Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekje onder veluxraam

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kweekje onder veluxraam

    Korting op 420shop
    ik ben jackstare, en zo is mijn avontuur begonnen

    ik ben dus uit belgie en tijdens een dagje stappen in sluis ben ik op het idee gekomen om eens zelf een kweekje te prob
    ik woon op een duplex appartement dus in de tuin kweken was geen optie
    ik heb wel een rommelkamer en daar is het allemaal begonnen
    zonder lampen en alle ander materiaal die je normaal zou gebruiken bij een meer professionele kweek
    ik heb daar een normaal veluxraam ( klapraam ) aan de zuidkant en ik vind persoonlijk dat ik niet slecht bezig ben
    door het op deze manier te doen, toch had ik graag de mening van wat mensen die er meer van kennen als ik
    dit is namelijk de eerste keer dat ik dit doe
    zaadjes zijn van royal queen seeds en is de special kush #1

    de start ongeveer een week na ontkiemen op 25 april 2012

    IMG_0004.jpgIMG_0006.jpg

    ik heb gewone universele potgrond gekocht en ze na enkele weken verpot naar een 3l potje

    IMG_0009.jpgIMG_0012.jpg

    al redelijk snel werden deze potje ook te klein en zien ze er zo uit

    IMG_0017.jpgIMG_0016.jpg

    omdat ze zo snel groeien ben ik nog een laatste keer toegekomen aan verpotten naar en 25l pot

    IMG_0020.jpgIMG_0021.jpg

    en nu nog een paar foto's van het verdere groeiproces

    IMG_0023.jpgIMG_0024.jpg

    en zo zien ze eruit op 1 juli 2012
    en zijn ze ongeveer 1m70 met pot bijgerekend

    100_0780.jpg100_0784.jpg100_0785.jpg

    en hoe u natuurlijk op de hoogte van de verdere verloop van mijn tot nog toe gelukte kweek
    Last edited by jackstare; 1 July 2012, 13:32.

    #2
    Re: kweekje onder veluxraam

    Bij mij doen de plantjes het prima voor het raam, bij jou dus ook Complimenten.

    Comment


      #3
      Re: kweekje onder veluxraam

      ja hoor dit werkt prima ik begrijp niet waarom mensen zeggen dat dit niet mogelijk is

      Comment


        #4
        Re: kweekje onder veluxraam

        Ik heb ook gevallen gezien waarbij het niet werkte maar ze krijgen hier zoveel zon dat dat beetje verlies niet veel uit lijkt te maken. Check maar: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...arf-Autoflower

        Comment


          #5
          Re: kweekje onder veluxraam

          ook zeer mooi hoor ik ben nog niet begonnen met voeding omdat ik eigelijk niet weet wanneer daar echt mee te beginnen
          maar voorlopig zien ze er nog altijd goed uit

          Comment


            #6
            Re: kweekje onder veluxraam

            Ik heb dit ook geprobeerd, maar bij mij wilde de gang er niet echt in komen, nu staan ze bij mij dus buiten. Maar heb jij enkel of dubbel glas?

            Comment


              #7
              Re: kweekje onder veluxraam

              ik heb dubbel glas waarom ?

              Comment


                #8
                Re: kweekje onder veluxraam

                Okeej, dan is het dus wel mogelijk onder dubbelglas, mij is altijd verteld dat er dan 70% van het nodige licht niet doorgelaten word , maar jouw thread is nu een voorbeeld dat het dus hartstikke goed mogelijk is!

                Succes met je kweek!!

                Comment


                  #9
                  Re: kweekje onder veluxraam

                  Kan je nagaan hoe groot ze zouden zijn zonder dubbel glas ertussen (3+ meter)
                  Ga je nog verduisteren, of laat je ze nog 2 maanden groeien ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: kweekje onder veluxraam

                    Je zou ze toch gewoon in de woonkamer neer willen zetten.

                    en @velux :

                    Ik denk meer dat bij dubbelglas 70% van de warmte niet wordt doorgelaten. Maar het licht(straling) wel.

                    Ik denk juist dat het idealer is om onder dubbelglas te groeien, vanwege de twee glasplaten.

                    Temperatuur crashed niet naar beneden in de nachten, als bij eenlaags ramen.

                    Comment


                      #11
                      Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                      Comment


                        #12
                        Re: kweekje onder veluxraam

                        weer wat geleerd.

                        Comment


                          #13
                          Re: kweekje onder veluxraam

                          in augustus beginnen ze normaal te bloeien maar ik ga kijken hoe groot ze worden, worden ze te groot dan zet ik vroeger de verduistering in
                          en ik denk dat de grote hetzelfde blijft bij enkel of dubbel glas alles hangt ook een beetje af van welk soort wiet je wil
                          special kush #1 is heel gemakkelijk te kweken bijna geen werk aan kwa luchtvochtigheid het is een easy grow ideaal voor beginnende kwekers en niet te duur

                          Comment


                            #14
                            Re: kweekje onder veluxraam

                            Ik zou aanraden een verduisteringsgordijn aan te scaffen en dat voor het raam te monteren, dan kun je ze eerder afbloeien door ze minder uur licht te geven.
                            Nu gaat het nog goed, beter dan ik zou verwachten zelfs, maar wanneer ze de bloei in gaan wordt pas de ultieme prestatie geleverd natuurlijk. En op het natuurlijke moment hebben ze dan misschien wel te weinig licht daar. Dat zou dan zonde zijn.

                            Comment


                              #15
                              Re: kweekje onder veluxraam

                              Ziet er zeer mooi uit vraagje wat ga je aan de geur doen, ruiken ze al ?
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...
                              X