Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED kweek G-Magic Growlight Big Bud XXL en Amnesia Haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED kweek G-Magic Growlight Big Bud XXL en Amnesia Haze

Korting op 420shop
    Hi,

Ik ben nieuw hier op het forum en wil graag mijn ervaring met jullie delen, tips ontvangen en tips geven. Ik moet me weg nog vinden op het form so please bare with me .

Ik ben onlangs een kleine kweek gestart. ik benadruk wel dat dit een Led kweek voor test doeleinden betreft. even beknopt wat ik gebruik.

5x Big Bud (zaailingen)
    5 x amnesia haze (stek)
    GreenMagic Growlight 8 280 WATT
    kweekmedium cocos
    voeding: Canna Rhyzotonic, Canna Coco A+b, Canna Pk 13 14 en Canna boost
    Hok: 1.4 x 1.2 x 2

Ik heb het hok pas gebouwd en is nog niet helemaal af. door het verslag heen zullen jullie dat wel zien.

Ik zie op veel LED posts dat er word gevraagd welke led lamp er word gebruikt en naar foto's. ik ga proberen een foto te uploaden van de lamp. FF zoeken!

Ok op de een of andere manier kan ik me foto niet uploaden. Hij geeft een error! Iemand tips? Laat de eerste tip nou net niet over de kweek gaan

Re: LED kweek G-Magic Growlight Big Bud XXL en Amnesia Haze

Nou ja dan maar even wachten met de foto's.

Ter verduidelijking kweken op LED gaat anders dan op de conventionele HPS lampen. De ervaringen op LED (voor zover ik heb gelezen) is vaak slecht tot nihil. Ik denk dat beginnende kwekers hier goed hun weg in kunnen vinden als ze zich niet houden aan bekende informatie en ervaren kwekers omdat hun gewoon verstand van zaken hebben. Er zijn een aantal belangrijke factoren waar rekening mee gehouden dient te worden. Ik zal een opsomming maken. Feel free to add pointers!

De warmte die word uitgestraald op de planten is lager dan HPS. Voordeel hiervan is dat je betere klimaatbeheersing kan realiseren. Nadeel is dat de informatie die voornamelijk beschikbaar is voor kweken deels toepasbaar is op LED kweek. er is nog geen echte richtlijn in kweken op led. Werk op je gevoel en verstand en ogen.

Ga vooral niet kweken op de HPS methode. Hier denkend aan kweekmedium, voeding en ventilatie.
    ik heb zelf gekozen voor een neutraal kweekmedium (coco) dit is omdat de planten minder voeding nodig hebben. growmix kan al een belemmering zijn voor je meisjes. je hebt al gauw te maken met overvoeding.

Houd rekening met het feit dat je meiskes minder voeding nodig hebben (logisch er is minder warmte dus minder verdamping)
    Als je voeding gebruikt weet je waarschijnlijk als dat als je op hps kweekt je al met MAXimaal de helft van de aanbevolen hoeveelheid op de verpakking moet starten (beter te weinig dan te veel, je kan altijd bij gooien maar niet weghalen) Bij LED zou dat dus betekenen dat je eigenlijk zou moeten beginnen met MAX een kwart van de aanbevolen hoeveelheid voeding. bouw het geleidelijk aan op en kijk hoe je planten reageren.

Geef je alleen water, dan is dat tevens niet hetzelfde als met HPS. je zal gauw genoeg merken dat als je water hebt gegeven dat je kweekmedium in het begin gewoon nog 2 dagen vochtig is, mits je teveel water hebt gegeven. Teveel water betekent verzuipen van je planten. Voel met je vinger in het medium of het vochtig is of niet en voeg daarna pas water toe ook al is dat 3 4 dagen later (standaard eigenlijk)

In de groeifase heb je een hoge luchtvochtigheid nodig. Gezien het feit het minder warm zal zijn in je ruimte kan ventileren voor een probleem zorgen. Nogmaals door minder warmte is er minder verdamping wat je LV niet ten goede komt. In het begin van je kweek probeer dan zo min mogelijk te ventileren ze hebben het toch nog niet echt nodig in het begin en je houdt op die manier je LV op peil. Gooi je fan om de zoveel tijd even kort en lichtjes aan zodat ze wat frisse lucht/wind krijgen. je kan natuurlijk ook een luchtbevochtiger kopen e.d.

Kortom gebruik je verstand en zintuigen (meetapparatuur). Naarmate de tijd vordert en je planten groter worden veranderen je omstandigheden natuurlijk. je zal je voeding moeten aanpassen, je ventilatie en nog wat andere zaken. maar dat is niet meer dan normaal en zal later hier ook nog aan het licht komen.

Ik probeer nog steeds foto's te uploaden dus tips? dan zal ik de kweek laten zien en tekst en uitleg geven.

Het beste

Comment

WHAT!!!! Het is me gelukt! hier nog even de foto's van de lamp! meer volgt. Reacties en vragen zijn welkom!

gmagic light.jpg gmagic light aan.jpg

Comment

Super ding man,

Quanto costa? als ik zo vrij mag zijn!

Dit is ook jouw eerste led kweek, of?

Ik ga je volgen ben benieuwd!!!!!

