Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 Shackzilla's direct op 12/12

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5 Shackzilla's direct op 12/12

Dag 2 - 26-9-2012
    Dag 2 boven.jpgDag 2 boven de grond.jpgDag 2 boven.jpgMini_mistmaker.jpg
    Gezellig dat de groep steeds groter wordt

Ik ben blij dat ik gewacht heb met het helmpje, deze is er alsnog vanzelf afgegaan...pffff en ziet er goed uit.
    Een dametje is een beetje gestrekt en twee hebben een bruin verkleurd blaadje. Ik heb nu de lamp een eind naar beneden gehangen tot 30 cm boven de potjes.
    Van nummer 5 heb ik vanochtend de sponge verwijdert en weer in de aarde gezet, wie weet helpt het.
    Misschien dat ik nog wat zaadjes bestel die een wat kortere bloeitijd hebben, want ik wil zou toch wel 5 mooie plantjes willen hebben uiteindelijk. Ik ga maar eens wat rondneuzen...

Temperatuur = tussen de 25-30 graden.
    LV = tussen de 43 en 65 procent. Wordt nog aan gewerkt om die iets omhoog te krijgen. Gisteravond de mistmaker aangezet.

Gisteren ook nog druk in de weer geweest met wat colaflessen, alleen..... hoe hou je de luchtvochtigheid in de fles? Bij mij was na een paar uur alles droog en daarom heb ik de plastic zakjes er maar weer overheen gedaan om toch een beetje nachtrust te krijgen.

Foto's maken is niet mijn sterkste kant maar ik zal blijven oefenen.

Groetjes,
    Barbamama

Comment

als de aarde vochtig is dan zou de LV in de fles vanzelf goed moeten komen
      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Aha, aarde was wel vochtig genoeg. Misschien dan een lage LV omdat de flessen op de potjes stonden, ze pasten er niet in.

Comment

De LV is niet zo belangrijk. Rond de 50% is geen probleem.
          Het tekort aan licht door flessen of zakjes is kwalijker, door de lamp te verlagen los je dat nu op.
          30 cm is wel kortbij voor 400W, pas op dat de potjes nu niet te warm worden.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Je hebt helemaal gelijk QnQ. Ik zal vanavond in ieder geval eerst de potjes afdekken met zwart/wit folie die ik nog heb liggen.
            Als ik de zakjes (of flessen) er niet bij heb ben ik bang dat alles te snel uitdroogt nu ze nog zo jong zijn.
            Aan de andere kant kan ik dan wel de lamp iets hoger hangen maar dan gaan de dames strekken en daar hebben we ook geen in natuurlijk.
            Ik denk dat ik vanavond de zakjes aflaat als ik het folie er op heb zitten en dan om de twee uur wat gaan sproeien. Voor ik naar bed ga kan ik dan de zakjes er weer om heen doen indien nodig...

Groetjes,
            Barbamama

Oh ja, ik heb ook nieuwe zaadjes besteld. Het is geworden:
            Attached Files

Comment

Het zijn zaailingen en die moeten wortels krijgen , als je steeds die zakken en flessen er over zet hou je een vochtig klimaat waar ze via hun blad vocht op nemen en wortel groei zal stagneren , je moet juist je grond droog trekken zodat de wortels op zoek gaan naar water
              Zaailingen hebben geen vochtig klimaat nodig , stekken wel

Ajo
              Ventje
              Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

En als je onder 400w 5 plantjes meteen op 12 12 zet heb je geen 18l potten nodig.
                Kleinere zijn dan ook ruim voldoende

Comment

Leuk verslag. Is een lekker soortje die shackzilla.
                  Ik ga je volgen

Comment

Dag 3 - 27-09-2012

Ah, ik zie dat er weer nieuwe stoelzitters bij zijn, gezellig en welkom.

Ventje; zakken heb ik er vanavond af gehaald en er zit inmiddels zwart/wit folie over de potjes.
                    dekilo; deze potten heb ik dus doe ik het hier gewoon mee, er komen toch niet meer dan vijf plantjes in.
                    Sudama; volgze.

Zo, en dan nu een update, zie hiervoor foto.
                    Links achter = iets gestrekt maar heeft het verder naar haar zin.
                    Rechts achter = klein maar fijn.
                    Links voor heeft een bruin puntje op een van haar blaadjes.
                    Rechts voor heeft een mini bruin puntje en haar blaadjes hangen een beetje naar beneden.
                    Midden = niet meer.

Temperatuur en LV zijn nog ok.

