Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED kweek G-Magic Growlight Big Bud XXL en Amnesia Haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LED kweek G-Magic Growlight Big Bud XXL en Amnesia Haze

Er zit uv in. ik zal je even de link plaatsten. Op de foto zie je alleen het rose omdat die lampen overheersen. Deze lamp is gemaakt op universitaire led onderzoeken. Dan spreek ik hier over de NM waardes die de planten opnemen voor fotosynthese e.d. zaken. wellicht dat ik wat mis als je de NM voor me hebt hoor ik dat graag.

de lamp bevat de volgende kleuren in hetvolgende spectrum zie http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/g...gic-8-280-watt :
    Rood 660nm 10 st (Maximaliseert Chlorofyl, Bloeifase)
    Blauw 430-440nm 2 st (Maximaliseert photosynthese, Groeifase, Chlorofyl,)
    Oranje 610nm 2 st (Voorkomt ongedierte, Goed voor Bloeien)
    Wit 6500K 1 st (Naturel Wit zelfde als zon licht, goed tegen schimmels)

dit betreft de opbouw van 1 van de 8 bollen dus deze ledjes maal 8

Comment

oww correctie ik heb idd geen uv erin zitten! maar ik heb dat bewust niet genomen omdat het op een zekere manier schadelijk zou kunnen zijn of was dat infrarood. In ieder geval hoe het precies zit ga ik weer even opzoeken. we zullen zien hoe deze test verloopt.

thnx for the comment hopelijk zie ik het spectrum voor diep rood nog tegemoet van je

Comment

Terugkomend op het dieprood (infrood) en UV verhaal:

De onzichtbare golflengtes IR en UV kunnen indien beperkt toegepast enige verbetering geven aan het kweekresultaat. Teveel UV is zeer schadelijk. terug te lezen op http://www.ledspectrum.nl/c-1547866/led-kleuren-kiezen/

Ik zal deze dus vooralsnog buiten beschouwing laten, los van het feit dat uv ook nog eens schadelijk voor jezelf kan zijn bij te lange blootstelling van je huid aan dit licht (huidkanker). ik heb wel eerst onderzoek gedaan natuurlijk voor ik de samenstelling koos. Iemand met degelijke kennis zou hier echt mee kunnen werken, ik denk ik niet.

als de tijd er is zal dit artikel http://www.solarmeter.nl/index.php?a...ekeken&lang=NL en deze http://www.kennislink.nl/publicaties...r-fotosynthese meer verduidelijken over lichtspectrum. denk maar aan de regenboog (dat is opgebroken licht) de echte samenstelling van zonlicht bevat deze lamp

Correct me if i'm wrong off course!
        Last edited by gmagic; 8 August 2012, 16:22.

Comment

Deze lamp en andere ledlampen kunnen nooit de samenstelling van het zonlicht hebben. De enige lampen die het zonlicht benaderen zijn de full spectrum ouderwetse gloeilampen met een CRI van 100. Leds zenden nagenoeg monochromatisch licht uit van een bepaalde golflengte. Ik heb inmiddels zat ledkweeklampen gezien: geen enkele leek op de samenstelling van het zonlicht. Tenzij je de rood/paarse gloed van de leds aanmerkt als zonlicht. Ik doe dat in elk geval niet.

Comment

klopt! vandaar dat ik zeg samenstelling, dus onderdelen van het zonlicht. Wellicht had ik "de echte" ervoor even weg moeten laten. Volledig kunstmatig zonlicht is tot nu toe niet op de markt (voor zover ik weet), if so dan zou dat mooi zijn voor ons allemaal. Het is een techniek in ontwikkeling. Niet voor niets is is het beoogde winst met HPS nog hoger voor zover ik heb gelezen. Wil dus alleen maar zeggen dat LED toch nog iets mist. Maar ik wil dat nu in de praktijk toetsen. gezien de kostenbesparende en risico verlagende factoren is het t proberen waard. Alleen nu nog op zoek naar de manier voor het beste resultaat.

Comment

gmagic je komt mij over als een verkoper van deze led lampen, je bent vooraf al zo oositief en overtuigend dat je mij er totaal niet mee overtuigd..

Comment

MR Pitbull,

Het heet vraag en antwoord. Ik heb alleen antwoord gegeven op de vragen die mij werden gesteld.
                Het enige wat ik mijn eerst post had gebruikt is welke lamp ik gebruik. gezien ik nog niet verder met mijn kweekverslag ben staat er dus ook nog niet in dat ik 1 plant buiten heb voorgegroeid omdat mijn bestelling (de lamp) nog niet was gearriveerd.
                Kheb tevens niemand gezegd dat ze het moeten kopen en ook jou niet. ik test het wat je verder met de info doet moet een ieder voor zichzelf weten.

Comment

ik zou een kraampje kopen, misschien dat je op de markt je broodje aap verhalen kan verkopen.

wat jij doet is mensen die twijfels hebben met vanallerlei linkjes en andere flauwekul proberen te overtuigen. niks vraag en antwoord..

het feit dat je bijna full time online bent (en nu gelijk offline gaat) om mensen te overtuigen, in jou taal vragen te beantwoorden, zegt mij ook al genoeg.

het gaat jou niet om het hobby kweken, maar puur on de lamp. de rest van je rommel is onbelangrijk en zeg je niks over.

ik loop al een tijdje mee, en heb dit soort topics al zo vaak voorbij zien komen,, of dacht je dat je de eerste was die dit zo probeerd?

waarschijnlijk zien we straks supervette toppen, gemaakt onder hps, en gefotografeerd onder led...

maargoed, succes ermee, er zijn vast wel enkele schaapjes die zullen volgen.

geen enkele grootschalige tomaten kwekerij gebruikt momenteel led, omdat het niet werkt. dit hebben ze al lang getest ver voordat het in de wietteelt bekend werd. dit blijven ze testen, maar tot dusver werkt er nog geen 1.
                  Last edited by mr pitbull; 8 August 2012, 18:41.

