Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek shiva in nieuw hok

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1e kweek shiva in nieuw hok

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Doordat ik zaadjes van een maat kreeg begon het weer te kriebelen en ga ik ermee aan de slag.
    Ik had bij "jezelf voorstellen" ook al wat gemeld hierover, maar ik heb besloten hier een verslag te maken.

    eerste stap: het hok, dit wordt de kledingkast, en die is 80x60x210

    apparatuur:

    - 250W natrium lamp, spiegelkap en vsa
    - afzuiging Buisafzuiger BK 125 365m3 (kunststof) (125mm)
    - luchtfilter (koolstof) Rhino 300m3 (125mm)
    - tijdschakelaar
    - PH-meter
    - EC-meter
    - thermo/hygro meter
    - 5 potten (25x25x?) 12 Liter?


    benodigdheden:

    - aarde: plagron light- en grow-mix
    - Voeding:
    -Terra Bloom (1 liter)
    Terra Grow (100ml)
    Plagron Roots (100ml)
    Plagron Enzymes (100ml)
    Green sensation (100ml)

    Stekken:

    - kweekkast, verwarmd, (60x40x25)
    - verlichting (armatuur incl 2 cool white lampen)
    - tijdschakelaar
    - thermo/hygro meter
    - pluggen (40x40x40) 1 a 0,09
    - stekgel 250ml

    Moederplant

    - verlichting (armatuur incl 2 cool white lampen)
    - tijdschakelaar
    - pot en aarde
    - voeding Plagron Grow

    Lijkt mij dat ik hier wel een eind mee kan komen...

    dit wordt de tweede stap...
    ik ben van plan om vanuit het zaad wat ik heb (shiva santi 2) een moeder te gaan kweken.(voor de zekerheid misschien 2 of 3) Deze kan ik wanneer de tijd rijp is bij een maat stallen zodat ik daar geen hok voor nodig heb en die vind het leuk in een fitrinekast Vervolgens wil ik van de moeder(s) stekken knippen, maar dat voor later..

    Eerst binnenkort maar eens spullen bestellen. En nog hier en daar wat info op doen. aanvullingen of suggesties zijn uiteraard van harte welkom.

    wordt vervolgt shivaman
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    #2
    Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

    update:

    De spulletjes komen langzaam binnen en het begin is er.
    Het plan met moeders is even op de lange baan gezet...
    Ik heb vandaag 5 zaadjes (Shiva Santi 2 van sensi seeds) in de watten gelegd.. nu maar hopen dat ze uitkomen en vrouwen zijn..
    als de tijd daar is gaan ze de stekgrond in, en gaan ze onder 2 cool white lampen.. samen 4800 lumen
    ik denk dat ik de eerste paar dagen alleen (50/50) kraanwater/regenwater met brandnetelaftreksel geef... en daarna start met de voeding..
    foto's volgen...
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #3
      Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

      kleine update... voor wie het volgt

      komende 2 dagen moet dit gerealiseerd worden.. ik hoop dat het klimaat aardig onder controle kan houden.
      Presentatie2.jpg
      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
      (running)

      Comment


        #4
        Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

        ik denk dat je filter niet bij je afzuiger past ?!?
        het filter moet minimaal aankunnen wat de afzuiger maximaal afzuigt
        verder goed bezig
        ik volg je wel
        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

        Comment


          #5
          Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

          dat is pvd ook wat... ik maar denken dat mn afzuiger KLEINER moet zijn dan mn filter... (het leek mij logisch dat als je filter 300 is en je afzuiger is 365.. dat je filter het niet aan kan) en toen las ik dit op de site van de growshop....

          "De capaciteit van een koolstof filter dient circa 10% tot 20% lager te zijn als de capaciteit van de afzuiging."

          Ik zit hier de hele dag al over na te denken... misschien nu maar een "dimmer" of Fan-controller ... best wel naatje, ik dacht het nog zo goed te hebben uitgezocht...
          Shivaman-s-Amnesia-scrogg

          Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
          (running)

          Comment


            #6
            Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

            als je een bocht in je luchtslang hebt zitten ben je er al denk ik
            dat verminderd de luchtstroom aanzienlijk en zal het weer bij elkaar passen
            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

            Comment


              #7
              Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

              gemaild met de shop, deze zeiden precies hetzelfde.
              Door luchtweerstand en tegendruk kan je filter een lagere capaciteit hebben dan je afzuiger...
              We zullen het snel meemaken in de praktijk..
              Shivaman-s-Amnesia-scrogg

              Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
              (running)

              Comment


                #8
                Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

                als je een luchtstroom houd hoger dan de filter capaciteit ga je het vanzelf ruiken
                Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                Comment


                  #9
                  Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

                  update:
                  de zaadjes vertonen na veel moeite hun witte puntjes en zijn daarom de grond maar in gegaan (meteen grow-mix)
                  van 1 growshop nog steeds de spullen niet binnen daarom tijdelijk maar een oude tl-balk gemonteerd en een provisorisch hutje gemaakt. Temp en LV lijken me ok (zie foto1)
                  verdere foto's zijn van het luchttoevoertje en van het nog veel te lege hokje waar nu 6 potten in staan.. dit zullen er waarschijnlijk minder worden daar waar ik geen vertrouwen heb in de zaadjes (te oud ook)

                  tijdelijk.jpgvoorkant.jpgkast.jpg

                  owjah... ik heb de zaden in willekeurige houdingen in de grond gestopt, beetje aarde eroverheen.. en vervolgens gesprayed (regen) met regenwater+brandnetelaftreksel (dat schijnen ze errug lekker te vinden de eerste dagen)
                  Last edited by shivaman; 31 July 2012, 17:54.
                  Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                  Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                  (running)

                  Comment


                    #10
                    Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

                    update:
                    Het wachten op de laatste spullen heeft me de tijd gegeven om verder op onderzoek uit te gaan.
                    Ik zit te denken om het shiva gebeuren aan de kant te schuiven, van de vorige 5 zaadjes kwam er ook maar 1 het leven zoeken.
                    En als er al iets uitkomt straks, weet ik niet eens of dit vrouwtjes zullen zijn. straks zit ik over 3 weken met 1 vrouw ....

