weer eens een update doen.

met de 4 dames gaat het redelijk. ze hebben nog geen verbetering getoond en heb een nog een aantal dingen geprobeerd om ze weer op de been te krijgen, zoals extra grow voeding die om de 10 dagen moet na 4 dagen nog 1ml extra gegeven. maar was niet echt verbetering in te zien, toen een paar dagen alleen afgezuurt water gegeven wat al helemaal niet goed was en ze zijn deze week ook vrij weinig gegroeid vind ik.
                bij de growshop hebben ze me verder ook niks kunnen aan smeren om dit op te lossen, ze vonden een moist stick enzo maar nuteloos en raade me die af om te kopen. hij moest ook toegeven dat hij niet de beste verkoper is .
                verder heb ik ook nog wat gerommeld met een nieuwe inblaas ventilator maar heb die weer weg gehaald omdat het niet echt verschil maakte met de warmte en hij wel 10x meer geluid maakte dan de pc fan die er nu in zit.

het weer de laatste dagen is warm buiten net nu ik de dwarfs bij de andere dames heb gezet en het is meestal nu ook 30+ graden in het tentje met lamp aan.
                ze zijn nu bijna 3 weken oud en ze hebben hun geslacht getoond, 3 mooie dames. deze zijn wel goed gegroeid deze week zoals je zal zien op de foto's.

5/6dagen geleden (23 juli)
                P5230101.jpgP5230045.jpgP5230067.jpg

nu (29 juli)
                P5290104.jpgP5290105.jpgP5290113.jpgP5290117.jpgP5290122.jpgP5290125.jpgP5290126.jpgP5290132.jpgP5290136.jpgP5290148.jpgP5290151.jpgP5290161.jpg

de bladeren hangen hier en heb ze ook op het moment van de foto's water gegeven, allemaal een liter met voeding. ze stonden ook goed droog en zo hangen ze meestal als ik water ga geven. is dit dan al te laat?
                zat ook te denken om een tropf blumat systeem aan te schaffen zodat dit altijd goed zit. als ik dit setje bestel van 50 euro moet ik daar dan nog wat bij bestellen, heb ik nog wat extra dingen nodig zoals verdeel druppelaars? en kan ik die sensor nog in de pot doen zonder al te veel wortels te verwoesten? http://www.blumat.nl/Webshop/202112/...meter-set.aspx

bedankt voor de interesse in mijn plantjes, zal proberen vaker een update te doen.
                groetjes, xcom

Comment

op je blumat vragen. allen ja. en het wateren is te laat ja als ze al droog staat

dus daar komen mijn antwoorden:

blumat set is goed. maar kijk even goed op hun site wat je precies wil en hoe je dit kunt inrichten in je tent.
                  ik raad je wel aan een extra slang te bestellen (of een soortgelijke bij de bouwarkt te halen), anders is 7 meter echt heel
                  weinig. ik gebruik zelf 12 meter op 3 planten om alles goed en zonder problemen te laten functioneren. maar zo krijg je nooit
                  meer droogte. want ze druppelt bij vraag. 24/7 as we speak .

gezien je vragen over de droogte, watergeven, te laat te vroeg, enz. met "een" irigate systeem zoals blumat zijn hier
                  geen verdere antwoorden op nodig. tot die tijd proberen je planten met deze extreme hitte (voor de plantjes dan he )
                  vaker water te geven. dus die 1 liter verdelen over 4 x een kwart ofzoiets. of in 3 keer. dan heeft ze langer en vaker water
                  aanwezig. als je maar 1 keer water geeft gaat deze ook verdampen. het meeste van je water kan dus al verdampt zijn alvorens
                  je plant het pas nodig had. en als ze dan wil drinken is alles droog gedampt. maar goed, mijn idee (ook eigen keuze geweest),
                  bestel die blumat scheelt je veel gezeik en ellende. het brengt overigens de temp iets naar beneden maar de LV iets omhoog.
                  dat komt door het druppels gewijs toedienen van water en daardoor structurele verdamping enz. maar tja dat heb je
                  met alle irrigatie systemen. maak overigens (als tip) nooit een te groot voedingsvat aan. dan kan je voeding of water
                  "bederven" en daardoor je plantjes aantasten en niet correct voeden.

de plantjes zien er trouwens top uit (afgezien van de gele plekken en bladeren) en die groei zie ik wel hoor.
                  je toppen groeien dicht bij de 4 grote. de kleintjes zijn 2 keer zo groot (in aantal nodes volgens mij nog groter % gezien)
                  en je trichoom ontwikkeling bij de hoofdtop apart op de foto die is inmens vergroot. van een groen kale top naar een top
                  waar de poederbus overheen is gestrooid. nee hoor, mijn compliment.

