Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

12 mystery seeds eerste kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 12 mystery seeds eerste kweekje

Je hebt inderdaad vergeling, maar ik vind dat ze er toch nog altijd goed bij staan, denk wel dat je goeie rookwaar zult hebben als je zo kan aanhouden tot op het einde, hopelijk dat het niet verslecht in ieder geval, ik volg je!!

Comment

hey Xcom,

mooie plantjes.

de vergeling is wel te herleiden volgens mij. ik heb eens aandachtig naar je foto's zitten kijken.
      het valt mij op dat je planten kas als een dartbord/doelwit uit tekent. de vergeling is bij de plant
      in het midden het ergst. bij de overige foto's van planten en toppen los kun je zien dat de buitenste
      planten (bij de muurzijdes) weinig tot geen blad vergeling hebben. ik denk dat je een slechte/ niet goed functionerende
      circulatie van lucht hebt. of een centraal warmte punt (door straling van de lamp bv). maar goed je ventilator, die
      zwarte links voor in je tent die staat op plant hoogte. deze zal draaien gok ik (foto is stil staand he ) maar zal op
      de hoogte van de planten geblokkeerd worden door de voorste rij. misschien ventilator hoger plaatsen als dit al
      niet gedaan is. tot deze over de toppen heen waait. ik bedoel wat vind jij prettiger een koele bries over je gezicht of
      over je voeten. het kan ook zijn dat je ventilator door de plaats waar deze nu staat een wervel ontwikkeld die de warmte
      in het midden centreert. dan waait de wind altijd met of tegen de klok mee/in. is niet alles.

goed dat viel me op, verders doen ze het goed volgens mij. vergeling kan ook komen doordat je plant uit die bladeren
      voeding wegtrekt. maar goed dat is dan niet zo in structuur als bij jou. in die cirkel vorm zeg maar. ik zou zeggen probeer wat te verhogen/ verlagen
      verplaatsen en wie weet.

succes weer en groetjes.

Comment

Scherp opgemerkt kan ik er alleen maar aan toevoegen

Comment

Plant heeft altijd wel een aantal bladeren aan de onderkant die verdorren of verkleuren....je kunt ze laten zitten dan vallen ze er vanzelf af.....sommige gele hoef je alleen maar aan te raken en ze laten los.
          Succes verder ziet er goed uit!
          Last edited by Thurgood Jenkins; 11 August 2012, 16:21. Reden: laatste deel topic niet gelezen....
          "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

Comment

bedankt voor alle reacties, zie dat er weer een paar stoeltjes zijn bij gezet .

heb 2 dagen geleden toch maar een blumat setje erin gezet zodat het water geven nu tenminste niet meer het probleem kan zijn. heb niet zo een vochtigheid meter van blumat maar ik denk dat ze wel goed af gesteld staan, heb het gedaan op de manier die ik hier ergens op de forums gelezen heb.

@bramonius de vergeling is net zo erg aan buiten zijden van de tent, het trekt geleidelijk aan van onder naar boven. die zwarte ventilator staat op de vloer voor de luchtinlaat waar een pc fan in zit van 120mm die zwenkt onder de planten door tussen de potten op laagste stand, dat zou de verse lucht die de tent in komt beter moeten verdelen. verder heb ik ook nog een clip fan die tussen de lamp en toppen in blaast. maar de vergeling was al begonnen voordat ik die zwarte ventilator had, heb deze ook aangeschaft om de luchtstroom te verbeteren. ik denk dat het probleem echt in de bodem verstopt zit.

hier dan weer mijn prachtige foto's
            P6110149.jpgP6110127.jpgP6110135.jpgP6110140.jpgP6110143.jpgP6110154.jpgP6110164.jpgP6110165.jpgP6110170.jpgP6110173.jpg

toch leuk hoe je met flits ineens purple haze hebt he .

de trichomes zien volgens mij al beetje milky uit maar zou toch graag amber willen zien als ik ga oogsten. weet alleen niet hoelang dat nog gaat duren met dit soort en of ik al moet gaan beginnen met een water dieet. in de growshop vertelde ze me dat je 2 weken voor oogsten moet gaan beginnen met alleen nog maar water geven. dus hier kom ik op het punt dat het als beginneling echt lastig word om in te gaan schatten wanneer ik dit moet gaan doen. en dan lijkt het er ook nog op dat ze het misschien niet echt langer gaan overleven met de vergeling. ze krijgen op het moment alleen water omdat ik net die blumat heb en eerst even wou zien hoeveel ze drinken voordat ik er voeding in ga doen dat binnen 24 uur op moet aangezien het bio is. zou ik hier dan ook gewoon mee door gaan tot ze af gebloeid zijn?

groetjes, xcom

Comment

Sommigen zweren het zelfs al bij 3 weken of eerder om met een waterdieet beginnen.
              Zo kunnen de planten rustig de laatste voedingsstoffen uit 't medium trekken en uiteindelijk overgaan op de allerlaatste voedingsstoffen in de plant zelf.
              Ze zullen dan op een natuurlijke manier vergelen, op een herfstachtige manier maar dan kunstmatig.

