Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Hallo iedereen, daar ben ik weer met wat fotos. Mijn plantjes staan bijna 5 weken in de bloei. Voor wie het willen weten. Ik gebruik nu de helft van de aanbevolen hoeveelheid soil A & B, volgens het kweekschema, maar ik geef wel de aanbevolen hoeveelheid bloeimiddel (Ultra PK). Temp dag: min. 22 max. 26. Temp nacht: gemiddeld rond 20 graden. LV is dag rond 35 - 45% en in de nacht soms 60%. (geen idee hoe ik deze s'nacht omlaag krijg). Voorzover ik kan inschatten als beginnende kweker vind ik het aardig goed gaan met mn plantjes. Over anderhalve week maar beginnen met spoelen denk ik. Dat was het weer. Groetjes!
Thanks iedereen voor de leuke reacties! @QnQ dacht aan anderhalve week spoelen. Klopt het dat ik dan ook geen bloeivoeding mag geven? En weet iemand of met spoelen het water wel/niet afgezuurd moet worden? Gr.
Gewoon water zonder iets in, ik zou persoonlijk niets meer toevoegen... Wel of nie afzuren, opzich zou je dat moeten doen , maar of het nou echt een verschil zal geven op 1,5 week? Denk ik niet hoor....
Hoi, Bedankt voor de reacties weer! @ QnQ bedoel je dat op het moment dat je begon met spoelen, het nog drie weken duurde voor dat de plantjes geoogst kon worden, omdat de trichomen nog niet de juiste kleur hadden? Of dat de plantjes pas na drie weken goed goed gespoeld waren, terwijl je dat bij 10 dagen al had verwacht. Denk het eerste toch? In dat geval is er een handigheidje waarbij je aan de plant kan zien wanneer je het best kan beginnen met spoelen? Net zoals je bij het oogsten de trichomen in de gaten moet houden. Ben benieuwd! Groeten!
Dat doe je wel verdomde goed dan voor de eerste keer kerel, dat zijn mooie gezonde planten met lekkere toppen in de maak. Maar dat duurt nog wel ff voor die klaar zijn en het zou ZEER ZONDE zijn als je deze planten te vroeg oogst.
Zou wachten met spoelen tot je +/- 30% mikly in je trichomen heb zitten dan heb je nog ruim 2 weken om te spoelen voor alles milky is met (naar jouw wens) een ? % amber ertussen, en hoe meer amber je wilt hoe langer het duurt......
Thanks CannaRebel, zeer waardevolle info. Ik wil zeker wat amberkleur in mn trichomen, dus als ik jou verhaal goed heb begrepen wacht ik tot ik iig meer dan 30% milky in mn trichomen heb voordat de ze helemaal milky gekleurd zijn. En dan ongeveer gaan spoelen. Denk dat ik uiteindelijk met het oogsten 50/50 milky/ amber wil. Groeten!
Comment