Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

12 mystery seeds eerste kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

12 mystery seeds eerste kweekje

Korting op 420shop
    beste mede blowers, ik heb een aantal weken geleden een paar zaadjes van iemand gekregen (geen idee welk soort). ben gelijk wat potjes en cactus aarde gaan kopen, stekgrond hadden ze alleen in 50l en ik was nog niet serieus bezig. heb ze totaal verkeerd gezaaid(gewoon zaadjes in droge grond en dan water erover, zaadjes zaten overal behalve in het midden kwam ik later pas achter), maar er waren er tog 9 die hun kopje boven hebben gestoken.
    zo zag het er na ongeveer een weekje uit IMG0020A.jpgIMG0021A.jpgIMG0022A.jpg
    heb ze steeds van buiten naar binnen gezet omdat het nogal vaak regende naast een spaarlamp die ze volgens mij niet zo veel deed, maarja iets is beter dan niks dacht ik.
    ik denk dat ik die 3 die zo klein zijn een beetje teveel heb geholpen met boven komen .

vanwegen het slechte weer en omdat ik dacht dat het buiten niks meer ging worden wou ik een lampje gaan halen. maar na een tijdje na denken heb ik maar besloten om gewoon meteen een heel tentje te kopen met alles er op en eraan. deze is het na veel meet en pas werk in mijn slaapkamer terecht gekomen, de hobby 4 van organic earth 120x120x200 eigenlijk een beetje te groot maar je weet maar nooit wat je later nog wil doen.

dit is bijna 4 weken na het boven komen van de pantjes IMG0024A.jpg
    heb de 3 retards die ik had geholpen maar weg gedaan (ze groeide niet) en een paar nieuwe zaailingen er tussen gezet, dit is ook unknown zaad heb ditkeer een heel buisje vol ervan.
    ze staan in royal mix en heb ze OE roots gegeven. maar heb volgens mij de tl iets te hoog gehangen in die week ( op 40cm ofzo).
    ook heb ik ze volgens mij wat te laat overgepot, deze foto is net na overpotten.

week later: heb nu de 600w hps er boven gehangen(op 60cm) en ze groeien als kool, het is alleen erg lastig om de warmte onder controle te houden met dit weer(32 graden met sensor onder lamp en 28-30 graden in het tentje). dit is na 4 dagen onder de hps 18/6 IMG0029A.jpgIMG0030A.jpg vind ze al aardig groot worden en heb 3 dagen geleden 2 getopt om te kijken hoe dat gaat groeien IMG0033A.jpg
    ben nu ook begonnen met het meten van de ph waarde en heb citroen zuur gebruikt om de ph naar 5.7 te werken.
    die nieuwe zaailing stonden een beetje in de weg en vond het niet meer de moeite waard om ze in het tentje te houden, dus zijn ze gezellig met zijn drietjes in een pot gaan zitten buiten(vond het zonde om ze weg te gooien).
    IMG0028A.jpg
    dag erna heb ik ze maar op 12/12 gezet omdat ik nog niet zo goed weet hoe groot ze gaan worden en eigenlijk ook wil beginne met beter zaad, gewoon maar kijken wat dit word.
    ze hebben tot nu toe nog geen extra voeding gehad, spray ze alleen 1x per week met EO spray en tussendoor nevel ik ze gewoon met water. dit lijkt prima te gaan met lamp aan zolang je maar dunne nevel gebruikt en niet te veel doet in een keer.

laat me weten wat jullie er van vinden en tips zijn altijd welkom,
    ik post straks nog wel wat meer fotos en sorry voor de kwalitijd ze zijn met mijn telefoon gemaakt.

Re: 12 mystery seeds eerste kweekje

week 6
    nog een paar fotos van de hopelijk dames
    ze staan nu 3 dagen op 12/12.
    IMG0049A.jpgIMG0048A.jpgIMG0047A.jpg
    sommige bladeren zien er een beetje gerimpeld uit weet iemand soms of dat kwaad kan?

hier een van de getopte
    IMG0050A.jpgIMG0051A.jpg
    kan helaas geen foto nemen van ze allemaal, krijg strepen in beeld met de lamp aan in het tentje..
    plantjes buiten gaan tog best goed ze hebben alleen beetje rare stam, onder dun en boven dik, zal morgen nog wel een foto ervan nemen.

Comment

De opstaande randjes aan het blad verraden een hoge temperatuur.
      Je zit dus op de grens, niet warmer laten worden.
      Waarschijnlijk kom je daarom ook goed weg met de fijne nevel onder de lamp, maar ik zou het lot niet teveel tarten daarmee.
      Met zo'n investering had ik misschien wat bijgelegd om met bekend zaad te starten, maar wie weet valt het alles mee met deze.

