Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
daarstraks over gezet naar de 5l potten, de wortels waren zichtbaar onderaan de kleine bakjes dus het was tijd. nog een weekje ongeveer en dan gaat de hps erboven. ben nog aan het twijfellen of ik ze zou toppen. iemand enig idee ? greets
Heb nog niet zo veel ervaring met AFjes dus bij deze eens wat meer ervaring opdoen.
Success met je plantjes en of je ze zou toppen? citaat van royalqueenseeds: Dit is een krachtige plant die snel in bloei raakt en een maximale hoogte van ongeveer 70-100 cm bereikt.
Zou ff meten hoe groot ze al zijn en dan gewoon doen
hey guys even een vraagje. dit is men eerste kweek met autoflowers en twijfel soms nog. ze zijn nu bovengronds sinds 12dagen geleden en staan onder tl te groeien maar de vraag is wanneer zet ik ze onder de 400w hps ?? nu zijn ze nog maar een cm of 6 a 7 hoog dit lijkt me nog wat vroeg sinds ze beter groeien on tl dan hps. moet ik dan wachten tot de eerste bloeiverschijnsellen of zou ik de hps er al sneller op zetten ? alle tips en info is zeer welkom. greets
Wanneer je de 400w erboven hangt lijkt me pas als er topvorming is, dan kan hij het licht wel gebruiken, nu kan hij het ook wel gebruiken en iets sneller groeien. Maar als je met tl begint dan lijkt het me dat je geen te hoge stoomrekening wilt hebben, maar als ik jou was zou ik dat wel gewoon doen want het is beter voor je plantje. Of je nu 30dagen TL gebruikt of 5 dagen 400w blijft zich eigenlijk hetzelfde in de groei. Met 400w groeit hij alleen sneller zonder al teveel te strekken. De opbrengst van een Autoflower valt zoieso tegen dus ga je verder met tl dan gaat t misschien nog meer tegenvallen...
Gewoon vanaf nu dus 400w erboven wel op 40cm hangen en niet lager anders verbranden je plantjes. begin bij 60cm en bouw dan af naar 40cm in een paar dagen tijd. Ze zullen ff moeten wennen aan dat HPS licht.
Met TL krijg je veel strek erin en met een 400watter heb je dat minder, ik zeg niet dat je t dan niet hebt, ligt eraan hoe hoog je de lamp gaat hangen.
Ook autoflower behandelen als elke andere wietplant... Ze zeggen licht = gewicht dus ik zeg 400w erboven, is beter voor de groei maar ook voor de bloei. Hoe beter een plant kan groeien hoe meer deze gaat opbrengen.
En nog even over dat toppen, heb eens goed gelezen overal, maar toppen van een autoflower gaat inderdaad niet zoals mr peace ook al zei, beter gewoon hun gang laten gaan.
bedankt jongens. het lijkt wel of iedereen een andere mening heeft over vele dingen ivm autoflowers. in de growshop zeiden ze dat toppen bij een AF geen probleem was en dat ik ze een weekje of 2 moest voorgroeien onder tl omdat de hps te hevig zou zijn voor de kleine zaailingen. en jullie zeggen NIET toppen en meteen de hps erop. ik dacht dat het licht van de tl cool white een must was voor de groei omdat deze het juiste lichtspectrum geven voor deze fase en dat hps pas goed is voor de bloei, is dit dan anders bij autoflowers ? ze lijken me ook nog wat klein om te stoppen met groei, heb ze zelfs nog niets van groeivoeding gegeven daar de lightmix genoeg voeding bevat voor de eerste 2 weken en ze zouden beginnen bloeien na 3 weken. kan ik ze dan maar 1 weekje groeivoeding geven of in de bloei ook samen met de bloeivoeding dan ? is weinig bevestigende info over te vinden op het net. hier zijn ze nog eens. alle info en comments zijn meer dan welkom (en nodig) lol. greets 2012-09-27 16.21.01.jpg2012-09-27 16.21.26.jpg2012-09-27 16.21.53.jpg
groeivoeding moet je geven tot je plant echt goed in bloei staat en dan afbouwen en bloeivoeding opbouwen
en over het licht tja alles is mogelijk je KAN van alles ; voorgroeien onder tl scheelt je in de rekening maar duurt wel wat langer
bijkomend nadeel is dat de tl er echt heel dicht op moet hangen wil hij effect hebben en met hps heb je een mooi verdeeld licht over de planten
en meer effectief licht wat de plant kan gebruiken
hey iedereen, heb er zonet de 400w hps boven gehangen. ze zijn 15 dagen oud en gemiddeld 12cm hoog op 1 na die iets kleiner is. temp met lamp aan 28c hangt nu een metertje boven de kleintjes lv 53%. vanaf morgen krijgen ze groeivoeding canna vega met de wortelstimulator. ik twijfel echter over het lichtschema, ze staan nu nog steeds 18/6 zou ik ze nu verzetten naar 12/12 of pas als ze gaan bloeien of helemaal niet ? tips zijn welkom, foto's volgen morgen. greets
als ik het goed bereken kost het me wel meer aan stroomverbruik met de hps 18/6 te laten branden de komende 6 weken dan met niet-auto's 8 weken 12/12 sinds de lamp dan ongeveer 80uur meer moet branden. heb natuurlijk maar 2 weken voorgroei onder tl gegeven ipv 4 weken met de niet-auto's maar dit maakt minder verschil. greets
Ik zou de plantjes lekker op de gehele groei en bloei op 18/6 laten staan .LICHT IS GEWICHT.
Ik heb dit zelf ook gedaan bij mijn Royal AK's en ik heb hierover niets te klagen .
Royal Queen Seeds adviseerd dit overigens zelf ook.
Comment