Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste keer kweeken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

eerste keer kweeken

Korting op 420shop
    hallo mensen.

ik heb vandaag me eerste zaadjes gekocht. heb ze in de winkel moeten halen. omdat de zaadjes die ik besteld had. nog zo'n 4 dagen op zich laten wachten. kom je dan na 2 dagen pas achter d.m.v een mailtje.

Maja ik heb ze nu en ben bezig met het ontkiemen. Zoals je aan het onderwerp kan zien is het mijn eerst keer dus weet nog niet veel. Dus iedereen die tips heeft om een goeie start te maken?? Hoor ze graag ik ben van plan ze in het venster te zetten. Omdat ik het niet vertrouw ze in volle zicht te zetten in de tuin. i.vm met nieuwsgierige buren paar uurtjes per dag in de zon in een mooi hoekje zal nog wel lukken. Maar omdat ik net begin wil ik makkelijk beginnen Dus heb nog geen kweekkast en al die professionele apparatuur enzo. Laat staan verstand ervan. Wil ik in de toekomst nog na gaan kijken. maar wil nu eerst simpel en makkelijk mijn eerste plantjes kweken. hopelijk ben ik niet te laat ermee???? Hieronder de eerste foto's van het ontkiemen heb ze pas sinds 18.00 vanavond erin wat nu????

Alvast bedankt voor de tips

20120725_183741.jpg20120725_183747.jpg20120725_184245.jpg20120725_184336.jpg

Re: eerste keer kweeken

zoiezo hebben canabis planten minimaal 5 uur vol licht nodig ( vanaf c.a 2 - 3 weken, dus waneer de dames 20 - 30cm zijn )
    liefst zelfs meer ( 12-12 licht / donker ) of 18-6

daarbij zijn er soorten bij die gemakelijk ( in de volle grond vaak ) 2 - 3 meter worden, dus als je van plan bent paar uurtjes in de zon zou ik zoiezo nu al afraden om ermee te beginnen.
    als je toch wilt doen zou ik zeggen lezen, lezen, lezen, lezen alle informatie die je nodig hebt om te beginnnen staat reeds hier op t forum

nadat t staartje van je zaadje c.a 5mm is ze in stek grond zetten
    uitlaten komen en waneer ze zo'n 10cm boven de grond staan ompotten, LETOP pokon is NIET geschikt en zorg ervoor dat je de juiste aarde gebruikt, je wilt makelijk beginnen maar je zult altijd iets moeten investeren voor niets gaat de zon op

na c.a 3 weken zul je zien dat de bladeren lichter worden dan zul je voeding moeten gaan gebruiken dan is de voeding van de aarde op

duuuus wat ik ermee wil zeggen t is geen lavendel, tis geen roos maar hoe meer jij je VOORDAT je was gaan ontkiemen EERST was gaan lezen over hoe of wat zodat je een inschatting kon maken over waar je mee begint

Comment

Bedank voor je reactie jakes, ik snap natuurlijk wel dat het niet zaadje in de grond proppen is. en wachten tot er een wiet plant staat.
      dat ik wat moet investeren snap ik. maar wat ik ermee probeerde te zeggen is omdat ik juist nog weinig kennis heb. maar toch ergens wil beginnen wou ik in eerste instantie simpel houden en natuurlijk de plant kweken. dus zondere de kast de lampen etc.
      wat ik er ook niet bij had gezet hiervoor is dat het een autoflower betreft die niet langer als 60 cm zou moeten worden. en omdat ik begrpen had dat een autoflower het makkelijkst te kweken is zonder al te veel poespas. ben ik daarmee begonne en wanneer ik voldoende erover weet wil ik met het serieuze werk beginne. maar alsnog bedankt voor je tips zullen vast van pas komen.

