Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek gelijke van alles aan de wie o wie help mij aub

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn eerste kweek gelijke van alles aan de wie o wie help mij aub

Korting op 420shop
    Hoi ik ben sinds 3 en een halve week begonnen met men eigen kweek aangezien mijn wietgebruik te dure vormen heeft aangenomen en de coffeeshops ook steeds duurder worden.Ik zeg ook eerlijk dat ik het misschien een klein beetje heb onderschat want ik dacht ook in het begin dat een budget van 80euries wel reum voldoende zou zijn.

nou dus niet ik heb inmiddels toch bloei en groei voeding gehaald kweek ruimte iets duurzamer ingericht (in het begin muren alleen bedekt met aluminium folie)Maar aangezien mijn plante ver onder de maat presteren en er 1zelfs al het loodje heeft gelegt ben ik het een en andere gaan veranderen en meer in gaan investeren.Momenteel kweek ik onder 3x36watt tl met kleure cool en warm white en 1fan (best groot) ik gebruik voeding van de terra grow en blow en geef dit 2x per week 0.05 op 1liter water verdeeld over 4planten.
    ik kweek in potten van 11liter en enigste frisse lucht komt momenteel van een raam in de kamer waar ik ook kweek die open staat.LV is meestal tussen de 50 en 60 en temratuur is de laatse dagen wel aan de hoge kant door de hittegolf van de laatste dagen gemiddeld 27 29 graden overdag en 24 22 graden in de avond en ik besproei men plante in die hete dagen soms wel 6 keer per dag met een vevelspuit om ze te koelen ook als de lamp aan is kan dit kwaad?

oh nog vergeten te vertellen misschien,ik kweek lemon skunk van greenhouse en wou dit uit eindelijk scroggen
    ik ben van plant van de week het echte werk aan te schaffen dus een 600watt hps 500m3 afzuigig 2 pc fans, 250m3koolstof filter en een ph en ec meter
    (zeg me als ik iets ben vergeten of over het hoofd heb gezien alle tips en advies welkom)

maar nu gebeurt alles nog onder de 3 tl buizen en de problemen volgen elkaar met rap tempo op vooral bladproblemen en een ongelijkmatige groei
    de grootste plant is 3x zog groot als de kleinste terwijl ze allemaal de zelfde dag zijn geplant.De bladproblem laten zich kenmerken door verschroeide bruine bladpunten gele rande aan de grotere blader en zwart/grijze vlekken op de bladeren ik post een paar foto,s en hoop als iemand mij hier meer over kan vertellen en mischien beetje begeleiden bij men eerste kweek.

IMG-20120821-00159.jpgIMG-20120821-00158.jpgIMG-20120821-00157.jpgIMG-20120820-00156.jpgIMG-20120820-00155.jpgIMG-20120820-00154.jpgIMG-20120821-00160.jpgIMG-20120821-00161.jpgIMG-20120821-00162.jpgIMG-20120821-00163.jpg
    en waneer schatten jullie over waneer ik hem in bloei kan zetten als ik met de 4plante 1m3 wil vullen op een scrognet?.allee hulp en tips zijn welkom want ik heb nog veel te leren.
    Gr,

Re: Mijn eerste kweek gelijke van alles aan de wie o wie help mij aub

Aangezien ik denk dat je er een verslag van bij gaat houden, verplaatst naar een andere sectie.
    Succes met alles.

Comment

Op foto 7 zie je de verf nog in het verfbakje zitten waar je pot in staat, dat is niet goed..........en die vlekken komen waarschijnlijk van het water sproeien tijdens licht uren dan gaat het water werken als een vergroot glas.

Succes met je kweekje verder

Comment

Goed gezien. Vergiftiging zou kunnen.
        Dat je al voeding geeft zal ze ook niet helpen.
        Die 0.05 per liter is een typfout zeker ? 5ml per liter toch ? 0,005.