Wat is EO spray ?
      Welke voeding ga je gebruiken ? Want daar zul je heel binnenkort mee moeten beginnen denk ik.
      Voordat er zich echte tekorten gaan manifesteren.

Je kunt best wat foto's nemen als het licht net uit gaat, met flits, desnoods met een zaklampje om te focussen.
      Je kunt ook proberen de witbalans wat bij te stellen.
      De planten zelf zien er in ieder geval erg goed uit verder. Goed bezig daar !
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ben het met QnQ eens.

echt hoge temperatuur. zou ik ook in de gaten houden. zelfs trachten dit wat te laten dalen.
        ik zie op je stelen al stress verschijnen (paarse vlekjes en verkleuring) ze vind het
        dus wel heftig. komt goed maar kijk het niet aan en probeer er wat aan te doen.

De kleuren zijn wel gezond, alleen de uitgroei lijkt te stagneren??? klopt dit?
        de uitgroei is al aardig donker (nieuwe uitgroei is veel lichter) dan is ze erg in rust modus.
        kan ook aan de foto's liggen, maar ziet er ook uit als stress factor.

en je had het nog over de stammetjes? beschrijf aub.

ik gok dat je stammetjes misschien iets verbuigen een kant op.
        tevens dat deze gaat bobbelen onder de lob bladeren en daarboven
        een ruit vormige stamvergroeiing. als dit allemaal schrik aan wakkert.
        niet meer stressen, dat hoort. de plantjes verdikken want worden zwaarder he. mocht het iets anders
        zijn doe even foto erbij en beschrijving kunnen we weer mee denken.

groetjes en succes.

Comment

ja ze hebben het een paar dagen te warm gehad toen de lamp op 18/6 stond, het gaat nu al een stuk beter op 12/12 met alleen snachts lamp aan.
          vind het ook beetje jammer van het zaad maar voor een eerste kweekje is het ook niet zo erg nu als ik een paar fouten maak, heb al zoveel geleerd van deze plantjes nu .

@QnQ: ik bedoelde OE spray (organic earth) en heb de voledige voedings lijn van hun, over een week zitte ze 3 weken in de royal mix en volgens de growshop beginne meeste dan halve dosis van de opgegeven voeding te geven.

@bramonius: de uitgroei is nog heel erg licht van kleur ik denk dat dit door de foto komt, ik dacht zelf een beetje te licht. ik zal proberen er nog betere foto's van te maken.
          en met de stammetjes had ik het over die buiten staan, hier nog een paar foto's
          IMG0057A.jpgIMG0056A.jpg

bedankt voor de reacties, binnenkort een nieuwe update.

Comment

die planten buiten mag je de aarde wel aanvullen tot de lobblaadjes
            dan word het dunne gedeelte wortel
            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

aaaaaaja nu ziet ik wat je bedoelt. oplossing => zie tip van audiosystemrolla
              dus tot aan lob blaadjes opvullen, of zo ver mogelijk. Niet meer overpotten, dus probeer
              in deze pot aan te vullen tot waar t gaat. tot aan de rand als het moet.

"Maar dan overstroomt ie als ik water geef" oplossing => koop voor 1 euro grote trechter,
              steek in de grond en nooit meer overlekkega bij water geven

maarre je stammen verdikken ook nog. dus dat ie nu iel lijkt te staan. wel... hij staat toch
              dat is de bedoeling. als ze groter en zwaarder word gaat de stam ook verdikken. maar dat met
              de tijd.ze zien ook erg nat. misschien onder een afdakje als het regent, of gewoon regen parka geven???

@audiosystemrolla: je hebt gelijk tot aan de lob blaadjes word ie groot en sterk van

ach ja, van fouten leert men. dus als je ervan leert is iets nooit weg gegooid. sterkte alvast.

Comment

heb het advies opgevolgd en ze tot aan de lob blaadjes aangevuld met royal mix, zaten eerst gewoon in pot grond kwam precies goed uit .
                IMG0067A.jpg
                heb ze alleen een keer goed door gewaterd met overpotten bijna week geleden en ze zijn nog steeds nat, zet ze altijd onder afdak als het gaat regenen.

hier nog wat foto's van de voeding en schema
                IMG0058A.jpgkweekschema.jpg

zo ziet tentje eruit
                IMG0066A.jpg

en dit is de lamp die ik gebruik
                IMG0065A.jpgIMG0064A.jpg

Comment

ik volg je bij deze.

mocht je nog zaken willen vragen.