Comment

ik zal het kort proberen te houden. Ik begrijp wat je bedoelt en je hebt recht op je mening. Als jij denkt dat dat zo is dan kan ik daar niks aan veranderen.
                    Er staan ook andere dingen beschreven zoals dat ik canna coco gebruik. maakt mij dit nu ook een verkoper van canna? waarom weidt ik daar niks over uit? omdat dat niet gevraagd word. iedereen weet wat canna is waar het goed voor is e.d. De lamp daarentegen krijg ik vragen over en die beantwoord ik omdat daar ook nog veel onduidelijkheid over bestaat (ook voor mij).

is het ooit in je opgekomen dat ik de hele dag online ben geweest en net toevallig offline omdat ik ook maar een simpele consument ben die gewoon een 9 tot 5 baan heeft? ik was dus op me werk en ben nu weer thuis even achter de laptop.

nogmaals wat jij denkt moet je zelf weten. je moet niet iedereen over 1 kam scheren! ma goed ik zou zeggen volg het topic of niet. het onderwerp lamp was allang alweer van tafel nu weer verder naar me kweek.

iedereen moet denken wat ie wil. ik test voor mijzelf en anderen die een gezonde interesse hebben. als me kweek over 2 weken kut staat hoor en zie je dat straks ook! ook als ie helemaal verpieterd is.

dat het grootschalig niet word gedaan in tuinbouw heb ik niet onderzocht. tevens de mensen die hebben gereageerd hebben naar mijn idee geen twijfel laten zien en weten wat er ontbreekt of wat er niet klopt aan mijn uitleg. nooit ben ik daarentegen gegaan maar heb ik hun punten of bevestigd of gezegd het zelf niet te willen gebruiken. niet bepaald sales dus.

ik wil je niet dwars zitten of wat dan ook dit zijn gezonde discussies voor de goede orde dus no hard feelings. mocht je nog twijfels hebben aan iets anders dan hoor ik dat alsnog graag ik sta open voor elke discussie of gesprek

Comment

tsja ik ben ook al een jaar of 5 nieuwschierig naar led kweek, en heb ook een paar ledborden liggen, maar die liggen na 1x getest te hebben denk ik voorgoed in de rommelkast.

ik zal het gaan volgen, maar blijf sceptisch. ook mijn contacten in de commercieele groente teelt zeggen van ledlampen af te blijven.

Comment

En we gaan weer verder met de kweek. Voor de duidelijkheid, ik ben geen verkoper van enig product beschreven in mijn verslag.

Ik had dus 10 big bud xxl zaden aangeschaft via een kennis. Geen merk of iets gewoon van een oogst afkomstig. bedoeling was 10 big buds te kweken.

Nog voor mijn lamp er was werd ik een beetje gierig! Me handen jeukten gewoon om te kweken. Ik had dus 1 zaad maar alvast laten ontkiemen en in de pot gegooid. Deze heeft dus even toen het warm was overdag buiten in de volle zon gestaan en in de avond binnen. zie hier de foto IMG-20120727-00122.jpg
                        kort daarna kwam de lamp binnen welke ik nog niet had verwacht. Ik moest dus snel gaan bouwen en tot die tijd de plant buiten laten staan. nog wat foto's van nadienIMG-20120728-00128.jpgIMG-20120729-00130.jpg

tot zover 1 plant. Ben druk gaan bouwen en moet nog steeds het 1 en ander afmaken maar het staat en daar kom ik nog op terug.

Comment

heel eerlijk al mijn kennissen die dit al heel lang doen zijn ook sceptisch! Maar hun kijken in mijn optiek vanuit commercieel oogpunt en dat is gewoon kilo's maken. Kwaliteit doet hun niks.

voor ik dit kocht heb ik natuurlijk verscheidene van hun om hun mening gevraagd en het antwoord blijft uiteindelijk altijd hetzelfde, "opbrengst minder, duurt langer. Daarentegen wel voordelen weer", eindigend met joh ik heb het nooit zelf getest maar probeer het voor hetzelfde geld werkt het. Ze zijn tevens zelf erg benieuwd naar de resultaten.

ik weet ook niet waar dit eindigt hoor

Comment

The Emerson effect is the increase in the rate of photosynthesis after exposure to light of wavelength 670 nm far red light and 700 nm, red light respectively. When simultaneously exposed to light of both wavelengths the rate of photosynthesis increases.

Bron wikipedia.

Ben zelf ook met led aan het hobbyen (uv-wit-blauw-rood-ver rood), en met plasma, maar daar is mijn voeding van doorgebrand.

Gewoon proberen, tis en blijft leuk dat wiet kweken.

Suc6

Grtz.

Comment

Nou knallen met handel dan!!!!!

Comment

Ik volg je op de voet, ben al lang op zoek naar een goed LED kweekverslag want ik ben ook gehamerd aan het HPS gebeuren omdat het in mijn ogen nog altijd het beste is, maar ik hoop dat jij me van het tegendeel kan overtuigen Veel succes

Comment

Bezig...
                                X