Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginners kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

beginners kweekje

Korting op 420shop
    goededag als fijne roker wou ik toch me eigen planjes eens gaan roken.

nu heb ik dus een mooie kast gevonden, die nog een beetje in huis past en niet te veel opvalt
    en daarin heb ik een 600w lamp hangen . met een koolstoffilter (die volgens mij zelf is gemaakt) maar er zit een 1500m3 afzuiger op.
    ik had eerst een andere maar die is stuk gegaan de kabels waren van de spoel af. erg balen aangezien die 4 standen had.

maar oke nu een 1500gehaalt en aankomende maand komt er een fancontroller op.
    en komen er 2 kleine ventilatoren in de kast.
    de kast zelf is ongv 110 breed 80 diep en 160 hoog
    afzuiger ligt op de kast in een kist dat moet ik ook nog beetje afwerken.

verder heb ik het zo gemaakt dat ik een grote bak heb van ongv 80 bij 90 en 20 cm diep .
    daar komen dus 5 plantjes in 4 white rusian en 1 power plant
    de zaadjes zijn nu bijna 2 weken geleden ontkiemt en zijn nu ongv 11 dagen oud sinds ze hun kopje hebben laten zien.
    ze staan nu nog in een pot en een teil

de pp gaat erg hard
    en 2 van de 4 wr gaan ook erg goed.
    1 van de wr had maar 1 lobblad en begint nu sinds 1 dag 2 blaadjes te kweeken.
    en 1 wr had een lobblad waar een beschadiging in zat .
    die 2 heb ik nu onder een plastice kap om ze een hogere lv te laten krijgen (weet niet als het zal helpen)

maar vanwege de warmte en omdat de kast nog niet helemaal af is .(is de kast best vaak open)
    dus lv nog niet optimaal.ook moet ik nog een meter ervoor kopen omdat te meten.

zoals op de foto te zien is is me tempratuur erg warm zeker met dit weer.
    en kan ik hem niet lager krijgen afzuiger staat vol aan en 4 inlaat gaten van 12 bij 8 cm.

alle tips zijn welkom het is me eerste kweekje en heb al uren gelezen op het forum maar pfff wat staat er veel info.
    dus een tip die gericht zijn op mijn plantje

groeten krasy
    Attached Files

Re: beginners kweekje

IK zie 2 dingen die wel raar overkomen, 4 plantjes in dezelfde pot, en 600w in een relatief kleine kast?? toch veel succes gewenst

Comment

Comment

oke dank je voor de tips .
        van 4 in een pot wist ik niet .(mijn gedachte erachter is om ze over een 5 dagen ofzo in de grote bak te plaatsen.
        en ja de 600w kon ik krijgen van een vriend van me . (ik had volgens mij gelezen dat je er niet zomaar een 400w kon indraaien.) klopt dat.

ja en de warmte . pppfff dat is lastig aangezien het in huis ook wel rond die tempratuur ligt

jullie zoude voor een lichtere lamp gaan ?
        en zou dat heel veel schelen kwa warmte.(vraag me toch af hoe je het met dit weer ronde de 28graden kan liggen(zonder airco))

alvast bedankt voor de tips .

Comment

lol 34 graden in je huis? Goodluck with that

Comment

ja dat heb ik wel nodig, maar denk niet dat het genoeg is om het omlaag te krijgen.

ja is 27 tot 32 graden in huis. (maar is ook erg warm buiten)
            2012-08-19 08.30.34.jpg

zo probeer ik het een beetje te koelen alleen de lv gaat daarmee ook omlaag.
            en het raam staat ook open dus ze krijgen wel wat koele lucht maar ja temp staat nu al op 31 graden

Comment

Om dat koel te houden heb je sowieso een storm nodig in je kast, ook als het buiten 20 graden is.
              Naast temperatuurs- verwacht ik wellicht ook hoogteproblemen.
              Ik denk dat 600W iets teveel van het goede is, maar ik laat me graag verrassen.
              Met wat kunst- en vliegwerk lukt het misschien nog ook.