Om te scroggen zet je het gaas erover, en als de planten er tegenaan komen zet je de lamp op 12/12
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

IK heb de verfbakken die ik gebruikte om de plante op gelijke hoogte te krijgen verwijdert en kranten ter vervanging neergelegd zodat de plante toch evenveel licht krijgen
          en ja ik bedoel 5ml grow en blow voeding op 1liter water en ik sproei nu ook niet meer als de lampen uitstaan maar die 2 dingen alleen kunnen toch niet al dat blad schade en groei achterstand veroorzaakt hebben ik vermoed echt dat er meer aan de hand, misschien zijn ze ziek en herkent iemand de symptomen want al zie ik niet vaak wietplante ik weet wel bijna zeker dat ze niet gezond zijn alleen al aan de groeiachterstand te zien.Alleen wat er aan de hand is blijft mij een vraag en ik hoop via dit forum wat meer antwoorden te krijgen en te leren voor de volgende keer dus nogmaals alle tips en hulp welkom

Comment

Ik zou ook de ventilator niet zo op de planten richten.Als je ventilator gewoon recht zet dan heb je luchtcirculatie zat.
            Planten vinden het niet fijn om zo vol in de wind te staan.Als je aan het schilderen bent geweest dan kunnen er best giftige dampen in het hok aanwezig zijn.(was dit alleen om potten op te hogen?)
            Dit kan ook wel enkele weken duren voordat deze weg zijn.

Gr Goud

Ps zag ook dat je flessen gebruikt waar schoonmaak middel in heeft gezeten.Dit moet je nooit doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Comment

Ik heb de ventilator ook gelijk recht gezet,had dit gedaan omdat de temperatuur in de warme zomer dagen soms opliep tot 29 graden en ik nog geen afzuiging heb was dit de enige koeling in de ruimte.Ik heb de wanden niet geschilderd maar overal om de tent heen zwart wit folie gebruikt wat voorheen nog voor het goedkope aluminium folie was.

Nu heb ik nog een paar vragen voor degen die weet waar die over praat en bereid is mij een handje te helpen.Ik stel dit zeer op prijs

IK wil van de week wat meer investeren in men kweek ruimte en was zoizo al van plan een 600watt aan te schaffen bij de plaatselijke growshop.
              Nu ga ik dus ook een afzuiging voor een goede lucht circulatie regelen en een koolstof filter voor de geur en zo nodig een geluids demper aangezien mij raam gelijk op de straat uit komt waar mensen lopen en ik de buis niet via het huis kan laten gaan.Maar nogmaals dit is mijn eerste keer ik wil het zo goed mogelijk doen maar aan de start te zien ben ik toch gaan realiseren dat het toch moeilijker licht dan ik dacht en vraag al men mede bloweren en growers om mij is ff een handje te helpen om die groene vinger te krijgen.En vooral te vertelle wat ik verkeerd doe of als ik iets ben vergeten want daar ben ik ook goed in.

Nu is mij vraag met betrekking tot die lucht in en uitlaat

wat voor afzuiging en koolstof filter zou ik aanschaffen?
              ik zat te denken aan 500m3 voor beide met een 600watt lamp voor een ruimte van 110breed 180 lang en 230 hoog

moet ik 2 afzuigingen kopen?1 om verse lucht te zuigen en 1 om gebruikte lucht weg te zuigen? en moeten ze even groot zij?

hoe instaal leer ik de afzuiging? zet ik die houte kastjes in ook in de growtente of erbuiten?

en ik heb nog ook niet echt een duidelijk antwoord op de vraag wat er met mijn plantjes aan de hand en waar die misvormde blaeren,paarse stelen,grjze en bruine vleken vandaan komen en wat ik hier aan kan doen

Ben zeer dankbaar voor de al gegeven tips heb gelijk de verfbakken weggehaald anderre plantespuit gekocht ventilator op verdere afstant gezet en sproei nu alleen nog maar als de lampen uit zijn.

alvast bedankt!

