Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aarde pret in huize Rebel

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Aarde pret in huize Rebel

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
    Dat hoop ik niet voor je, grinz..
    Ik hoop het wel voor me, want dat zijn je toppen

EDIT: Je heb idd gelijk, dat is iets wat ik niet wil zien
    Last edited by THC Dude; 26 August 2012, 18:03.

Comment

mooie plantje doe zo voort greets
      Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

Netjes!!! Mooie bloei bij alle exemplaren zo te zien...

Grtz

Comment

Thx mensen voor de leuke reactie's.

Week 2 bloei, dag 5

Gistermorgen ging ik ff naar zolder om wat te pakken en toen vond ik het verdacht stil, dat klopte ook wel want me afzuiger deed het niet meer de motor was nog warm dus de thermische beveiliging had de fan eruit getikt (gelukkig). De rede is niet echt duidelijk, waarschijnlijk te laag gedimt in het begin omdat ik de afzuiger de vorige ronde als inblaas gebruikt, dus het blijft rade.... ik weet het niet.

Heb gelukkig van een maatje een 500m3 slakkenhuis afzuiger kunnen lenen en als inblaas heb ik de afzuiger die ik de eerste ronde (voirg jaar) heb gebruikt dus dat probleem is gelukkig opgelost.

Ik heb de coolwing helemaal bovenin gehangen en de wing op diepstralen gezet en het filter wat alger gehangen zodat hij onder de kap uitkomt en wat sneller de warmte weg zuigt, en dat helpt wel weer iets in de warmte
          Zo blijft men bezig om het maar beter te maken en dat is het leuke van de hobby vond ik.

De planten staan er nog steeds mooi bij, en de bloei zit er goed in. Ik merk ook duidelijk het verschil tussen aarde en hydro qua geur, het ruikt nu al veel sterker dan op hydro dus het zal mij benieuwen wat de smaak is straks. Ze krijgen nu toch wel ieder hun eigen geur en de White Cheese is de lekkerste, die ruikt heel zoet.

Verder weinig te melden dus de foto's maken het verhaaltje af,

Groetels

Comment

Gelukkig was je er snel bij met de afzuiging Rebel ,een dag zonder afzuiging met een HPS en geen ventilatie in een afgesloten kan zomaaar het einde van je kweek betekenen ....denk ik.

De dames zien er verder goed uit ,ze zijn leuke pistels aan het vormen.
            Led's grow !

Comment

ind leuke maatjes
              En je plantjes rebel ^^ die zien er goed uit, dat wordt nog spektakel hier
              ....
              is het eingelijk al

sigpic

Comment

Ik zit met een probleempje.....

Sinds de buisfan (355m3) stuk is en ik over moest schakelen naar de 500m3 box, krijg ik de temp niet onder de 33c. Vanaf het punt waar de afzuiging naar binnen komt (dus in me hok) tot aan me filter zit bijna 2.5m slang met ertussen in me cooltube. Nou zat ik er aan te denken om me cooltube weg te halen want dan zit er maar +/- 20cm slang tussen het punt van binnnenkomst en filter. Nou zou dat in theorie moeten werken, maar ik ben bang dat de temp. gewoon het zelfde blijft omdat ik nu niet rechtsstreeks de warmte van de lamp weg zuig maaaaaaaaaaaaar...........in theorie zou ik dus meer zuigkracht moeten hebben zonder die lange slangen eraan wat een hoop verlies opleverd.

Heeft iemand misschien een idee, of een oplossing???? Want ik weet het ff niet meer en ik wil eigenlijk niet de boel veranderen als de temp. het zelfde blijft of maar 2c zou schelen.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.

Comment

Gewoon helemaal niemand?????

Comment

Hey Rebel ,misschien is je filter verstopt of verzadigd door een te hoge luchtvochtigheid .
                    Probeer eens zonder filter af te zuigen .

In theorie zou je temp. veel beter moeten kunnen beheersen met een 500m3 afzuiger al is de slang idd wel wat aan de lange kant.

grtz.-
                    Led's grow !

Comment

Zit er een hamsterwiel in je box fan? Dit type fan kan slecht druk opbouwen, en is zoals je al dacht je weerstand waarschijnlijk te hoog.

Zou ff kijken of je ergens een knik(je) er in heb zitten, dit zorgt voor veel weerstand.

Grtz.

