Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED kweek G-Magic Growlight Big Bud XXL en Amnesia Haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LED kweek G-Magic Growlight Big Bud XXL en Amnesia Haze

Ik volg je ook, ga wat plantjes in mijn kelder zetten en daarvoor zou LED ideaal zijn. Als ik HPS zou gaan, zouden de temps veel te hoog worden en heb geen zin om dan veel te moeten spenderen aan klimaat controle...

Good luck!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gmagic View Post
      thnx!!

voor het lampie zit je op best aardig wat geld maar dat verdient zich dubbel en dwars terug zo te zeggen. zoals je wellicht weet staat het aantal WATT niet gelijk aan HPS met betrekking tot lumen. Je zou een 140 WATT lamp kunnen vergelijken met een 400 WATT hps een forse kosten besparing. Ik heb die van 280 WATT dus vegelijkbaar met een 600 WATT HPS. Iets meer in feite.
      Je gelooft dat zelf toch niet?
      Pure marketingpraat.
      Een ledlamp is al duur, en als je in de winter je hok moet bijverwarmen doordat de Leds haast geen warmteafgift hebben smelt je 'besparing' als sneeuw voor de zon weg.
      Ik heb ook nog op led gekweekt en lukt best maar ze moeten het niet voorstellen als 'the next best thing' tegenover HPS want dat is het niet...

Toch veel succes toegewenst!

Grtz,

Dj Felix

Comment

Zo vandaag even een late toevoeging, gedroeg me weer als een loonslaaf en had een avonddienst vandaag.

Goed ik zal verder inhoudelijk even niet meer op de lamp ingaan want ik kom blijkbaar over als een verkoper dat wil ik dus even voorkomen.

Voor de extra duidelijkheid je kan ook deze lamp kopen de spectrabox: http://lfgspectrabox.com/1/ kost rond de 300 400 eu volgens mij, heb ik ook naar zitten kijken of je kan ook gewoon lekker tradioneel gewijs een hps kopen bij je lokale growboer. Online rond de 30 euro: http://www.eugrowshop.eu/nl/verlicht...0-watt-lampen/

Hoop dat dit de lucht klaart wat je verder denkt laat ik aan jullie over.

Enfin, ik zal weer wat nieuwe info uploaden. Net als jullie ben ik echt benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Ik moet zeggen dat ik me momenten heb dat ik huiver. hopelijk kunnen jullie ook wat op of aanmerken.

ik had dus mijn hok gebouwd (niet af) en de plant die al die tijd gewoon buiten stond onder de lamp gegooid.
        IMG-20120731-00133.jpg

In de tussentijd had ik die andere zaden op ontkiemen gezet. 5 zijn nooit uitgekomen, deamn!! jullie gaan merken dat ik start heel raar heb gemaakt! dus nog maar 5 Big buds waar er 1 van een week ouder is. Kunnen we gelijk zien wat een week verschil doet. eigenlijk nooit foto's van het ontkiemen genomen, weet niet waarom.

een paar dagen ( 2 a 3) konden de volgende potten erbij. En wat zien we, nr 1 is knap gegroeid.IMG-20120802-00137.jpgIMG-20120802-00139.jpgIMG-20120802-00140.jpg ik zie nu dat ik datums kan terug zien van de foto's deze 3 foto's heb ik op 2-8-12 gemaakt.

Volgens mij vergeet nog heel veel te vertellen. Ik ben nu op 18/6 gestart. Ik zit nog een beetje te puzzelen met de hoogte van de lamp en ik heb een cruciale fout gemaakt!!! Overvoeding! Dat ga je later terugzien nu nog niet. Als je heel goed kijkt op de 1ste en 2e foto dan zie je da het blad lichtjes begint te krullen. Qua kleur zag ie er overigens ok uit. Maar hier begon ik al vragen bij mezelf te stellen

Comment

@poffertjesporem ik ga me er even in verdiepen. Heb jij al redelijk tot goede resultaten ermee behaald dan? Ik wil nog een 2e lamp kopen afhankelijk van deze kweek om eerlijk te zijn. Met de info die je me geeft gooi ik dat er dan bij THNX for the tip!!

Comment

@dj felix de marketingpraat van mij is algemeen bekende info met betrekking tot LED in ABN.

En de warmte ja dat is toch geheel afhankelijk van meerdere factoren. kweek jij in een klein hok of als hobby in je huis dan zal je minder moeten verwarmen in de winter. sommige kwekers doen aan warmte isolatie. Je hebt ook de professionele kwekers die bijvoorbeeld loodsen doen e.d. ja dan moet je dik verwarmen maar met die omvang tap je toch!

Ik heb tevens never gezegd dat het de next best thing is volgens mij. HPS heeft voordelen en nadelen, LED en andere methodes net zo goed. De behoefte aan led of hps is dus ook nog eens afhankelijk van je doel.

Maar bedankt voor je goede wensen. Ik hoop dat je af en toe nog ff in het verslag komt piepen voor evt feedback en tips. Je hebt al gekweekt op led heb je nog tips?

Comment

@coolsmoe thnx!!

in de winter zou hps op zich kunnen. Ik kan je eerlijk niet zeggen of het voor je kweek goed is led, qua opbrengst en slagingskans. da probeer ik nu te ondervinden.