Comment

Goedenavond Ik ben ook nieuw voor de cultuur en ik wil iemand die mij kan helpen groeien Ik ben niet lui ik niet kiezen voor de gemakkelijke, maar als ik vraag om hulp is het voorkomen van het falen dank u uw reacties

Comment

falen? het erigste wat er kan gebeuren is dat je t zaadje / plantje weg moet gooien, voordeel wat je ermee hebt is dat je kennis hebt opgedaan

waarschijnelijk de aller makelijkste manier om te beginnen is zaadje ontkiemen planten en wachten wat er gebeurt en dan als er iets gebeurt waar je niets van weet dit forum doorspitten voor antwoorden voordat je een nieuwe topic
          aanmaakt en tussentijd je aant wachten bent het forum doorspitten voor general info

Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.

hier heb je een begin suc6 met lezen

Comment

idd, wacht af.

Of anders hadde heel den bazaar maar moeten kopen he.
            Zet die plant achter glas, met wat zonlicht en ge zult zien da da ook werkt.
            KWaliteit en groei is minder maar zonder moeite ga je niks krijgen. en zonder dineros ook niet...

Comment

thnx mensen voor de reply's. zie net dat alle drie de zaadjes al aan het ontiemen zijn. wortel zie ik al komen al is het amper een millimeter hehe maar ze zitten er ook pas zo'n 26 uur op het schaaltje. dus we zullen zien morgen alvast ff wat rondkijken voor grond potten etc.

Comment

Zou ze maar rap in een pot zaai/stekgrond gaan duwen dan he...
                Waar wacht je op ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

QnQ ik wacht op op juiste lengte van de wortel is nu 1mm ongeveer wanneer zou ik ze erin doen???? heb vandaag ff in nieuw gaasjes gedaan met vers water.

Comment

De juiste lengte is 1-3mm.
                    Dan kun je ze in zaai/stekgrond zetten, met het worteltje omhoog.
                    Als je (te) langer wacht, moeten ze met de wortel naar beneden, tegen de natuur in.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

zo mensen. de zaadjes zijn ontkiemt. en heb ze sinds zaterdag in de grond. 2 komen al boven 1 nog niet gezien. hopen dat ie wel bovenkomt. kan ik hier nog wat aan doen of is het gewoon wachten??? verder staan de planten overdag gewoon buiten in het zonnetje met regen en snachts haal ik ze na binnen is dit een goeie manier?? Hoor het graag.

20120730_131947.jpg20120730_131952.jpg20120730_132006.jpg20120730_132013.jpg20120730_132018.jpg

Comment

VEEL TE NAT ! laat je nieuwe worteltjes achter water zoeken

Comment

ok dus ff geen water meer geven dus??? wat is genoeg wat ze zouden moeten hebben? geef ze 1x per dag water laat de grond niet te droog worden,

Comment

zo mijn update zaadjes (Royal dwarfs autoflower) sinds week 30 erin. zo'n 2 weken nu dus. vind dat het redelijk gaat. 1 gaat goed, 1 wat minder, en de derde blijft wat achter, heeft het ook het moeilijkst gehad te vroeg in de grond gezet. lag een week geleden ook los in de pot leek net of het eruit was getrokken heb hem weer terug geplant en lijkt nu wat beter te gaan. hier wat fotos. verder tips voor voeding evt zijn welkom of gewoon lekker hun gang laten gaan?

20120813_154711.jpg20120813_154715.jpg20120813_154722.jpg20120813_154729.jpg

Comment

gewoon laten groeien, & over weekje overpotten of eerder kan je kiezen kunt ook wachten tot de wortels er van onder uit beginnen te komen
                              dan in potgrond wandt versta dat ze nu nog in stekgrond staan?
                              zijn auto flowers dus die voeding en al je kunt het kopen maar een goede potgrond moet het ook wel doen
                              wel raad ik je aan om ze toch zoveel mogelijk light te geven, wil je er iets van afhalen, en hard ruiken doet een autoflower niet

Comment

Bezig...
                              X