Comment

@bodos
                        Dat de LV te hoog is geweest dat kan niet want ik ben niet hoger geweest dan 55%LV dus dat is uitgesloten, en daar komt bij dat ik met de buisfan wel gewoon de temp. goed kan houden dus dat me filter verstopt is geloof ik niet. Maar ik heb die lengte aan slang nodig binnenin me hok vanwege de cooltube, als ik de slangen korter maak dan hangt de cooltube niet meer in het midden. Weet nu wel dat een slakkenhuis fan veel meer en veel sneller druk verliest en vermogen dan een buisfan.

@Poffie
                        Er zit idd een hamsterwiel in dat slakkenhuis en dat ik minder druk heb dan met die 355m3 buisfan is een feit, want het valt me op dat de slangen waar de lucht wordt weg gevoerd naar buiten ook warmer is dan toen ik nog de buisfan had als afzuiger en dat zorgt er natuurlijk ook voor dat de omgevings temp. iets omhoog gaat....

Ik heb zoveel mogelijk de knikken en bochten eruit gehaald en het scheelt dan een heel klein beetje. Maar aan het eind van de maand komt er een nieuwe buisfan in en dan is het probleem opgelost.Vanavond komt mijn "leermeester" even langs (die was op vakantie) met een laser temp. meter om te kijken hoe warm het blad is dus we zullen zien of ik me druk heb gemaakt voor niets of dat het idd zo erg is die 33c.

Ik hou jullie op de hoogte!

Alvast bedankt voor de reactie heren

Comment

Je zou ook je cooltube uit je afzuig systeem kunnen halen, dus deze buiten je hok laten aanzuigen en buiten weer afblazen. Dan ben je met een extra badkamer buis fan klaar. Kijk maar ff wat de leermeester vd week er over verteld, ben benieuwd suc6.

Grtz.

Comment

Ey poffer

Dan moet ik extra gaten gaan zagen en dan ook een nog andere afzuiger apart voor de cooltube, dat gaat me dan een hoop extra geld kosten (en het is en blijft een hobby) dus dat ga ik niet doen. De bladtemp. was 28.3c dus die is goed en ik hoef me geen zorgen te maken. En waarschijnlijk is de temp. meter niet helemaal goed dus die wordt vernieuwd en hebben we maar gelijk verwijderd. Hij vertelde ook dat als je twijfeld qua temp. dat je dan het beste aan je blad kan voelen met de rug van je hand of die koel aanvoelen en dat deden ze dus weer wat geleerd

En speciaal voor Q ook de slang gemeten die uit me hok komt (dus nog voor dat de lucht de afzuiger ingaat) en die heeft een temp. van 38.2c

Maar het mooie komt nu, ik heb de afvoer slang van de afzuiger op het afzuigsysteem van het huis zitten en de lucht die naar buiten wordt geblazen is niet warmer dan de temp. in huis zowel met licht aan als met licht uit Dus buiten is niets te zien met meters als ik me lamp heb aanstaan.

Morgen weer een paar foto's van de dames.

Grtz

Comment

Week 3 bloei, dag 4

De planten gaan nog steeds goed, en ze ruiken onwijs lekker. En de planten krijgen nu gelukkig toch nog hun eigen geur en dus niet meer het zelfde dus dat scheelt dan ook weer. Ze zijn lekker aan het bouwen en je ziet de toppen met de dag dikker worden. De Power Bud (plant in het midden) moet nog een week of 4 voor daar de schaar ingaat, dan heeft de rest wat meer ruimte.

Ik vind het zelf nog steeds goed gaan (ff afkloppen) dus ik hoop dat het zo blijft tot het eind.

Omdat ik me gister een beetje verveelde heb ik de cooltube er even tussen uitgehaald en gekeken wat de afzuiger doet zonder die 2.5m slang ertussen, maar dat ging dus maar ff niet door want de temp. kwam boven de 37c uit, ook met spreader eronder dus dat heb ik maar weer gauw omgewisseld.

Ik heb ook maar het advies van Flier opgevolgd met de temp. meter in de schaduw te hangen met een stukje karton erboven te hangen en dat scheelt bijna 4c en de temp. klopt nu ook meer met de blad temp. THX Flier!

Verder weinig te melden, ze krijgen 1x per week water via de bovenkant om dat niet uit te laten drogen en de rest van de week gaat er om de dag 8L voeding onderin de bak en dat vinden ze toch wel erg lekker

Foto's vertellen de rest, injoy!!

Groetels!!!
                              Last edited by THC Dude; 5 September 2012, 20:07.

Comment

lekker hoor, ziet er goed uit

Comment

Bezig...
                                X