Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mn eerste Kweek 3xRoyal Dwarf, goed bezig?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mn eerste Kweek 3xRoyal Dwarf, goed bezig?

Korting op 420shop
    2012-08-12 11.11.16.jpg2012-08-12 11.11.20.jpg2012-08-13 20.47.09.jpg2012-08-13 23.04.30.jpg2012-08-14 13.17.29.jpg2012-08-14 13.18.01.jpg
    De aankoop en het begin, zaadjes ontkiemde redelijk snel... peace of cake, bakje is ook geevolueerd, beetje aanpassingen en upgrades

2012-08-14 21.31.55.jpg2012-08-14 21.31.47.jpg2012-08-29 10.39.19.jpg2012-08-31 10.05.04.jpg2012-08-31 10.05.13.jpg

Tot nu toe al, op 2 weken tijd... wat is jullie mening

-links beneden luchtinvoer, ventilator staat rechtsboven(luchtuitvoer), dus trekt zuivere lucht, ventilator is op 220, koste me toen 30 euro, online besteld...

-Licht (spaarlamp)= Tornado lampen van Hubo... maximum aan lummen dat ik kon vinden. als ik het goed voorhad was dat 28watt aan 100 watt / 1560 lummen dacht ik (X 6 = 9360lummen?) = 600watt in totaal???
    of ben ik verkeerd, dit is het enige waar ik nog mee sukkel denk ik,

-de geurfilter, ben alles gaan halen = work in progress, zoek nu 2 goede bekers(pennenhouder) met gaten in, grootte 120mm... nog niet tegengekomen, de geur stoort me niet... in tegendeel zelf, niemand last in men buurt, en denk niet dat mensen me gaan lastigvallen

-voeding = universeel meststof (roze korrels)

-alles staat vanaf het begin 18/6, sinds nu, heb ik ze op 13/11 gezet,
    alles werkt snachts, en in de dag alles uit, zelfs de ventilator en pikkedonker natuurlijk
    ik sta met de late, pak het risico niet voor brandgevaar (hangt wel branddetector in voor snachts) u never know

warmte gemiddeleld = 24 tot 28 graden,
    luchtvochtigheid tussen 40/60% wisselvallig
    (had ervoor ook gaten vanachter bovenkant gemaakt, zijn nu gesloten, heb wel gaatjes geboord in de bodem voor wat extra lucht)

Houd jullie zowiezo wekelijks op de hoogte, want heb al men informatie op deze forum gevonden, moest dit een pluspunt zijn

toekomst gericht ga ik naar 1 plant, veel licht dan...(en legaal)
    mss nieuwe aankoop voor die hps lamp ... maar kga bekijken wat dit eerst zegt

Wil toch een eigen oogst en voorraad voor ik men hobby verder zet op een legale manier
    puur eigen gebruik (gevolg = wietpas) geen goesting meer om zo ver te rijden... keuze rap gemaakt denk ik

mss iets dat ik vergeten ben te vertellen, vraag er maar op los request voor foto's altijd mogelijk
    btw ; de eerste draadjes zijn er ook al se 2012-08-31 10.06.03.jpg2012-08-31 10.06.10.jpg2012-08-31 10.06.27.jpg

2Fouten dat ik in het begin heb gemaakt : de lamp tegen de plant laten komen, was wat geel geworden de blaadjes, boven links(is al volledig bena hersteld)
    en heb em eens 1 keer teveel water gegeven, stengels gingen neer, maar dat was snel opgelost
    Last edited by stigy; 31 August 2012, 11:13.

Re: Mn eerste Kweek 3xRoyal Dwarf, goed bezig?

Ziet er goed uit!
    Misschien kun je je potten nog wat meer aanvullen met aarde tot net onder de boord. (zorg wel voor een gietrand)
    Lumen en watt zijn niet echt cumuleerbaar volgens mij. Met 6x 28watters lampen kan het zeker lukken, heb je de juiste kleurencode? nl. voor bloei 2700K.

Ohja, misschien is het al te laat, maar misschien kun je er een scrognetje op zetten?

GRTZ
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Ziet er leuk uit ik ga je volgen!
      Als ik 1 tip mag geven:-p Ik zou voor de veiligheid keramische vittingen halen.....die spaarlampen zullen wel niet zo
      vreselijk heet worden maar toch zou ik voor keramisch gaan!!
      Succes!!!!
      Groetjes Thur

"Thur kan met iedereen door 1 deur"
      "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
        Ziet er goed uit!
        Misschien kun je je potten nog wat meer aanvullen met aarde tot net onder de boord. (zorg wel voor een gietrand)
        Lumen en watt zijn niet echt cumuleerbaar volgens mij. Met 6x 28watters lampen kan het zeker lukken, heb je de juiste kleurencode? nl. voor bloei 2700K.

Ohja, misschien is het al te laat, maar misschien kun je er een scrognetje op zetten?

