Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
De plantjes groeien lekker en ogen gezond,tot dusver niets veranderd dus in m'n kast .
Vanaf morgen gaan de dames op 12/12 en krijgen ze hun eerste voedingsbeurt met Plagron terra bloom( NPK 2-2-4 ).
IK verwacht veel van de Plagron maar dat mag ook wel gezien de prijs van hun producten .
SAM_2843.jpgSAM_2844.jpgSAM_2845.jpg Zoals je kunt zien zijn de stekken best gegroeid al is de stek op de laatste foto wel iets achter- gebleven .Deze stekken hebben nu zo'n dikke week voorgroei onder de leds gehad .
SAM_2840.jpgSAM_2841.jpgSAM_2842.jpg Deze planten groeien ook nog lekker en de bladeren zijn allemaal weer netjes recht en oppgestijfd ,een paar dagen geleden hingen de bladeren iets of wat door de hitte in ons fijne kikkerlandje.
heb je nou die blaadjes van foto 1 en 2 afgeknipt ? of ongelukje ?
je hebt dezelfde temp/lv meter als wij 2x is die van jouw ook vaak zijn ontvangst kwijt ?
hier te pas en te onpas pff rommel is het .....
plantjes zien er goed uit minder gestrekt als ik gedacht had !
ga zo verder blijf je volgen !
ASR# Ik heb idd de blaadjes van die stek afgeknipt maar dit was al toen ze nog kleine stekjes waren zodat ze wat meer energie stopte in het maken van wortels en wat minder energie nodig hadden om de bladeren overeind te houden ..
Ziet er erg goed uit voor led. Wel iets overvoed, zie je bladpuntjes. Als je planten in het donker strak overeind blijven staan zit je echt te hoog. Als de bladeren in het donker gaan hangen dan kan het nog wel, maar pas op.
De blaadjes gedeeltelijk afknippen doen de stekkenmakers om te zorgen dat de stek niet teveel vocht verdampt. De wortels kunnen dat nog niet aanvoeren. Het heeft niks met bladgewicht te maken.
Vandaag de planten op het 12/12 lichtschema gezet en meteen de andere led ook weer aan gezet .
Dus alle twee de lampen zijn weer in gebruik en ze staan beide op het volle spectrum .
De plantjes hebben vandaag een beetje Plagron Terra Bloom 12ml ,PLagron Powerroots 3ml en Pure Enzym 3ml van PLagron gehad bij hun water PH 5,5 en EC 1,6 zoals het voedingsschema van PLagron voorschrijft.
Ik ga het schema volgen zoals Plagron voorschrijft met in week 5 tm 9 de Green sensation er nog bij.
Afzuren doe ik met de Citroenzuur van Bio Nova ,ik was eigenlijk van plan om dit te gaan doen met de Lemon Kick van PLagron maar deze is bij ons de buurt niet te krijgen op dit moment .Die bestel ik dan nog wel een keer.
mooie kweek ruimte en plantjes een tip als je foto's maakt doe dit liefts in de lichtperiode niet waneer de lamp uit is zeker in de bloei, zeker geen stress veroorzaken aan de plant greets
Comment