Comment

thnx!!

voor het lampie zit je op € 449 99 best aardig wat geld maar dat verdient zich dubbel en dwars terug zo te zeggen. zoals je wellicht weet staat het aantal WATT niet gelijk aan HPS met betrekking tot lumen. Je zou een 140 WATT lamp kunnen vergelijken met een 400 WATT hps een forse kosten besparing. Ik heb die van 280 WATT dus vegelijkbaar met een 600 WATT HPS. Iets meer in feite.

dit is idd me eerste LED kweek en ik heb ook al me fouten gemaakt hoor in de tussentijd, maar redelijk op tijd hersteld en strategie aangepast.

mocht je meer info willen over de lamp http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/greenmagic/ er zijn natuurlijk veel grotere maar ook kleinere varianten. veel info met betrekking tot LED staat daar ook beschreven.

Comment

Leuke site,

Ben benieuwd wat het gaat geven, anders ga ik het ook zeker proberen!!

Maar heb heb je geen foto's van je planten?

Comment

Hier even een foto van de ruimte voor de looks and the feel. Was nog niet veel spannends gaande daar en er moet moet nog het 1 en ander geplaatst worden maar zo ziet het er kaal uit. zoals je kan zien bestrijkt de lamp vanaf grote hoogte een breed oppervlak. Natuurlijk hangt hij nu niet zo hoog. hoe lager je ze hangt des te geconcentreerder en minder m2.

ruimte.jpg
              Attached Files

Comment

A ha, die lamp gaat strak op de planten toch?

Hoeveel m2 bestrijkt ie dan?

Comment

Foto's van de plantjes komen nog. ik moet even nieuwe met en zonder led light. de foto's met led light geven de conditie van de plant in zekere zin niet goed weer. Het lastige van de lamp is wel de kleur het is heel moeilijk te zien of je verkleuring van je blad heb e.d. dus tussentijds zal je hem even naar buiten moeten halen en kijken of lamp uitzetten en normale verlichting aan mocht je daar opties voor hebben. allemaal weer factoren waar je rekening mee moet houden. Tevens als je even in het LED licht hebt gekeken en je gaat vervolgens weer naar buiten moeten je ogen weer wennen aan het normale licht. je ziet tijdelijk alles groen (zou dat een voorteken zijn? lol!) laat je ogen even wennen aan het normale licht en kijk daarna naar je plant anders zie je nog geen verschil.

maar foto's van de buds en de haze komen asap PROMISE!!

Comment

goeie vraag! ik heb even de Matrix erbij gepakt. Dit is natuurlijk een richtlijn. Zoals eerder gezegd zelf aanpassen op situatie met daarbij de richtlijn in gedachten. als je dit aanhoud ben je eigenlijk al redelijk op weg hoor.

G-Magic Belichting Matrix

Hoogte vanaf de plant -
                    fase van de groei
                    G-Magic 4

Belichte
                    oppervlak
                    G-Magic 6

Belichte
                    oppervlak
                    G-Magic 8

Belichte
                    oppervlak
                    G-Magic 10

Belichte
                    oppervlak
                    G-Magic 12

Belichte
                    oppervlak
                    G-Magic 16

Belichte
                    oppervlak
                    G-Magic 18

Belichte
                    oppervlak
                    G-Magic 20

Belichte
                    oppervlak
                    Hoogte: 81 CM

Groeifase: zaailingen/klonen/stekken
                    91 x 91
                    CM
                    91 x 137
                    CM
                    91 x 183
                    CM
                    122 x 229
                    CM
                    122 x 244
                    CM
                    152 x 305
                    CM
                    152 x 366
                    CM
                    183 x 396
                    CM
                    Hoogte: 51 CM

Groeifase: Vegetatieve Groei fase
                    61 x 61
                    CM
                    61 x 91
                    CM
                    61 x 122
                    CM
                    76 x 152
                    CM
                    76 x 183
                    CM
                    91 x 244
                    CM
                    91 x 259
                    CM
                    107 x 274
                    CM
                    Hoogte: 30 CM

Groeifase: Bloei/vrucht fase
                    46 x 46
                    CM
                    46 x 61
                    CM
                    61 x 91
                    CM
                    61 x 122
                    CM
                    76.2 x 152
                    CM
                    91 x 183
                    CM
                    99 x 213
                    CM
                    107 x 244
                    CM

Comment

Okay. Mooie tabel!!

Maar nu.....

Iemand zoals ik zal dan zeggen!!!
                      Je komt toch tekort!!!!

Comment

hoe bedoel je dat precies?

Comment

Je hebt toch de g-magic 8?

Die beschijnt op 30cm toch 61x91m2!!

Of heb ik het mis? Weet het niet hoor?

Comment

owww hahaha op die manier. idd, je hebt gelijk. Laat me het zo zeggen het geraamte van me hok heeft die afmeting. ik gebruik feitelijk maar de helft van die ruimte gezien het een test is. me lamp hangt dus evenredig boven de plantjes dat ga je wel zien op de foto's die komen. Plus er komt zwart wit folie bij voor extra reflectie daar pak je ook nog een beetje winst op. Wil ik de andere helft van me ruimte gaan gebruiken dan kan dat nog hoor met deze lamp alleen worden de buitenste planten wat minder van kwaliteit maar feitelijk zou ik er dan een 2e lamp bij moeten hangen. ma dan spreek je al over 20 a 25 planten grof genomen afhankelijk van reflectie.

Maar heel scherp!!

Comment

Wil je lamp niet afzeiken hoor, maar er ontbreekt ver rood en uv in je spectrum.
                              Verder wens ik je veel suc6.

Grtz.

Comment

Bezig...
                              X