Voor de rest: mooie planten ouwe! Vooral die blauwe, zeker mystery hhh

Ow ja, die trichomes he. Ik citeer:

Wanneer stoppen met voeding?

Je trichomes zijn nog helder,dit betekend dat ze zeker nog wel een week of 3 moeten.
              Als ongeveer 70/90% % melkachtig wit is en de rest amberkleurig kun je stoppen met voeden en geef je alleen nog water.
              Je kan eventueel daarna nog ,wanneer 50% amberkleurig geworden is de planten een week droog zetten.
              Last edited by WeedoHolic; 13 August 2012, 03:04.
              Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
              Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

Als het merendeel milky-wit is, kun je wel stoppen met voeding toevoegen denk ik.
                Het is een beetje soort-afhankelijk hoe snel ze daarna nog gaan, ik heb ook wel eens 4 weken water gegeven voor ze klaar waren.

@WeedoHolic: Bron van het citaat ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@ QnQ: bron van het citaat heb ik ergens van JD geplukt.
                  En wellicht klopt het in grote lijnen, jij zegt immers ook dat je kan stoppen met voeding als het merendeel milky is.

FF vraagie aan je: is het niet zo dat hoe eerder je begint met een waterdieet hoe beter de smaak erop wordt?
                  Ik dacht namelijk van wel, maar denken is niet zeker weten.

Comment

Yep, je voedt de aarde, nooit de plant, dus als je langer water geeft zonder voeding, dan blijft er minder voeding in de aarde achter, en dus in de plant, en dat komt de smaak ten goede.
                    Daarom ook geen pk13/14 geven na week 6, want dat blijft lang in de aarde zitten.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Juustem

Comment

hallo, weer eens tijd om te laten zien hoe het ervoor staat.

we zitten nu aan bijna 8 weken bloei en de dwarfs 4 weken.
                        de 4 dames zitten nu 12 dagen op alleen water en zou volgens mij wel al een paar kunnen gaan oogsten binnenkort. alleen een heeft nog bijna geen bruinen haren en zou wel wat langen moeten blijven staan samen met de dwarfs die nog zo'n 2-3 weken moeten.
                        heb de dwarfs 2 weken geleden ook een beetje overvoed omdat die ook wat geel begonnen te worden. toen begonnen de nieuwe blaadjes aan de toppen te verbranden en de bladeren over de hele plant te klauwen. een tijdje alleen water gegeven toen maar vond het niet echt beter gaan, heb ze door gespoeld en volgende dag een beetje voeding gegeven. maar de klauw gaat niet weg en ze worden er ook niet groener op(nu een week geleden door gespoeld). verder heb ik nog alle luchtgaten van de tent open gezet, lichtvallen aangebracht en de active inlaat uitgezet.
                        P6270194.jpgP6270197.jpgP6270202.jpgP6270206.jpgP6270213.jpgP6270217.jpgP6270223.jpgP6270227.jpgP6270231.jpgP6280256.jpgP6280260.jpgP6280274.jpgP6280248.jpgP6280245.jpgP6280246.jpg

jammer genoeg nog niet echt amber te bekennen maar zal toch wel lekker rookertje gaan worden denk ik, misschien dat het komende week nog gaat komen. word steeds lastiger om er van af te blijven.

Comment

geduld is een schone zaak !
                          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

hoi xcom

mooi setje plantjes keep it green en safe greets
                            Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

heb er 3 geoogst, geknipt en opgehangen in een kartonnen doos met een pc fan eraan. had vorige week al een takje afgeknipt en die was vandaag al redelijk goed droog dus die heb ik geproefd en moet zeggen dat het echt een top wietje is.
                              hier wat foto's van de buit.
                              P7040280.jpgP7040281.jpgP7050302.jpgP7050294.jpgP7050310.jpg

de dwarfs moeten nog even dus er komen nog updates.

groetjes, xcom

Comment

jammie !
                                Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Bezig...
                                X