Zo, dit was het weer. Tot snel weer,
                    Barbamama
                    Attached Files

Comment

Ik ga dit topic volgen, aangezien ik zelf ook ga beginnen met een binnenkweek over enkele weken en ik hier waarschijnlijk nog wel dingen kan leren!

Mag ik wel 1 vraag stellen? Waarom bewerk je de aarde met bacto's en schimmels? Ik heb dit namelijk niet gedaan bij men buitenkweek en die planten zijn ook gewoon gegroeid. Wat ik me dus afvraag is welke meerwaarde het eigenlijk heeft?
                      5x Jack Herer & een AMS'je!

Comment

Ze gaan goed, keep them growing!

Comment

Welkom ook Noizzee

Mijn eerste twee kweekjes heb ik gedaan met chemische voeding en het afzuren van het water. Helaas heb ik een vrij slechte kwaliteit wiet gehad.
                          Daarom ben ik me eens gaan verdiepen in de biologische lijn en las dat daar zeer positieve verhalen over. Vandaar mijn overstap met de hoop op gezondere planten.

Hieronder een stukje over de bacto, schimmels en buffertabletten. (komt van de site van sannie, zie: http://www.sanniesshop.com/sannies-produkten-nl/ )

Bacto, Het waarom;endomycorrhiza sporenSchimmels;Buffertabletten; geen PH en EC meer meten!
                          100% organische lang werkende buffer-tablet.

De buffer-tablet bevat de belangrijkste kombinatie van verschillende soorten kalk en de juiste bodem bacterien om deze kalk optimaal te bufferen in de bodem.Tevens bevat deze tablet mest stoffen en stikstof bindende en fosfaat oplossende bacterien stammen.

De buffer-tablet is speciaal ontwikkeld om nieuwe en bestaande planten te bufferen en gedeeltelijk te bemesten voor een volle ciclus van de plant. De tabletten bevatten een samenstelling van langzaam werkende stikstof, natuurlijke humus zuren en gunstige bodem bacterien.Deze verbeteren de grond en dragen bij aan een goede opname van de mest stoffen, waardoor een gelijkmatige gezonde groei plaats vindt zonder dat de mest stoffen uitspoelen.
                          De tabletten zijn erg makkelijk in gebruik en dienen ongeveer 5-10 cm in de aarde geduwd te worden. Elke tablet heeft de capaciteit om 5 liter aarde te bufferen voor een volledige ciclus. De tabletten zijn in staat om het grootste gedeelte van de voedings behoefte van uw planten te waarborgen en het toe dienen van extra voeding dient ook met mate te gebeuren.

De grootste problemen bij kwekers ontstaan rond week 4-5 bloei wanneer de kalk buffer van de aarde is opgegeten door de plant.Roestvlekjes en een stilstaande plant is vaak het gevolg van deze in elkaar geklapte aarde welke totaaal geen kalk meer bevat. Deze tabletten zorgen dat deze fase vloeiend zal verlopen en uw plant gemakkelijk door deze moeilijke periode heen komt met als resultaat een vol bloeiende plant met optimale bloemtrossen.
                          De tabletten zijn ideaal voor de volgende omstandigheden:
                          Moeder planten welke alleen nog met kraantjes water gevoerd hoeven te worden
                          voorgroei voor stekken en zaailingen
                          buiten planten hoeven tot midden bloei niet meer gevoerd te worden.
                          lastig te groeien planten
                          Ingredienten:
                          Humaten en & humuszuren
                          Vismeel,beendermeel,bloedmeel,verenmeel,zeewier,ka liumsulfaat,magnesiumsulfaat enz...
                          Verschillende gunstige bodem bacterien

Groetjes,
                          Barbamama
                          Last edited by Barbamama; 28 September 2012, 19:09.

Comment

Aah ok nu begrijp ik het. Het is dus eigenlijk bemesten maar dan op een biologische manier.
                            Ziet er wel interessant uit, zeker de kalktabletten!
                            5x Jack Herer & een AMS'je!

Comment

mooi stukje maar hier op het forum willen we graag een bronvermelding erbij om gezeur te voorkomen !
                              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

aangepast

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Dag 4 - 28-09-2012

Helaas is een van de dames overleden, maar de overige drie houden vol.
                                Als het goed is komt er morgen weer wat binnen, dus staan ze binnenkort weer met z'n vijfjes.

Temp en LV nog steeds ok.

Groetjes,
                                Barbamama
                                Attached Files

Comment

Bezig...
                                X