ziet er op de foto's goed uit. het bijvullen van de aarde is ook netjes.
                  Dus nu maar uitgaan van het beste he

hou je schema netjes aan dan komt dat wel goed. MAAR je plantjes
                  goed in de gaten houden. als ze verschrompelen of verkleuren in herfst tinten
                  dan is het niet goed. altijd uitkijken met overvoeding.

ikzelf ga altijd iets onder de aanbevolen waardes zitten.
                  dit bouw ik dan op binnen 1 a 2 weken naar gelang het
                  plantje reageert.

alvast succes weer en ben benieuwd wat het word bij de oogst

groetjes

Comment

bedankt bramonius, ben zelf ook erg benieuwd wat dit gaat worden.
                    heb een betere camera kunnen gebruiken voor wat duidelijkere foto's van plantjes binnen.
                    P5030004.jpgP5030010.jpgP5030005.jpgP5030023.jpgP5030020.jpgP5030022.jpg
                    zien er volgens mij wel goed uit.

Comment

ja zien er keurig uit. houden zo

(nee beter groter laten worden met veel mooie bloemen)

Comment

Groot nieuws!
                        het lijkt er op dat ik een gelukkige vader ben geworden van 4 dochters en 2 zoons!

P5040044.jpg

1 en 2 zijn kerels denk ik, dit is nr1
                        P5040049.jpg

2P5040057.jpg

3P5040052.jpg

4P5040063.jpgP5040070.jpgP5040071.jpg van deze weet ik het nog niet helemaal zeker maar ze laat in ieder geval nog geen balletjes zien.

5P5040084.jpgP5040099.jpg

6P5040086.jpg

heb ze nu pas 5 dagen op 12/12 staan, is dit niet al erg vroeg om het geslacht te kunnen zien?
                        de mannetjes heb ik maaralvast appart gezet in afwachting van wat jullie er van denken, omkappen of niet?

(mannetjes in afwachting van hun vonnis)
                        P5040112.jpg wat een verschil kwa kleur en groei tussen die binnen en buiten zeg.

groetjes, xcom
                        Attached Files

Comment

nr 1 en 2 zijn idd mannen ik zeg weg ermee
                          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

ja dat verschil is er zeker. dan zie je gelijk waarom ooit iemand dit binnen is gaan doen

maar goed, die mannen en met name man nr 1 moeten echt weg. ik zie dat je ballen al verder uitgroeien.
                            je hebt ze op tijd ontdekt, maar ze staan al best dik. zeker bij foto 1 kan dit al met 1 dag gaan stuiven.
                            en 1 balletje is genoeg voor honderden (duizenden???) stamdelen voor bevruchting. het zijn zeker
                            mannen (al niet herma met de tijd, maar wacht daar maar niet op).

3, 5 en 6 zijn zeker vrouwelijk (nu hopen op stabiele omgeving, en dus geen herma ontwikkeling)

en van 4 kun je het inderdaad nog niet zien. misschien met een loep 60x vergroot maar daar moet je wel geoefent
                            in zijn . maar zie zelf ook niets

in ieders geval gefeliciteerd met de prachtige dames. nu eens zien hoe ze gaan puberen.
                            merk je vanzelf als ze langzaam aan gaan ruiken. o en dat het 5 dagen is geeft niets.
                            dat bepaald je plant en niet wij kan met 3 dagen al zo zijn en kan 3 weken duren. ligt
                            aan de gezondheid van je planten en of deze er klaar voor is (pubertijd heeft echt te maken met de
                            hormonen aanwezig en potentieel van de plant op dat moment).

heel veel plezier de komende 5 weken (dan veranderen en groeien ze als malle) en
                            laat vaak wat zien hier.

we blijven de nr 4 nog even spotten zo te zien.

als ze zover is

groetjes

Comment

de mannetjes zijn omgehakt en ze liggen in de gft. (vanavond nog even kijke naar nr 4)
                              omdat ik het tog een beetje eenzaam vond voor de dames, heb ik wat autoflowers gekocht die snel rijp zijn.(organic dwarf huismerkje 5stuks)
                              nou was ik vergeten te vragen in de growshop of deze zaden altijd feminized zijn, meschien dat jullie het weten?
                              P5050060.jpg
                              ze zijn nu aan het ontkiemen in een glas water.
                              hopelijk worden het allemaal vrouwtjes, dat omhakken is tog best triest .
                              ben van plan ze over een weekje in het tentje bij de andere dames te zette, ze gaan eerst nog in de propagator de ik net heb gekocht.
                              is dit een goed plan?

groetjes, xcom

Comment

Bezig...
                              X