Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekje (Cream Caramel)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweekje (Cream Caramel)

Ik heb gemerkt dat sommige bladeren wat slap hangen bij de cca rond 12u half1 elke keer ik kijk. Het gaat over een blad of 3, circa 7cm diameter. Ik neem aan dat dit komt omdat ze in het donker staan? Ik geef elke dag 2x water en laat ze altijd alles mooi opdrinken dus aan de hoeveelheid van het water kan het naar mijn mening niet liggen. Bladeren komen altijd recht als het terug licht is dus...

Comment

Hey Shure,

Aha weer een hobbykweker erbij door die stomme pasjeswet!
      Leuk tentje en goeie setup. Temperatuur en LV zou ik me weinig zorgen over maken in jouw geval, zit wel goed. Ik stel me alleen vragen bij dat tweemaal per dag wateren van je planten, ze kunnen ook slap hangen door te nat te staan, alhoewel planten tijdens de nachtfase ook wel wat 'slappekes' erbij kunnen staan. Hoeveel geef je ze dan per waterbeurt? Ik geef de voorkeur aan wateren tijdje voor de lamp aangaat...

Grtz

Comment

en niet tijdens hun nachtrust verstoren met licht dat kan stress veroorzaken !
        even voor het licht word kan dat geen kwaad maar niet midden in hun nacht
        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

@ Felix : Thanks bud, doet me goed om zelf wat te growen. Nu kan ik elke morgen tenminste op tijd uit m'n bed ^^
          Over te veel water moet je je zeker geen zorgen maken, de grond staat zo goed als kurkdroog als ik ze bijwater (heb gelezen dat hierdoor de plantjes ook op zoek moeten gaan naar water met hun wortels, en dat je dan sterkere planten zou krijgen)

Ik geef ze ongeveer 250-300ml als ik thuis kom rond half11-11u, en smorgens om 7u of 11u nog wat.

@Audio : Ik laat mijn plantjes zo veel mogelijk met rust. Tentje gaat max 2 keer per dag open voor water te geven.
          Soms wordt de tent idd opengedaan als de plantjes in het donker staan. Maar de gordijnen zijn dan dicht en er zijn geen lichten aan, dus het maximum wat er op de plantjes valt is een hele kleine schemering.

Aangezien ik in ploegen werk, verschillen de tijdstippen wel dat ik ze water geef natuurlijk.

Ik zal jullie dit weekend nog eens verwennen met wat foto's.

En nu douchen en

Shure

Comment

En hier zijn ze dan weer

DSC_0003.jpgDSC_0006.jpgDSC_0007.jpgDSC_0009.jpgDSC_0011.jpgDSC_0013.jpgDSC_0018.jpg

Zoals je ziet op de laatste foto zit ik wel erg dicht bij m'n lamp aan. Maandag bamboestokje halen in de winkel en de plant een beetje afbuigen.

Comment

Ik zou hem maar even opzij zetten totdat je die stokjes hebt....zo verbranden je plantjes......succes verder ziet er goed uit!!!
              Heb je 2 plantjes eronder?
              Last edited by Thurgood Jenkins; 12 August 2012, 00:05. Reden: dubbel
              "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

Comment

Die zijn flink gestrekt, je kunt halverwege de planten even in de stam knijpen en ze dan plat leggen.
                Een beetje afbuigen met stokken is niet genoeg zolang ze nog groeien denk ik.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

En waar in de stam moet ik knijpen? maakt het uit of ik onder/boven of halverwege tussen de takken knijp?
                  idd, heb ze veel te hard laten strekken qnq, rookie mistake

Comment

Heb de cca wat afgebuigd via een constructie dat ik snel in elkaar heb geknutseld. En de andere heb ik geknakt, de stam ging wel heel erg hangen en heb ik dus moeten ondersteunen met een klittenband. foto 1.JPG

Anderhalf uur later richten de topjes zich allemaal al naar het licht. Ook die van de geknakte, wat goed nieuws is

Morgenavond de cca nog wat verder afbuigen.

topje van de cca foto 3.JPG

Nog altijd geen voeding gegeven btw
                    Last edited by Shure; 13 August 2012, 01:14.

Comment

leuk kweekje!
                      ik heb dezelfde tent.alleen 250 hps erin
                      zit erover te denken dezelfde afzuiger en filter te halen die jij hebt .. werkt dat een beetje ?
                      gr nick

Comment

Ghehe..goed gekomen toch ?
                        Ja, je knijpt ergens in de stam, waar je de knik wil hebben, en dan leg je ze om. Dat heet knakken, alhoewel ze niet mogen knakken
                        Good luck!
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@ dutchcanna : het afzuigingssysteem dat ik heb, is meer dan voldoende voor m'n kleine tentje. Kijk wel beetje uit met je temperatuur met een 250HPS.

@ qnq : Jup, beter als verwacht Had in het begin wat schrik dat de plant iets te hard geknakt was. Maar gelukkig richt zich alles naar de lamp. Buiten een paar okselhaartjes die doodgegaan zijn van de stress, is er niets buitengewoon te vermelden.

En bloeien maar

Comment

hoop t met een ven op te kunnen lossen de temp.
                            maar zal de 250 hps meer warmte afgeven dan de lampen die jij nu hebt?..
                            maak de afzuiger bij jou veel herrie?
                            blijf t volgen je kweekje
                            heb precies dezelfde setup alleen andere lamp dus ben heel benieuwd hoeveel de oogst word
                            gr

Comment

De afzuiger maakt wel redelijk wat lawaai, meer als een gewone fan. Maar ik slaap er gewoon doorheen.
                              250 HPS brandt harder dus gaat meer warmte afgeven dan mijn 150HPS lamp. Maar als het buiten niet meer te warm wordt, zal je er niet te veel last van hebben.

Ben zelf ook benieuwd, nog paar weekjes wachten

Comment

Sinds gisteren zien er 2 puntjes van een blad bij de outdoor redelijke bruin en opgedroogd uit. Iemand een idee wat dit kan zijn? voedingstekort? kan pas zondag foto posten.
                                Ook zijn de 2 eerste bladjes (boven de lobblaadjes) van de cca helemaal gaan hangen. (ik geef sinds deze week wel terug leidingwater, wegens gebrek aan regenwater)

Comment

Bezig...
                                X