Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek shiva in nieuw hok

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

    update: dames staan vandaag 40 dagen in groei en ik heb de klok zojuist op 12/12 gezet.
    de eerste lange nacht komt er aan voor ze.
    van 1 plantje staken de kopje boven het gaas, deze zijn alvast gebogen en vastgemaakt.. En zo, dat de onderste 2 takjes weer vol in het licht staan, zodat deze de gebogen takken in kan halen, en er hopelijk straks 4 mooie kopjes boven het gaas staan..
    De andere 2 zijn er nog niet helemaal klaar voor. maar nu de klok op 12/12 staat zullen ze wel haast gaan maken..

    Temperatuur gaat de goede kant op nu het buiten lekker afkoelt deze was met lamp aan nu niet hoger dan 34 graden, en zo had ik m nog niet gehad

    Het "te droge" plantje is weer helemaal bijgetrokken.. nu maar elke dag een plonsje geven.. ik geef per plant ong. 250ml per dag nu.. Is een beetje aftasten bij zo'n 1e ronde.. zijn er growers die vaste hoeveelheden water geven? of kijkt iedereen een beetje naar de bladeren?

    De planten staan nu 4 weken in de grow-mix... de voeding zal een dezer dagen wel op zijn, en dan wil ik bloeivoeding gaan geven..
    Nou had ik gelezen dat je pas bloeivoeding mag geven als je bloeiverschijnselen ziet.. moet je dan echt al topvorming zien?

    foto'tjes komen van de week weer...
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #77
      Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

      je kan gewoon beginnen met bloeivoeding geven,wel heel laag beginnen met je ec 1.2 is hoog zat.dat je je potten nu niet meer kunt optillen is ook niet handig.zou een tensiometer kopen liefts elke pot een,is wel een beetje prijzig,maar dan kan je zien hoeveel je planten drinken.wel mooi soortje,goed gekweekt geeft dat waanzinnig zacht te roken wiet

      Comment


        #78
        Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

        bij mij staan alle potten op vijverfolie en ik geef 1,5 liter om de dag van onderen dan kunnen ze zelf bepalen of ze willen drinken of niet
        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

        Comment


          #79
          Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

          Update: Dames staan een paar dagen op 12/12 nu.. Ik ben heel langzaam begonnen met een beetje bloeivoeding... de 1 zegt rustig geven, de ander zegt na een week op 12/12, en de volgende zegt: als je bloeiverschijnselen ziet.... ik weet het ook niet.. heb nu maar een beetje gegeven met een ec van 1.3

          Ik heb wel het idee dat ze ff te nat staan.. (nu weer te nat .. ) vanavond maar ff overslaan met water geven denk...

          Het binden gaat aardig ... eerlijk gezegd doe ik maar wat .. maar al doende leert men, en dat is te merken..
          Attached Files
          Shivaman-s-Amnesia-scrogg

          Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
          (running)

          Comment


            #80
            Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

            Shivaman,

            Standaard evenveel water geven aan alle planten is gemakkelijk maar larie, zelfs binnen dezelfde soort zijn er soms grote verschillen in hoeveel water ze drinken. Potten opheffen en 'wegen' als ze nat of droog zijn is een oplossing, als je daar geen gevoel voor hebt kan je evt een tensiometer aanschaffen. Met voeding hetzelfde, kijk hoe je plantjes reageren nadat je ze wat gevoed hebt en mooi opbouwen die voeding, dan kom je er wel.
            Ze zien er niet slecht uit als ik lees in wat voor hoge temperaturen ze gestaan hebben, veel succes verder!

            Grtz,

            DJ Felix

            Comment


              #81
              Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

              Hahaha eerlijk gezegt doe maar wat!!!!

              Vind dat je plantjes er ook netjes uitzien!!!!!

              Zal best goed komen met scrogje zo!!!!!

              Comment


                #82
                Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

                Foto-update: ten eerste.. tnx all...
                Ze zijn nu 47 dagen, en staan 7 dagen in bloei..
                ik krijg nu het idee dat het misschien nog wel wat kan worden ook.. Volgens mij zie ik de eerste bloeiverschijnselen al.. en zien ze er voor de rest wel goed uit...

                20120922_203407.jpg20120922_203340.jpg

                ik heb niet veel gebonden.. alleen de linkerplant, en 1 tak van de rechterplant..
                IMG_20120922_203138.jpgIMG_20120922_203153.jpgIMG_20120922_203230.jpg


                er komen nu (volgens mij) wel wat mooie kopjes boven het gaas uit ... we zullen zien wat het gaat worden.. de temperaturen worden ook al aangenamer...
                20120922_203259.jpg


                Ik geef gewoon elke dag een beetje water nu, soms giet ik wat in de schaal van de pot... de linker krijgt ff meer.. die heb aardig lange benen en armen...
                Het begint leuk te worden ...
                Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                (running)

                Comment


                  #83
                  Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

                  dat ziet er zeker veelbelovend uit !
                  succes met de scrog je zal nog een hoop bondage moeten verrichten
                  Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                  Comment


                    #84
                    Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

                    ja dat ziet er goed uit man doe zo voort greets
                    Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                    Comment


                      #85
                      Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

                      zow.. die linker dame komt nog eens bij de AA ... die zuipt wat af... moest er net redden van de ondergang volgens mij..
                      Ik had nog nooit een plant "zien" drinken... ik dacht dat ik te stoned was, maar toen ik me kop stil hielt zag ik wel degelijk de hele plant bijtrekken.. en niet
                      zo'n klein beetje ook.. een takkie wat er echt bijhing trok weer helemaal recht... mooi gezicht.. maar niet de bedoeling.. maar die is weer gefixt nu.. voor de 2e keer al.

                      beetje stonede update.. maar goed...
                      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                      (running)

                      Comment


                        #86
                        Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

                        foto-update'tje... staan nu 2 weken in bloei.. ben maar gestopt met binden.. wordt een leuk kastje vol zo.. hoop ik.

                        20120929_205719.jpg
                        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                        (running)

                        Comment


                          #87
                          Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

                          Sow..... Die zijn flink omhoog geklommen zeg maar!!!

                          Netjes!!!

                          Comment


                            #88
                            Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

                            Ziet er goed uit hiero, houden zo!!

                            Comment


                              #89
                              Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

                              die doen idd hun best !
                              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                              Comment


                                #90
                                Re: 1e kweek shiva in nieuw hok

                                Lekker hokje zo shivaman, dat wordt genieten straks...

                                Groetjes,
                                Barbamama

                                Comment

                                Bezig...
                                X