ik ga je weer veel succes wensen en zie op de volgende reeks foto's al wat moois voor me.
                  maar ja die moeten nog gemaakt worden dus we wachten rustig af.

groetjes

(o en die hangende bladeren, echt door de warmte hoor. kan door de warmte veel nevenefecten
                  meebrengen, maar hoofdzaak is de warmte. dus tja daar moet je tegen vechten of je aan overgeven, maar
                  dat doet zeer bij hangende planten )

Comment

bedankt voor de tips, ik heb hier op paint even snel de setup getekend die ik in gedachten had om beter beeld te krijgen van wat ik nodig ga hebben en natuurlijk om te vragen of dit gaat werken zo. heb deze setup bedacht met oog op de toekomst en niet voor de plantjes die ik nu heb. zodat ik later niet nog meer hoef te gaan bestellen. als ik 10m extra slang erbij bestel zou ik nog wel genoeg over moeten hebben om voor dit kweekje iets in elkaar te steken.
                    blumat setup.jpg
                    heb een setup gemaakt met volle grond en potten en zou als het goed is ook kunnen veranderen als ik eens zin heb om met volle grond te doen, zonder het systeem al te veel aan te passen.
                    denk dat ik het watervat op de zolder ga zetten waar ook de afvoer naar toe gaat of gewoon op de tent zelf dit zou genoeg druk moeten geven voor minimaal 15m. het systeem op de tekening is ruim genomen 9m dus ga nog wel extra slang nodig hebben inderdaad. weet niet hoe jij je systeem precies hebt maar ik gebruik wel weinig dan voor zoveel planten of is dit goed?
                    hier een ss van wat ik denk allemaal nodig te hebben.
                    blumatshop.jpg

en btw de plantjes buiten beginnen langzaam hun geslacht te laten zien, het is nog niet goed te zeggen maar ik ben bang dat de dikste een mannetje is. ze groeien nog goed of kan beter zeggen strekken nog goed en ze zijn al boven de bamboe stengels uit bijna 1 meter hoog, en beginnen nu pas een beetje met zijtakken aan maken. onderste blaadjes beginnen hier ook wat gelen vlekjes te krijgen, ze hebben nog geen voeding gehad. maak me er ook geen zorgen over, deze plant is meer voor decoratie en ga ze ook gewoon zo af laten bloeien. alleen als het echt erg word ga ik ze pas voeden.
                    P5300166.jpg

groetjes, xcom

Comment

Comment

yo, heb weer wat foto's gemaakt.
                        de 4 dames zijn flink bezig met het aan dikken van de toppen en ze blijven maar geler worden, extra voeding lijkt niet echt te helpen. ze zitten nu in 4 weken zichtbare bloei en begin al wat lichtbruine haren te zien, ik neem aan dat ze langzaam rijp aan het worden zijn nu en ben 2 dagen geleden begonnen met green sensation toe te voegen.(weet alleen niet precies of ze dit nu elke waterbeurt moeten krijgen?)
                        de dwarfs zijn nu zo'n 4 weken oud en de bloei zit er goed in, ze krijgen nog steeds alleen water en ze zien er nog mooi groen uit dus dat blijven ze komende tijd nog gewoon krijgen.

de vergeling in 3 dagen

3 augP6030064.jpg 6 augP6060001.jpg
                        nog wat foto's van 6 augustus
                        P6060011.jpgP6060019.jpgP6060023.jpgP6060049.jpgP6060062.jpgP6060040.jpgP6060027.jpgP6060034.jpg

over blumat, dit ga ik denk ik pas doen bij mijn volgende kweekje. in de growshop verkopen ze ook van die setjes alleen hebben ze geen extra slangen en hoekstukken voor los erbij te kopen jammer genoeg, verder zijden ze dat het redelijk snel verstopt raakt als je met bio voeding werkt de flower en grow zou moeten kunnen maar nog zeker om de 3 kweken schoon maken. de green sensation en roots kan helemaal niet in het systeem en moet los gegeven worden dan zeggen ze. dus ben er nog niet helemaal zeker van. en met afvoer bedoelde ik waar de slang van mijn luchtafvoer na toe gaat.

groetjes.
                        Attached Files

Comment

Zien er goed uit hoor
                          Al zijn ze wel wat vroeg met vergelen miss een keertje groeivoeding meegeven ?

Comment

groeivoeding krijgen ze al een keer in de 4/5 dagen terwijl het volgens schema om de 10 dagen moet dus lijk me wel erg veel om 3x zoveel voeding te gaan geven terwijl ze ook nog eens in royal mix staan (nog geen 6 weken).

Comment

dan is het iig geen voedingstekort !
                              miss een keer te nat gestaan ?

Comment

Top voor zomaar zaadjes.
                                Blijf je voglen om te zien wat je nu precies in huis hebt.

Comment

Bezig...
                                X