Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 Shackzilla's direct op 12/12

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

5 Shackzilla's direct op 12/12

Korting op 420shop
    Zoals ik al heb aangegeven bij het voorstellen, wil ik hier een kweekverslag beginnen om eventuele problemen voor te zijn.

De opstelling is als volgt:
    Tent van 90x90x180
    400 Watt HPS lamp
    Buisafzuiger voor 365 kubieke meter
    Filter vor 300 kubieke meter
    5 Potten van 18 liter
    Lightmix
    Symbiosis mycorrhiza schimmels
    Bacto
    Buffertabletten
    Bac bloeivoeding

20-9-2012
    Zaadjes in de spongepotjes gedaan met wat schimmels en bacto.

25-9-2012 => dag 5
    De eerste drie kopjes kon ik net al zien.

Wordt vervolgd!
    Groetjes,
    Barbamama
    Attached Files

Re: 5 Shackzilla's direct op 12/12

Overpotten en onder het licht dus, anders gaan ze (nu al) strekken.
    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dank voor de reactie QnQ.
      Vanavond wilde ik ze gaan verpotten als het licht aan is, of zou het niet uitmaken als ik het nu doe daar de lamp al wel op 12/12 staat.

Comment

succes deze ronde !
        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Overpotten probeer ik meestal te doen als de plantjes een uurtje wakker zijn.
          Of het wat uitmaakt weet ik niet.

Even je aarde inwateren voor je het in de potten stort, vullen tot de rand, het zakt nog een stuk in en niet hard aanstampen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Succes met je kweekjes barbamama je heb een mooi soortje staan

Stoel is gezet en ben benieuwd naar de kleintjes in de potten!

Maar dat van het inwateren voor je gaat potten lijkt me niet slim want dat wordt een grote modder bende lijkt mij.....beter gewoon vanuit de zak in de pot voor de helft, de schimmels er doorheen mengen en dan afvullen tot meer dan de rand en dan pas inwateren met 10% van je pot inhoud waar die bacto's inzit en dan kan je altijd nog bijvullen als het wat zakt maar dat is mijn mening....

Succes!

Comment

Dank weer voor de reacties, leuk om te weten dat er mensen meelezen Ben wel benieuwd naar de smaak van de shackzilla, heb er niets dan goeds over gelezen, maar smaken verschillen natuurlijk wel.

De dames toch maar gistermiddag verpot, daar er in de avonduren geen tijd voor was, maar wel zo veel mogelijk in het donker gewerkt.

Op het moment dat de zaadjes de spongepotjes in zijn gegaan had ik al andere potjes voor bewerkt met stekaarde vermengd met wat schimmels en bacto.
              Ook het zaadje wat nog niet boven wil komen heb ik toch maar verpot in de hoop dat zij nog zin gaat krijgen om haar koppie te laten zien. Drie zijn nu al echt een plantje met blaadjes, bij nummer vier zie je alleen het helmpje en nummer vijf laat nog op zich wachten.

Vraagje: kunnen die plastic kuipjes waar de sponge in zit mee de grotere pot in of kan die beter eraf gehaald worden??? Beetje laat nu, daar ik ze er af heb gepeuterd, maar daar dat niet echt gemakkelijk ging, toch maar deze vraag voor een volgende keer.

De 18 liter potten ga ik vandaag voorbewerken met lightmix, schimmels en bacto en dan in het donker wegzetten tot de kleintjes sterk genoeg zijn om hierin groot te worden.

Groetjes,
              Barbamama
              Attached Files

Comment

Ik zou die zakken er even vanaf halen voor je straks stamrot krijgt door het TE hoge LV. Je kan beter een cola fles nemen de onderkant eraf snijden en dan met de onderkant over je plantjes setten en de dop eraf laten dan kunnen je planten goed ademen.

En de plastic bakjes van je sponge haal je eraf zodra je de spongepots in de aarde pot, dus ook in kleine potjes

De kleintjes zien er goed uit en je moet waarschijnlijk ff de middelste, met zn helmpje nog, ff heel voorzichtig het helmpje verwijderen want je heb kans dat die blijft hangen dat gebeurd wel eens. Zodra je die eraf haalt is dat ook een "echt" plantje.

Succes!

Comment

succes met je ronde, van welke breeder zijn deze shackzillas???
                  Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

Veel succes met je kweek barbamama!
                    Stoeltje is gezet!

Greets

Comment

Een goedemiddag,

CannaRebel; bedankt voor je tip over de colaflessen. Zal er snel een aantal kopen voor de dames.
                      Wel jammer van die plastic bakjes om de sponge, want ze gaan er best lastig af vandaar dat ik dacht dat ze misschien moesten blijven zitten... Helaas pindakaas dus.

Naar het helmpje zal ik vanavond kijken, hoop dat deze er dan inmiddels vanzelf is afgegaan, want ik heb daar een slechte ervaring mee. Maar wat moet dat moet.

Peacemaker; de shackzilla's komen bij sannie vandaan.

Stoelzitters; ik mag maar hopen dat ze lekker zacht zitten, want we hebben nog een lange zit te gaan. Maar zo met z'n allen zitten is wel gezelliger dan alleen.

Tot snel weer,
                      Barbamama

Comment

ik zit heerlijk hier ! dus dat komt wel goed !
                        helmpje kan wat lastig zijn maar met voorzichtigheid moet dat wel goedkomen !
                        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

ziet er goed uit mijne stoel is ook gezet greets
                          Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

even opgezocht en ziet er voortreffelijk soortje uit, mijn zetel staat er zeker bij
                            Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

Heftig!!!

Volg je.....

Comment

Bezig...
                              X