Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Hmmm, momenteel kan ik niet zo heel positief denken Bodos.
Vanavond bij de dames geweest en ik weet niet wat ik moet denken van een van mijn Shackzilla meisjes. Ik dacht wat zwarte dingetjes te zien, heb die meegenomen en onder het microscoopje gelegd en dacht te zien dat het een beestjes was. Toen Barbapapa eens laten kijken en hij zei dat ik spoken zag. Maar ik weet het niet, vandaar wat foto's. Koppie is er al af want die was helemaal verdord en de rest begint van de plant lijkt ook al te gaan verdorren. Mocht ik nu wel een luis hebben gezien, wat doet dat beest dan met je plantje?
oh shit dit is minder barbamama, zou dit echt door luizen zijn ja
weinig meer van te redden zeker.. ja echt shit, de andere gaan toch nog goed?
sucses verder hey
berry; ik heb dus geen idee hoe het komt, zal vanavond weer goed inspecteren en als ik dan weer van die zwarte stipjes zie, tsja, dan moeten het wel beessies zijn.
niet de sm toer opgaan zoals ik he barbamama want dat brengt niet veel goeds met zich mee hoor, jammer van dat eentje en hopelijk hou je je andere nog heel goed, lijkt me ook op verbranding
Ja, verbranding was ook 't eerste waar ik aan dacht. Had het eens eerder gezien, alleen had deze dude 8 lampen hangen
Daar zaten de toppen van de grootste planten ook dicht op de lamp, en die hoofdtoppen zagen er ook ietsjes bruin uit. Bladeren omhoog gekrult.
Maar daaronder zagen de planten er prima uit. Soortgelijke symptomen zou ik zeggen.
En als je verder geen beestjes ziet ofzo dan kan 't niet anders.
Bepaal je lampafstand altijd ten opzichte van je grootste plant, niet van 't gemiddelde.
Meet dit gewoon met een rolmaat, meetlint is ook goed. Maar niet zo op 't oog, zo weet je zeker dat dat in ieder geval in orde is.
Ik moet zeggen dat ze tog nog wel flink zijn geworden en dan moeten ze nog wel ff
Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets
Vanavond geen stipjes gezien, dus het zou inderdaad iets van verbranding kunnen zijn.
De lamp heeft een tijdje op 35 cm afstand gehangen van een van de grotere dames, toen ik zag dat er bladeren begonnen te krullen is dat per direct verholpen.
Het probleem bij de Shackzilla is vorige week begonnen en zij is heel erg achteruit gegaan.
De verbranding zou dat ook door overvoeding kunnen zijn? Dat is namelijk 1x gebeurt.
Of had ik nog een tweede fan aan moeten zetten, die ik uit had gezet daar het te koud werd.
Of is het puur de lamp die er te kort bovenop heeft gehangen?
Dan nu bloeiweek 8, dag 1.
Het is nu net de of Fruit Spirit's aan het uitdrogen zijn, zou ik ze moeten gaan knippen of nog even laten staan. Van FS 1 heb ik een aantal close ups proberen te maken.
Zelfde vraag geldt dus eigenlijk ook voor mijn zielige Shackzilla, wat moet ik met haar? Laten staan of om?
De twee andere Shackzilla dames hebben het nog steeds enorm naar de zin, zien er nog lekker groen uit.
Alle dames hebben vanavond nog wat water gekregen, zonder toevoegingen.
Comment