Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aarde pret in huize Rebel

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Aarde pret in huize Rebel

Korting op 420shop
    Aloha allemaal

Daar waren we weer met een topic.

Deze keer wordt er gekweekt op aarde en dat blijven we ook voorlopig doen

De opstelling is als volgt:

Hardware
    Onderkomen bloei: hok 1.15mx1.15mx1.90m (lxbxh)
    Evsa: van Lumatek 600W Switchable
    Bulb: 600W Grolux van Sylvania
    Afzuiging: 355m3 buisfan in soft-box (home-made)
    Inblaas: 250m3 slakkenhuis fan in soft-box (home-made)
    Circulatie: 2x clip fans (op hoogste) gedimt met een Variac.
    Reflector: Combi cooltube met een Ajust-a-wing

Onderkomen groei: Hokje 0.90mx0.45mx0.90m (lxbxh)
    4x 18W TL8 cool white
    Afzuiging: 480m3 afzuigkap ventilator met standen in box (homemade) staat momenteel op stand 1.
    Inbaas: Passief

Software
    Aarde: Green label Totall mix met perliet
    Voeding: Canna vega en Canna Flores
    Extra-tjes: Wortel stimulator, bloei excelerator, Enzymes+ en Final Solution.

Alle zaden die worden gekweekt deze ronde zijn allemaal van Zambeza, en de volgende soortjes heb ik nu in het voorgroei hokje staan;
    5x Ice Lady
    1x Power Bud
    1x Critical Pride
    1x White Widow XL
    1x White Cheese

Ik heb de zaden afgelopen woensdag in de easy-plugs ter ontkieming gelegd en die zijn nu bijna zover dat ze hun kopje laten zien. Ze worden voor gegroeit in potjes van rond 13 en 10cm hoog. Ik laat ze groeien tot ze een cm of 25 a 30 zijn, voor ze worden overgepot naar 11L potten en naar het grote hok verhuizen om af te bloeien.

Ik kan helaas nog steeds geen kabel vinden om foto's van me tel. naar me laptop te zetten dus foto's houden jullie nog te goed van mij.

Dit was het ff voor nu, ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.

Gr.
    THC

Re: Aarde pret in huize THC

veel plezier met deze ronde THC
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Hey THC dude,

Interessant, ik ga hier af en toe eens binnen piepen

Succes ermee!

Comment

Stoel is klaargezet

Succes deze ronde!!
        Eens een paffer, altijd een paffer........

Comment

klinkt goed we wachten de pica's af !
          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Thx mensen,

We hebben er ook heel erg veel zin in, moet alleen iets regelen om 1x per week foto's te plaatsen.

Grtz

Comment

jup jup ook hier is het stoeltje gezet

kijken weer met plezier mee

succes
              Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
              laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

Comment

Succes, we kijken ff mee.

Comment

Hey Leuk. Dat het deze ronde je meer is gegund

Ik ga je zekers volgen.

Gr. JFF
                  Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Ja idd JFF, maar dat gaat wel lukken deze keer

Hartelijk dank voor iedereen die het volgt.
                    ---------------------------------------------------
                    Kleine update

Er zijn er 5 uitgekomen vandaag, 3 ice lady's, 1 power bud en een white cheese, de rest komt heel gauw naar boven want ik zie de steeltje al omhoog komen.

Grtz

Comment

Nog een kleine update;

Er zijn er nog maar 2 die boven moeten komen, 1tje daarvan is al met het steeltje boven de grond ze moet alleen nog het zaadhoesje afwerpen en de ander is net met het koppie boven de grond uit en dat zijn een Ice Lady en de Critical Pride.

En ik kan morgen wat foto's maken en plaatsen dus dat is dan ook geregeld.

Grtz

Comment

Aloha allemaal

Daar waren we eindelijk met foto's van het kleine grut, er zit 1 mongooltje tussen met een 3-punts internode en dat is de White Chees, dus ik hoop dat het een vette freak wordt met veel THC .

Ze zijn vandaag precies 1 week oud, en afgelopen maandag zijn de laatste uit gekomen en nu is alles lekker aan het groeien.

Ze krijgen om de dag 30ml water wat is afgezuurd naar PH 5.6. Ik heb een emmer met afgezuurd water staan waar ik water uitpak en zonodig wortelspulletje of straks voeding bij gooi om te kunnen voeden. De PH zal daardoor iets oplopen.

Mijn voorgroei hokje

En het kleine grut

En hier de opstelling zoals het straks in het grote hok komt te staan

Me nieuwe speeltje
                        en ja....ik heb de EVSA lopen via een tijdklok van de gamma en heb er geen schakelkast tussen zitten om de dood eenvoudige rede dat het niet hoeft met deze Lumatek omdat er "softstart" op zit en dus geen piek nodig heeft om op te starten wat je wel heb met Magneet VSA.

De inblaas heb ik ook veranderd, die heb ik nu verticaal naast de deur opening zitten en de lucht wordt gecirculeerd met 2 clip fans.

Zo dat was het voor deze week, injoy the pict's en tot de volgende keer

Groetels!!

Comment

Yeuh!!! Ze zijn allemaal boven
                          Setup ziet er nog steeds goed uit gozer!! Wil ook een dimbare EVSA dan hoef ik geen TL meer aan te schaffen

Ik ben benieuwd hoe het zal uitpakken deze ronde voor je, je hebt meer ruimte tussen de potten dan dat ik heb dus kunnen
                          ze wat groter worden.
                          Inblaas heb ik ook verticaal gehad en werkte voor mij niet zo mooi, maar zie dat jij geperforeerd hebt wellicht dat dit beter werkt

Laat de toppen maar komen!!

Comment

Ey paffer

Wat ik allemaal gelezen heb over het van boven inblazen van lucht is dat je temperatuur die je erin blaast niet hoger mag zijn dan 19c, alles wat daar boven zit moet je van onder inblazen omdat anders de temp. 2x zo snel opwarmt, omdat je dan warmte op warmte krijgt inplaats van koelte op warmte dus we we zien het wel.

En de gaten in de buis werken pas een cm of 40 van onder af gemeten dus dat is te verwaarlozen, het meeste van de lucht komt er boven uit. Het ging me eigenlijk om het idee dat het verversen van lucht dan veel soepeler en sneller gaat en het makkelijker door de ruimte kan worden geblazen. We zullen straks zien of het werkt...zo niet dan gaat alles zo weer terug zonder problemen.

Thx dat je er weer bij bent.

Grtz

Comment

Tuurlijk dude altijd aanwezig je weet ik had de setup ook zo met de chocolope/ww run en al het lucht wat naar binnen kwam was ook rond de 14 graden toen.
                              Maar goed dat neemt niet weg dat het bij jou anders zal uitpakken
                              Ik had zelf die 500 als inblaas toen en een kleine uitblaas dat zou ook kunnen verklaren waarom het bij niet op z'n sokjes liep

Ik heb daarom nu ook 2 buizen welke in de donker periode verse lucht voorzien en met licht aan gaat gewoon 1 flap open en dan heb ik helemaal geen gezeik meer
                              Vooralsnog een leuke setup dat je hebt en ben benieuwd wat het zal brengen voor je (hoop op dikke volle toppen)

Ff een ander vraagske bij overschakeling naar HPS ga ze laten wennen dus licht opvoeren of direct onder de volle 600 watt

Yuuuuu

Comment

Bezig...
                              X