Met dit weer is het overal warm.
              Ik heb hier ook 32 graden in m'n groeitentje, daar doe je even weinig aan.
              Lamp iets hoger, deuren open, afzuiger hoog, iets meer water, iets minder voeding, en dan komen we die paar dagen zomer wel door.
              Als het daarna maar onder de 30 blijft.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

kijk dat is een mooie tip .
                die toch nog beetje hoopgevend is

2012-08-19 08.30.34.jpg
                momenteel koel ik hem op deze manier

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

maar dus toch een 400w lamp ipv een 600.
                en kan ik alleen een lamp vervangen of moet ik alles vervangen travo enz?

Comment

Ik heb een evsa, is wel handig, die kan je dimmen :p als dit niet het geval is weet ik het niet zeker ... Al heb ik wel al een 400watt lamp icm een 250 watt evsa gebruikt en dat werkte perfect ..

EDIT: ik denk trouwens dat een 250w bij jouw ruimte al meer dan voldoende is!!

Comment

oke nou de buurjongen had nog een 400w lamp liggen , alleen de lamp zelf.
                    dus wacht even tot iemand het met zekerheid kan zeggen als dat op de zelfde travo past.

ik den dat je met een evsa een travo bedoelt, een die je kan dimmen (ben nog nieuw kan nog niet alle worden en betekenissen)

bij die van mij kan ik alleen de stekker erin steken en dan gaat die aan verder geen knoppen ofzo iets eraan

Comment

hoi doe die kast weg en plaats een homebox

2012-06-02-082.jpg

dit is 90x90x180 dit is veel beter dan die kast
                      wat er zijn stukken in uw kast niet goed genoeg bedekt met wit en zwart folie
                      en veel minder kans op brandgevaar fijne groetjes en groei fun
                      Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

Je kan een 400W bulb in een 250W VSA draaien, een 400W bulb kan je NOOIT (mits een dimbare E-VSA) in een 600W VSA draaien want dan kan je lamp ontploffen.
                        En ik zou ook een tent aanschaffen want die kast dat is niets.....

Succes

Comment

plantje lijken momenteel niet erg veel te groeien.
                          ook worden de puntjes geel denk dat ik alsnog te veel water heb gegeven.

van het weekend me kast afmaken komt er een fancontrole op en wordt er 1 grote bak gemaakt waar de 5 plantjes inkomen.

tips zijn altijd welkom
                          Attached Files

Comment

Comment

hahaha die gaten had ik erin gemaakt om de grond te laten drogen.
                              weet niet als het zou helpen maar oke :$

nou weer me kast gewerkt hij is nu bijna helemaal klaar.

er zit een 400w lamp in
                              een fancontrole met termostaat.
                              nou moet ik alleen nog een kleine ventilator halen.
                              en moet nog iets moois verzinnen om het licht binnen te houden het is nu beetje zichtbaar via de aanzuigegaten. .

er staan 7 plantjes in nu
                              de linker is een stekkie die ik heb gekregen van iemand zelfde als de gene in het midden links. (al denk ik niet dat die gaat groeien)
                              de onderste rij samen met de rechts in de hoek zijn 4x white russian.
                              dan is de gene in de bovenste rij midden een power plant.

ik heb ze net overgeplant en het potgrond was behoorlijk droog ,waar ze in stonden

ik heb ze 700ml water gegeven op de volledige zak potgrond. omdat die natuurlijk al aardig vochtig is.
                              hier de foto's
                              2012-08-23 20.49.14.jpg2012-08-27 21.25.04.jpg2012-08-27 21.25.11.jpg2012-08-27 21.25.25.jpg2012-08-27 21.25.43.jpg

nu de vragen die ik heb .
                              hoeveel water zou ik gemiddeld moeten geven de eerste week en de 2de van nu
                              op 10l grond
                              wanneer moet ik beginnen moet groen en bloeivoeding
                              de 5 plantjes komen uit zaadjes en zijn nog niet echt aangeslagen dat ze zijn gaan groeien.

groetjes krasy

Comment

Bezig...
                              X