Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek: 1x Northern Light, Advies gevraagd!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1ste kweek: 1x Northern Light, Advies gevraagd!!

Korting op 420shop
    Hallo,

2 weken geleden heb ik mijn eerste plantje ooit gezet. Ik heb gekozen voor Northern Light omdat deze zowel binnen als buiten te kweken is, je er een mooi aantal van kan afhalen & het een heerlijk wietje is (;
    Het plantje ziet er mooi en vitaal uit, is rond de 15cm & heeft al wat bladeren.
    Hij staat nu nog in een kleine potje gevuld met canna-aarde, hij staat wanneer de zon niet schijnt onder 2x 26watt lampen & anders staat hij voor het raam, sinds kort geef ik hem ook canna terra vega voeding om de groei te stimuleren.
    MAAR: Ik heb geluk dat ik het plantje mag kweken van mijn vader, hij heeft ook enkele voorwaarden gesteld, het plantje mag niet opvallen, hij wil er liefst geen geld aan verspillen ( Want hij rookt geen cannabis dus heeft hij er ook geen profijt aan ) dus zit ik met het probleem dat ik geen sterke watt lampen kan gebruiken, en omdat sterke lampen nodig zijn om een hogere opbrengst + kwaliteit van de wiet zie ik geen andere oplossing dan het buiten te kweken, en voor het raam zetten kan ik ook niet langer want het is al een paar dagen erg bewolkt ;/
    Dus -> Is het veilig om een 2 weken oud plantje buiten te zetten in Belgisch weer? En is het nog mogelijk om een stok in de aarde te bevestigen om de plant stevig te houden of zou dit zijn wortels te veel beschadigen? En hoe zou je het plantje dan buiten moeten zetten? Gewoon in ?L pot & om de 2 dagen extra voeding meegeven in water? & Hoe maak je dat het plantje niet te veel regen krijgt indien het regent? ;s

Alvast erg bedankt!
    Greets Herbalisme

Re: 1ste kweek: 1x Northern Light, Advies gevraagd!!

hoi herbalisme

hoe woon je appartement of huis heb je een tuin
    als ik dit weet kan in beter informlatie geven greets djw4
    Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

Ik woon in een huis, met achtertuin, heb wel buren langs linker-en rechterkant maar we zijn afgescheiden door hekken van +/- 2m, ook hebben we een erg grote vijgenplant, mijn plan is dus om hem naast de vijgenplant te zetten en er staat een redelijk groot houten hok voor dan.

Bedankt voor je reactie!
      Greets Herbalisme

Comment

Je bent wel wat laat om nu nog een buitenkweek op te starten ,ik denk dat je beter onder de tl's door kan gaan of stiekem een paar dikke spaarlampen halen en die gebruiken .

succes.
        Led's grow !

Comment

in de volle grond geeft meestal een beter resultaat dan in een pot zeker als beginner
          als je een afdakje oid kan maken dat de plant niet te nat regent dat scheelt aanzienlijk in de kans op toprot
          het is ook mogelijk om onder spaarlampen te kweken zoek maar eens op het forum
          als je hem buiten zet zal ie nu vrij snel aan zijn bloei beginnen en omdat ie dus een 35 cm groot is word ie ook niet zo groot dat je pa gaat zeuren dat ie opvalt
          maar ja ruiken gaat ie zoiezo natuurlijk
          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bodos View Post
            Je bent wel wat laat om nu nog een buitenkweek op te starten ,ik denk dat je beter onder de tl's door kan gaan of stiekem een paar dikke spaarlampen halen en die gebruiken .

succes.
            Ik weet het ... ;c Maar ik denk dat je dan beter je rokertje koopt dan 1 plant onder tl's te zetten of niet? Is het echt niet mogelijk om nog buiten te kweken, persoonlijk denk ik dat september een erg mooie maand zal worden ... Maar als dit echt niet haalbaar is zal ik genoodzaakt zijn tl's of spaarlampen te gebruiken, hoeveel watt moeten die lampen dan ongeveer hebben?

Erg bedankt voor je reactie!
            Greets Herbalisme

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door djw4 View Post
            hoi herbalisme

hoe woon je appartement of huis heb je een tuin
            als ik dit weet kan in beter informlatie geven greets djw4
            Ik woon in een huis, met achtertuin, heb wel buren langs linker-en rechterkant maar we zijn afgescheiden door hekken van +/- 2m, ook hebben we een erg grote vijgenplant, mijn plan is dus om hem naast de vijgenplant te zetten en er staat een redelijk groot houten hok voor dan.

Bedankt voor je reactie!
            Greets Herbalisme

Comment

ja buitenkweek eigenlijk te laat probeer dan maar met tl lampen en zoveel mogelijk werken met witte achtergond is dan de beste reflectie voor het licht 18u voor het groeien 12/12 is bloeifase ken je het verschil tussen mannelijk en vrouwelijk dat is ook belangrijk ook wortelcomponent is belangrijk.
              greets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AudioSystemRolla View Post
                in de volle grond geeft meestal een beter resultaat dan in een pot zeker als beginner
                als je een afdakje oid kan maken dat de plant niet te nat regent dat scheelt aanzienlijk in de kans op toprot
                het is ook mogelijk om onder spaarlampen te kweken zoek maar eens op het forum
                als je hem buiten zet zal ie nu vrij snel aan zijn bloei beginnen en omdat ie dus een 35 cm groot is word ie ook niet zo groot dat je pa gaat zeuren dat ie opvalt
                maar ja ruiken gaat ie zoiezo natuurlijk
                AudioSystemRolla,

Erg bedankt voor je reactie, ik weet dat het mogelijk is om onder lampen te kweken, maar ik lees dat watt = gewicht, en de lampen die ik gebruik tot nu toe zijn 2x 26 watt, dus dit is niet erg vet ...
                En als je haar buiten kweekt heb je een mooiere oogst ... Is het niet mogelijk als je de plant tot eind september buiten zet, dat zij zich nog zal ontwikkelen tot een mooie struik?