GRTZ
        op de lampen bedoeld : LINK middelste kolom staat : Kleurtemperatuur: 2700 K
        moet ik dan nog aanpassen van lampen of ... snap ik niet goed, want de kleurencode is 2700k voor bloei,... zijn dit dan de juiste?
        deze LINK zijn voor die 2700k... aanrader of....?

@Thur, idd, goeie punt, eigelijk niet aan gedacht, volgende keer in de winkel op letten.
        @scrognet, 1 van de dage is bestellen se
        merci alvast

gwn super als je ze zo ziet voorruitgaan
        iemand enig idee ongeveer hoeveel je hiervan kan oogsten...

Comment

Oh het zijn autoflowers zie ik net, dan mag je gerust de lampen op 18/6 laten hoor. En dan weet ik niet of dat scrognetje veel zal helpen aangezien je hun groei minder makkelijk kunt in de hand werken, probeer wel zoveel mogelijk toppen te belichten.
          kleurencode 2700k is perfect Voor de groei gebruik je beter 6400K (koud wit licht).

Check mss mijn spaarlamp kweekje is op mn profiel; super veel moet je er niet van verwachten :p maar je kunt het wel beter doen dan ik. Probeer mss aan bloeivoeding te raken? :p

Grtz
          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

idd autoflowers je zegt voor de groei, maar ik vind persoonlijk voor een autoflower dat em toch wel redelijk goed groeit, of ben ik verkeerd ?
            dus ik moet men lampen niet vervangen, gwn laten hangen en zien hoeveel ik eruit krijg eh
            en okey 18/6 tot de bloei dan?? dan ist 12/12 zekers... of ben ik verkeerd

Comment

Comment

Ik wil van reguliere naar led/spaarlampen heb je daar misschien was advies voor ben een starter groet Loui

Comment

Hej Loui,

bedoel je met reguliere lampen dan de HPS lamp? In dat geval zou ik zeggen, blijf die maar gebruiken.
                  Indien je gloeilampen bedoelt dan moet je zeker overschakelen, want daar ben je niks mee.

Wil je wat geld besteden, dan is led volgens mij de beste optie, maar dan moet je wel een paneel kopen van minstens 200w (die kleine ufo's of goedkope panelen blijken amper te werken)
                  Anders kun je nog spaarlampen gebruiken, enerzijds de huisbulbs zoals in dit verslag, anderzijds een plug en grow lamp (of iets in die aard) van 200 - 250w of je kunt Tneon gebruiken.

Keuze zat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
                    Hej Loui,

bedoel je met reguliere lampen dan de HPS lamp? In dat geval zou ik zeggen, blijf die maar gebruiken.
                    Indien je gloeilampen bedoelt dan moet je zeker overschakelen, want daar ben je niks mee.

Wil je wat geld besteden, dan is led volgens mij de beste optie, maar dan moet je wel een paneel kopen van minstens 200w (die kleine ufo's of goedkope panelen blijken amper te werken)
                    Anders kun je nog spaarlampen gebruiken, enerzijds de huisbulbs zoals in dit verslag, anderzijds een plug en grow lamp (of iets in die aard) van 200 - 250w of je kunt Tneon gebruiken.

Keuze zat
                    k goei nieuws voor te horen dat ik deze lampen toch kan gebruiken tijdens de bloei ^^ mss in de toekomst eens die Tneon bekijken, ziet er wel interssant uit, 2 stuks aan de buitekant, en dan nog paar spaarlampen erboven, Groooooow my beauties !!!

ff iets anders, iemand een goeie aanrader voor voeding(voor de bloei) ??

Comment

Nog een update, al even geleden, was het gewoon uit het oog verloren door het drukke leven
                      wat denken jullie, de 2 achterste zijn perfect, de voorste heeft teveel voeding gekregen veronderstel ik en paar keer teveel water gegeven, met alle gevolgen van dien...
                      dit is tenslotte men eerste keer dat ik het doe, en ik vind 2/3 planten in goede staat, is toch al een goed begin
                      trouwens nu 2 weke gewoon water geven, en dan ga ik ze oogsten denk ik, rond 20 oktober zou ik ze willen oogsten
                      mijn licht staat nu op 10-14, ben ik thuis, dan gaan ze naar 8-16 light... percies of ze dan dikkere toppen krijgen
                      2012-09-24 12.12.29.jpg2012-09-24 12.12.42.jpg2012-09-24 12.16.10.jpg2012-09-24 12.17.35.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

volgende keer ga ik 1 plant pakken, en dan men 2 spaarlampen erboven en 4 er om heen. denk dat dit wel een goede oogst dan kan geven

Comment

ik ben niet bekend met jouw lichtschema's als het onregelmatig word gaan je planten ook stressen he

als ik jouw was zou ik eens kijken naar de scrog methode
                        daar ga je een beter resultaat mee boeken denk ik
                        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Bezig...
                        X