Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 5 x Fruit Spirit, 400 watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek 5 x Fruit Spirit, 400 watt

ik zie idd een opbouw van het krullen meestal heeft dit te maken met een te hoge temperatuur
    wat zijn je min max temperaturen ?
    wat is je lv ? die mag nu wel aardig hoog zijn hoor hang er maar een natte handdoek bij en maak die regelmatig nat
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Hoi,heb op het moment een gemiddelde temp van 26 en een lv van 40. Die is te laag. Heb al een natte handdoek geplaatst. Misschien nog wat bakjes water. Thanks anyway! Groeten

Comment

Ps. is licht besproeien met wat water een idee?

Comment

Psps. Of is de temp te hoog en moet ik de lamp iets hoger hangen?

Comment

plaats emmer water is het beste liefts iets dat weerspiegelt waar het je het water in doet dan verdamp het beter greets
            Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

@djw4 bedankt voor de tip!

Comment

Hang gewoon een handdoek op, en zorg dat-ie aan de onderkant in een emmer water hangt.
                Water trekt omhoog de handdoek in, en verdampt.

Dat blad wat een beetje krult kan ook komen doordat ze niet in zaai/stekgrond staan.
                Te veel voeding in de aarde dus.
                Groeien ze wel overheen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Zeer bruikbare tip. Inmiddels uitgevoerd. Thanks QnQ!

Comment

DSC_0017.jpgDSC_0018.jpgDSC_0019.jpgDSC_0020.jpgDSC_0021.jpg

Hoi allemaal, even een klein updatetje tussendoor. Mn plantjes groeien als kool. Ik denk dat alles goed gaat. Gem temp is 23 - 26 graden C en LV tussen de 60 -85. Nu ben ik al een tijd niet in de gelegenheid geweest om mijn plantjes zonder licht te kunnen onderzoeken (ga ik morgen doen). Maar volgens mij zie ik lichte verkleuring van geel in enkele onderste bladeren. Niet heel erg geel of puntjes. maar echt een zweem. zou het een vertekend beeld kunnen zijn door het felle licht van de lamp? Of zou het kunnen dat ik mijn lamp toch wat hoger moet verplaatsen. Of is dit een teken van overvoeding. Ik gebruik de helft van de aangegeven hoeveelheid voeding volgens het schema van Golden label. Ik hoop dat er niets ernstigs aan de hand is. Groeten!

Comment

Wow, die zijn inderdaad mooi gegroeid in een paar dagen tijd zeg!
                      Ik kan je helaas geen antwoorden geven op je vragen maar op de vijfde foto lijkt me wel de bladvorm wat raar gekruld of zie ik dat verkeerd?

Greets

Comment

Vind ik ook eigenlijk. Zodra de lamp morgen uit gaat. Zal ik ze wat benevelen met water. Heb ik een keer eerder gedaan en dat hielp. Gr.

Comment

indien mogelijk met een planten spuit de wanden van je tent bevochtigen werkt ook geweldig en snel

Comment

@jakes: bedoel je dat het bevochtigen van de wanden goed is voor de Lv, want die is goed. Of voor et blad dat nu heel licht gekruld is? Gr.

Comment

Van wat ik lees kan het ook aan een te hoge temperatuur liggen of de lamp te dicht op de plant..
                              Maar de meer ervaren kwekers zullen hier meer van weten denk ik..

Succes!

Comment

hoi jahjah waar staat u ventilator en hoe staat hij gericht gelieve met foto greets
                                Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

Bezig...
                                X