Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Jazeker laat maar komen die pistels ,ben er helemaal klaar voor.
Vandaag heb ik de lamp boven de grotere planten weer een stukje hoger moeten hangen die Amnezen blijven maar goeien ,ze zullen m'n kastje goed gaan vullen .
Verder niets te melden ,morgen weer een paar foto's.
Die rare klauw heb ik ook gehad bij mijn amnezen vroeger!! ik dacht dat het bij mij door een tocht (slechte luchtcirculatie) in men tent kwam! Mss ben je er wat mee
Succes
Ik heb de planten vandaag wat afgezuurd water gegeven Ph 5.4 zodat ik de Ph waarde van de grond een beetje omlaag kan krijgen .Dit ga ik een dag of twee doen ,kijken of het helpt tegen de claw .
Het spoelen/wateren van de planten met alleen afgezuurd water PH 5.4 lijkt z'n vruchten af te werpen ,al geloof ik niet dat alle bladeren weer mooi stijf komen te staan ,vandaag hebben ze de laatste keer voedingsloos water gehad.
Vanaf morgen ga ik weer beginnen met voeden met de hoeveelheden zoals het Plagron schema voorschrijft.
De als laatste geplaatste stekken zijn zo'n best gaan strekken deze ga ik straks dieve/toppen zodat ze nog wat meer zijtak ontwikkeld .
Je kan duidelijk zien dat de klauw langzaam uit je blad trekt, dus adt gaat wel goed komen. Maar ze zien er goed uit.
En je moet geen schema's volgen maar gewoon naar je planten kijken want die schema die zijn altijd veel te hoog in EC voor je planten. Ik zou nog ff wachten met voeding geven want ze staan goed in de voeding nu, en anders heb je het straks weer. Je moet goed op je onderste blad letten, zodra die lichter van kleur worden dan de rest ga je minimaal bij voeden en dat voer je een paar dagen, en dan neem je 1 of 2 dagen in de week om alleen afgezuurd water te geven want aarde bufferd he...dan hoef je ook niet bang te zijn voor overbemesting.
Mooi verwoord van Cannarebel, volledig mee eens! Onder led zal je sowiezo moeten opletten met die schema's. Ik ervaar nu onder HPS Bodos dat er meer 'speling' op zit dan indertijd met de led.
Rebel,Felix@
Jullie hebben natuurlijk gelijk .Maar ik moet er misschien bij zeggen dat ik de schema's volg wat betreft welk produkt wanneer te geven en wanneer te stoppen met een produkt volgens hun schema .
De hoeveelheden die ik geef pas ik wel een beetje aan zodat ik de planten niet ga overbemesten.
Kwa tijdstip toedienen volg ik ook altijd het schema Bodos, voor de hoeveelheden is het idd best om naar de planten te kijken zodat ze niet overbemest raken...
De claw begint er steeds meer uit te trekken ,de plantjes zijn lekker groen en gezond.
De dames hebben gister voor het eerst in dagen weer wat voeding gekregen (Terra Bloom, Power Roots en Pure Enzym) PH 5.8 Ec 1.4 .
Ze beginnen nu leuke kwastjes te vormen ,eens even afwachten hoe dat de topen zich gaat ontwikkelen.
Comment