Greets Herbalisme

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

ja buitenkweek eigenlijk te laat probeer dan maar met tl lampen en zoveel mogelijk werken met witte achtergond is dan de beste reflectie voor het licht 18u voor het groeien 12/12 is bloeifase ken je het verschil tussen mannelijk en vrouwelijk dat is ook belangrijk ook wortelcomponent is belangrijk.
                greets
                Jammer ... Is het mogelijk om zonlicht ( achter een raam ) te combineren met tl lampen & hoeveel watt moeten die lampen bevatten of speelt dat niet echt een rol?
                Greets Herbalisme

Comment

om mooie opbrengsten te hebben zijn 400watt en 600watt lampen nodig
                  effectief zonlicht is dan weer wat anders dan lampen
                  maar als je buiten wil doen dan is dit een voorbeeld met foto

2012-08-23-406.jpg

die plastik is nu weg heb huishoudplastic folie genomen spant beter aan
                  een kleine serre in elkaar geknutseld en daar staan paprika is en wiet planten gaat ook
                  greets djw4

Comment

om mooie opbrengsten te hebben zijn 400watt en 600watt lampen nodig
                    effectief zonlicht is dan weer wat anders dan lampen
                    maar als je buiten wil doen dan is dit een voorbeeld met foto

[ATTACH=CONFIG]138588[/ATTACH]

die plastik is nu weg heb huishoudplastic folie genomen spant beter aan
                    een kleine serre in elkaar geknutseld en daar staan paprika is en wiet planten gaat ook
                    greets djw4
                    Hartstikke bedankt voor deze reactie! Zal het voorleggen aan myn vader (;
                    Komen zo'n watt lampen niet te warm?

Comment

eind september zal ze wel in bloei zitten dus uitgroeien tot struik zal het niet meer worden denk ik ....
                      en onder tl en of spaarlamp word ook leuke resultaten geboekt hoor
                      zoek maar eens op scrog en toppen fimmen enzo
                      licht is idd gewicht maar zoals je al zei je kan geen grote wattage's gaan hangen dus daar zal je de grens op moeten zoeken en dat aanhouden als je max lichtbron denk ik dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AudioSystemRolla View Post
                        eind september zal ze wel in bloei zitten dus uitgroeien tot struik zal het niet meer worden denk ik ....
                        en onder tl en of spaarlamp word ook leuke resultaten geboekt hoor
                        zoek maar eens op scrog en toppen fimmen enzo
                        licht is idd gewicht maar zoals je al zei je kan geen grote wattage's gaan hangen dus daar zal je de grens op moeten zoeken en dat aanhouden als je max lichtbron denk ik dan
                        Pfff, ik zal proberen m'n vader te overtuigen om een 400 watt hps aan te schaffen, zal dit mooi resultaat leveren? Mijn vader is vooral bezorgd over de kans op brand ( door warmte van de lamp ) & hoge elektriciteitsrekening ;/ Als ik hem buiten zet, hem goed onderhoudt & bescherm tegen te hevige regen en wind, zou dit dan beter opbrengen dan binnen? Op internet las ik als je goed voor je plant zorgt dat je 600gram/m2 binnen hebt, en buiten tot wel 500gram/ plant ;d Maar die 500gram zal vast wel ver boven mijn maximum liggen ...
                        Greets Herbalisme

Comment

het is niet alleen een lamp dat je nodig heb dan

2012-06-02-082.jpg

dit is veilig voor binnenhuis volledig
                          lamp ballast koolstoffilter (dit is voor de geur), afzuigingin en uit, ventilator homebox

greets

Comment

als het je eerste kweek is net als de mijne dan zal dat idd allemaal wel boven je max zitten net als bij mij
                            voor 1 plantje is een 400 watter ook niet nodig naar mijn inziens
                            ik kweek bijvoorbeeld onder een 2x55 Tneon ook iets om te overwegen als je niet veel plantjes hebt staan
                            wel zou je dan moeten scroggen en fimmen of toppen is wel aan te raden dan
                            wat je eens voor kan stellen is naar een aantal 'simpele' maar complete kweektentjes te kijken
                            ik zou zeggen kijk eens wat kweek verslagen door hier op het forum dan heb je meteen een heel stuk kennis erbij en dat zal je keuze zeker beinvloeden
                            kijk ook eens bij kweekruimtes enzo

Comment

het is niet alleen een lamp dat je nodig heb dan

[ATTACH=CONFIG]138600[/ATTACH]

dit is veilig voor binnenhuis volledig
                              lamp ballast koolstoffilter (dit is voor de geur), afzuigingin en uit, ventilator homebox

greets

Comment

Bezig...
                              X