Comment

@smowkie hey thnx

de reden dat ik niet van begin me verslag doe is omdat ik ook me info haal van het forum en andere sites m.b.t. de kweek. Ik merkte dus dat veel kweekverslagen of niet werden afgemaakt of redelijk onduidelijk waren voor mij. Dus vandaar toch het besluit om zelf een verslag te doen/proberen gezien het feit ik heel lang twijfelde om het openbaar te maken op internet.

HpS is nog steeds de manier punt uit. Puur qua opbrengst gezien e.d. Nog niemand gehoord die meer heeft behaald dan met HPS. Ik wil gewoon zien wat het opbrengt. Is het verschil 10 gram per plant dan zeg ik JA F**** die 10 gram. Ik verlaag wel me pak kans voor die 10 gram denk ik. Ok 10 maal 100 is wel 1000 gr nu ik erover nadenk. Als pro kweker zou ik dan maybe alsnog anders denken.

Comment

IMG-20120804-00149.jpgIMG-20120803-00142.jpg een dag later 3-8 hebben de anderen zich laten zien.

nu het mooiste 5- 8 nogmaals 2 dagen later IMG-20120805-00151.jpgIMG-20120805-00150.jpg

zoals je kan zien zie je wat de overvoeding met nummer 1 heeft gedaan!! Ik baalde als een stekker. Toen ik eenmaal zag dat de bladeren krulde kwam ik voor een twijfel te staan en maakte daarop een keuze. Ik koos natuurlijk de verkeerde. ik geloof op 4-8 dat ik dacht ok of hij is ondervoed dus hij is aan het uitdrogen of hij moet meer voeding. Ik gaf meer voeding. Vandaar in me eerste post beter te weinig dan teveel. ik gaf meer en kwam erachter dat dat niet de oplossing was en kon het ook niet meer weghalen. LV zal hier strx ook een rol spelen.

Ik heb dus de voeding van HPS aangehouden. Van je fouten moet je leren tevens zie je dat linksachter een beetje achterblijft en 1 van ze heeft maar 1 lob blad. Daar zag ik dat ik ook hun teveel heb gegeven.

Oplossing het water met voeding aan de kant gezet. nieuw watertje gemaakt met alleen rhyzotonic. niet 40 ml op 10 liter maar 10 ml op 10 liter om mee te beginnen. De groeivoeding heb ik nu voorlopig helemaal buiten beschouwing gelaten. Voor de kleintjes alleen rondom gevoed en de grote ook rondom maar ietjes meer. puur even op gevoel later doe ik specifieke ml's

Comment

+/- 0,5 gram per watt, maar ben nog niet zo lang aan het kweken, kan dus nog beter. Lekker was het wel.

Grtz.

Comment

Een kiempje met ondervoeding??? Misschien is het wel een neuk fout!
                      Ik zou nog niet teveel klote met die voeding!!!

Weet niet welke grond je hebt?

Comment

Nou, succes met de test.
                        Mijn Jack Herrer onder led gaat goed. Staat net in de bloei.

Het valt me idd op hoelang ze het doet met water.
                        Ik ben met de voeding ook erg terughoudend geweest.
                        Ec 1.2

Op dit moment is ze 60 cm hoog met veel vertakkingen.

Ik ga jouw topic ook volgen.

Groeten

Comment

@ mg5 hahaha ja was een beetje paniek denken! Domme actie maar ik heb op tijd ingegrepen gelukkig. nu begint hij er beter uit te zien. Daar komen de foto's nog van. Het feit dat ik na 4 dagen nog steeds geen voeding had gegeven bracht twijfel. het blad krulde alleen en gaf geen vreemde kleur of roestachtige plekken. het duurt echt lang voordat het droog is.

Ik gebruik coco mix van biobizz.

Voeding inmiddels aan de kant gezet en alleen rhizotonic gepakt voor de wortels.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

@partizan THNX! ben benieuwd hoe die van jou verloopt. Welke lamp gebruik je met welke specs en heb je een foto van de staat van je meisie?

Comment

Maar weer ff een update en we zijn bijna op schema.

op 6-8 kreeg ik een ingeving! Weet niet of julllie er al bij stil hadden gestaan maar ik gaf aan ook de Amnesia haze te kweken.

op 6-8 heb ik de stekken gehaald en gewoon ertussen gegooid. Ik dacht we zien wel waar we komen. Dus nu 5 big buds waarvan 1tje ouder is. By the way hoop dat er geen herma's tussen zitten!!! En 5 amnesia haze stekken. Een mooie mengelmoes van leeftijden, soort en type groei (zaailing vs stek).

ff een image:IMG-20120806-00152.jpg

Zoals je kan zien hangen de stekken een beetje. Ze moeten nog aanslaan. Even aanzien hoe ze reageren op het licht en hun nieuwe omgeving.

De big buds lijken voor mijn gevoel een beetje achter te blijven en ziet dat big bus nr 1 best lelijk is geworden. Nog steeds baal ik daarvan!

Comment

Ze zien er idd niet allemaal even vrolijk uit
                              alleszins veel suces met je LED projectje

Grtz JabbawackeeZ

Comment

Om je stekken beter te laten aanslaan, moet je ongeveer 2/3 deel van het blad afknippen. Hierdoor verminder je het verdampingsoppervlak en drogen je stekken niet uit voordat ze aan de wortel zijn.

Comment

Bezig...
                                X