Comment

1 afzuiger met koolstoffilter zou moeten voldoen 500 m3 lijkt me voldoende voor die ruimte met die lamp
                wel rekening houden dat je passief inlaat groter moet zijn in diameter als je afzuiger

enkel lijkt me die lamp niet genoeg voor het oppervlakte 110 x 180 ? een 600 is effectief op 1,2 m2 en jij hebt 1,98 m2 of je moet natuurlijk niet het hele vloeroppervlak gebruiken

hoe instaal leer ik de afzuiging? zet ik die houte kastjes in ook in de growtente of erbuiten?
                mag allebei

en ik heb nog ook niet echt een duidelijk antwoord op de vraag wat er met mijn plantjes aan de hand en waar die misvormde blaeren,paarse stelen,grjze en bruine vleken vandaan komen en wat ik hier aan kan doen
                kan vergiftiging zijn kan stress zijn kan overvoeding zijn
                je zei dat je 5 ml bloei en 5 ml groeivoeding per liter bijvoed ?!?
                plantjes staan nog in groei dus bloeivoeding hoeft helemaal nog niet gegeven te worden
                groeivoeding is nog maar de vraag in wat voor aarde staan ze ? daar zit meestal ook voor de eerste 3 - 6 weken voeding in
                Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

die groei en bloei voeding is bij terra gecombineert of kan voor beide gebruikt worden dat zij de mederwerker van de growshop ook.
                  en voor de aanvoer van verse lucht moet ik daarvoor 2e afzuiging kope die ik dan als het ware omgekeert gebruik om lucht van buiten naar binnen te zuigen en ze ja hoe groot zal die afzuiging dan moeten zijn?
                  en ik gebruik maar 1m3 van de gehele kweekruimte daarvoor llijkt mij de 600watt ruim voldoende.

en de aarde is een mix van potgrond en aarde wat ik van de plaatselijke growshop heb meegekregen met witte korrels er in wat mij voeding lijkt.

Comment

ik zou uw kweekruimte in twee verdelen de bloeiruimte een 400 watt lamp hangen minder afzuiging nodig en kleinere inbreng
                    De andere een groeiruimte met een groeilamp van 250 watt hangen hier heb je allen maar een ventilator nodig en geen afzuiging wel 2 openingen maken voor in en uitlaat de fender zorgt voor de aanbreng van frisse lucht en circulatie.
                    ik kweek ook indoor maar met secret jardin darkroom 2 stuks van 90x90x180
                    veel succes greets wim
                    Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

de aarde is een mix van potgrond en aarde wat ik van de plaatselijke growshop heb meegekregen met witte korrels er in wat mij voeding lijkt.
                      Die witte korrels zijn waarschijnlijk perliet en dat is geen voeding.

Ik denk dat je ze best alleen afgezuurd water geeft! geef de plantjes de tijd om zich te herstellen, geduld hebben
                      als je je 600watter hebt en ze zien er beter uit dan kun je beginnen met bijvoeden.

Succes!
                      grtz
                      Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
                      A friend with Weed is a friend Indeed

Comment

Maar hoe krijg ik een lucht inlaatsysteem?moet ik daarvoor een 2e soort afzuiging kopen die lucht van buiten afzuigt?

En hoe kom het als haast allebladputen bruin worden en krimpen waardoor het uiteindelijke blad klein blijft?

Comment

Je zou ook is een keer goed het forum rond kunnen lezen staan hele verslagen op van mensen die hun eigen kweek hok bouwen en welke materialen ze gebruiken
                          beetje voorbereiden voor je aan de slag gaat
                          God was never on your side..

Comment

Voor ik aan mijn eerste kweek begon las ik 2 forums door, alle complete kweekverslagen, de meeste youtube videos bekeken, enzovoort
                            Een goede voorbereiding is half werk tijdens de kweek.
                            2x Pineapple Chunk en 2 x Vanilla Kush in Scrog

Comment

Bezig...
                            X