                    De volgende zaden heb ik in de kast liggen:
                    5x Jack Herrer feminised
                    2x WW autoflowering feminised
                    2x Cheese feminised

                    Tevens ben ik aan het denken geslagen over de hoeveelheid dames in de kast.. krijg ik met 3 planten niet dezelfde opbrengst als met 5 planten onder 250W.
                    En het combineren ben ik nog niet over uit qua bloeiperiode en hoogte's van de verschillende planten.
                    Kan ik bijv die cheese bij de WW zetten? Eventueel hoogteverschil is wel op te lossen door de potten te verhogen, maar dan zit ik nog met de verschillende bloeiperiodes...
                    Ik lig er geestelijk even uit en ideeen zijn van harte welkom..

                    ps. Ph meter is inmiddels binnen. Mijn regenwater heeft een Ph van 5,5 en mijn kraanwater heeft een Ph van 7,7. Dit is goed te mengen tot +/- Ph 6,2
                    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                    (running)

                    Comment


                      #11
                      Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

                      ten eerste moet je de zaailingen in stek en zaai grond stoppen en niet in growmix dat kunnen ze niet aan
                      combineren is goed te doen enkel zal je ze allemaal tegelijk in bloei moeten gooien
                      en als je niet hoeft te drogen in het hok kan je ze ook om de beurt oogsten natuurlijk
                      hoeveel er in het hok gaan is aftasten ik geef ze het liefst een beetje ruimte
                      en als je gaat toppen hebben ze ruimte nodig
                      3 stuks krijgen natuurlijk per stuk meer licht dan als je er 5 inzet of dat gelijk word in opbrengst kan ik je niet vertellen
                      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                      Comment


                        #12
                        Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

                        hmm.. bedankt voor het advies. Echter heb ik in het draadje (plagron) gevraagd over mijn zaailingen, en die vertelde mij dat het beter was om de zaaigrond niet te gebruiken, en meteen op grow-mix te gaan.. Dit zal ik nog even verder uitzoeken, ik heb namelijk genoeg zaai/stekken-grond.

                        Het plan was om de Jack Herrer in scrog te zetten, maar om dat nu meteen de eerste kweek te doen ?!?!?! even uitvogelen nog.. dan probeer ik het met 3 zaadjes waarschijnlijk...

                        dit was het antwoord van het plagron draadje:

                        Beste Shivaman,

                        stekaarde mist de luchtigheid van een kweekaarde. Je kan hierop kweken met Terra voeding, maar het is zeker niet ideaal. Voor een gewortelde stek of zaailing is de growmix een perfecte aarde. Wel de eerste 3 weken dus geen voeding geven.

                        Succes
                        Last edited by shivaman; 2 August 2012, 10:40. Reden: aanvulling
                        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                        (running)

                        Comment


                          #13
                          Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

                          update:

                          Na 11 dagen zit ik nog steeds op bepaalde spullen te wachten...
                          Van de Shiva zaden is er 1 v/d 10 uitgegroeid tot plantje. Ben hier maar mee gestopt. De zaden kunnen ook al dik 10 jaar oud zijn
                          Wel heb ik 3 Jack Herrer zaadjes laten ontkiemen en die in de stekgrond gezet toen deze leven vertoonden (worteltje ong. 1mm)
                          Wel eng.. Die zaadjes oppakken en overgooien.. misschien volgende keer maar met een theelepeltje ofzo....

                          DSC00552.jpg Temp is tussen de 22 en 26 graden en LV 60-70 en TL hangt op 8cm (misschien iets te laag) boven de rand van de potjes...


                          Nu maar wachten op de rest van de spullen, en hopen dat de dames willen zien hoe het er boven de grond uit ziet..
                          Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                          Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                          (running)

                          Comment


                            #14
                            Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

                            update:
                            Er komt wat boven kijken, maar... gaat dit wel goed?
                            steeltje is erg bleek en kopje vind ik wat bruin... de linker is 22uur boven nu. de rechter 12uur
                            ik had ze met het worteltje naar boven geplant, en ze zijn wel netjes zonder helmpje boven gekomen
                            25 graden LV 65 ... TL hangt op 8cm van kopje ...
                            DSC00553.jpg

                            Iemand enig idee??, het zijn jack herrer zaden...
                            Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                            Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                            (running)

                            Comment


                              #15
                              Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

                              die linker heeft wel aparte lobblaadjes wet niet wat daar mis mee is ....
                              goed in de gaten houden of ie wel netjes nieuw blad aan gaat maken
                              rechter ziet imi goed uit
                              tl op max 10 cm houden anders gaan ze strekken als een gek
                              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                              Comment

                              Bezig...
                              X