Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
In 1 van je eerste posts zie ik dat je tent op een kleedje staat. Daar zou eventueel een weekmaker in kunnen zitten.
Dat is 1.
En misschien is 't (ook) wel een luchtprobleem, ik weet niet waar die tent van je staat. Maar als die in een kamer staat , zorg dan wel dat er altijd een raampje open is voor frisse lucht.
Altijd, dag in dag uit, 24/7. De flappen dus ook altijd open houden, die passieve inlaten he.
En natuurlijk via je filter naar buiten uitblazen, maar dat spreekt voor zich
Luchtcirculatie/verversing, dat zijn toch vaak de meest onmeetbare en 'lastigcontroleerbare' zaken voor de gemiddelde binnenkweker. Maar minstens zo belangrijk.
Als zijn er tegenwoordig ook al vrij betaalbare CO2-meters te koop, zo ~250euro.
Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets
bijna peace, ik probeer nog even vol te houden zolang de onderkant er nog goed uitziet.
Weedovic; Mijn tent staat op een zolderkamer en daar het daar nogal koud kan worden heb ik de tent op een stuk vloerbedekking gezet, geen oude zooi maar een stuk wat over was na een verbouwing. Niet doen volgens jou??
De ramen heb ik afgeplakt, alleen als het raam op een kiertje staat komt er een klein beetje licht naar binnen.
Het raam op de zolder heb ik dicht daar het te koud werd, maar verse lucht komt vanaf de overloop, waar altijd een raam openstaat, via een slang/buis die ik door de kamer heb gelegd.
De uitblaas heb ik niet rechtstreeks naar buiten, dat moet nog geregeld worden.
De flappen heb ik in de nachtperiode altijd dicht in verband met vals licht, maar ik kan de flappen er dus gewoon de gehele kweek aflaten?
Als dit het probleem zou zijn, weet ik in ieder geval wat ik voor de volgende keer nog moet regelen. Alleen moet ik nog even kijken waar ik de tent dan opzet ivm de kou vanaf de vloer (helaas geen verwarming op die kamer).
Dank je wel voor je reactie, je hebt me iets gegeven om over na te denken.
Die top lijkt me gewoon flink verbrand door hitte, verder naar onder door tocht.
Pas op dat er geen toprot in komt, let op de bovenkant, onderkant doet er niet toe.
Das minder om te zien barba!!!
maar ind als er rot zou in zitten en het is in een begin stadium niet weggooien maar watercuren.
Hopelijk hou je alles over van je plantje dat je een lekkere roker hebt !!
groet
Inderdaad Bubba, maar er zit tot nu toe nog wel genoeg lekkers aan om te roken.
En alles wat niet zo goed is ga ik misschien watercuren. Eerst vanavond weer goed kijken hoe het met de dames staat.
bijna peace, ik probeer nog even vol te houden zolang de onderkant er nog goed uitziet.
Weedovic; Mijn tent staat op een zolderkamer en daar het daar nogal koud kan worden heb ik de tent op een stuk vloerbedekking gezet, geen oude zooi maar een stuk wat over was na een verbouwing. Niet doen volgens jou??
De ramen heb ik afgeplakt, alleen als het raam op een kiertje staat komt er een klein beetje licht naar binnen.
Het raam op de zolder heb ik dicht daar het te koud werd, maar verse lucht komt vanaf de overloop, waar altijd een raam openstaat, via een slang/buis die ik door de kamer heb gelegd.
De uitblaas heb ik niet rechtstreeks naar buiten, dat moet nog geregeld worden.
De flappen heb ik in de nachtperiode altijd dicht in verband met vals licht, maar ik kan de flappen er dus gewoon de gehele kweek aflaten?
Als dit het probleem zou zijn, weet ik in ieder geval wat ik voor de volgende keer nog moet regelen. Alleen moet ik nog even kijken waar ik de tent dan opzet ivm de kou vanaf de vloer (helaas geen verwarming op die kamer).
Dank je wel voor je reactie, je hebt me iets gegeven om over na te denken.
Allereerst had ik dat stukje vloerbedekking er onderuit getrokken, dan heb je 1 ding in ieder geval uitgesloten; zo heb ik ~10 kweken verneukt en elke keer het probleem ergens anders gezocht.
Een hardnekkig en sneaky probleem kan 't zeker zijn, 't is wel een laatste waar je stil bij zou staan.
'T luchtverhaal is zo niet op orde als ik het goed begrijp.
Je zolderraam is afgeplakt, das goed. Je doet 'm dicht als het te koud is, en op zich kan dat wel; als het koud word op zolder dan is dat een indicatie dat er wel frisse lucht binnen komt.
Maar aan de andere kant heb je je flappen openstaan van je tent & blaas je weer in diezelfde kamer. En dat is not done!
Zo word uitgeblazen lucht weer je tent ingezogen. Uitgeblazen lucht moet je nooit je tent in blazen!
Gescheiden houden dus!
Daarom zou ik het omgooien; gewoon vanuit je zolderkamer lucht passief aanzuigen, en weer uitblazen in een andere kamer waar een raam altijd openstaat.
Licht tijdens de nachturen is idd niet aan te raden, maar misschien kan je een klein wandje op zolder trekken van een paar platen
Zo kan je altijd je flappen openhouden en heb je geen last van vals licht.
Flappen altijd open is wel aan te raden, hoe meer verse lucht hoe beter. Een overschot aan verse lucht bestaat niet.
In de natuur hebben planten ook constant een 'aanvoer' van verse lucht.
Planten zijn echte CO2-junkies, en dat spul is in zeer kleine hoeveelheden aanwezig in een kubieke meter verse lucht. Je snapt natuurlijk al waar ik heen wil
Het is moeilijk om 't in percentages uit te drukken, maar 't 'luchtverhaal' maakt zo voor 50% en meer deel uit van een goede kweek.
Voor die kouwe vloer: tent is 90x90, haal een dikke plaat van 100x100cm & schroef daar een paar poten haaks op. Zodat je een tafeltje krijgt zeg maar.
En daar zet je natuurlijk je tent op.
Dan is er nog iets.
Zolders hebben dikwijls een CV-ketel staan. Dit kan voor CO2-vergiftiging zorgen.
Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets
Tegen de tijd dat je planten een CO2 vergiftiging heb dan zit je over de 2500ppm en dan ligt moeders ook op de grond op zolder kerel dus dat vind ik echt een lul verhaal snap ook niet zo goed waar dat vandaan komt......zal wel weer verzonnen zijn door een idioot die zelf co2 moet kopen omdat hij zelf geen CV ketel op zolder heb hangen ofzo......
Het zal eerder te maken hebben met het recirculeren van de gebruikte lucht. Pak eens een boterhamzakje en ga daar eens een paar minuten in ademen dan krijg je vanzelf het gevoel dat je half stikt, zo is dat met planten ook. Ze moeten wel kunnen ademen he en dan het liefs verse lucht.
En wat betreft dat kleedje onder je tent, ik denk niet dat dat het probleem is tenzij dat matje nat wordt?? zo nee dan kan er ook geen damp vanaf komen die schadelijk is voor een plant maar dat is logisch....
En de bovenkant is waarschijnlijk verbrandt omdat ze te dichtbij de lamp heeft gestaan. Daar doe je niets meer aan dus ik zou ze lekker laten staan tot ze klaar zijn, wel goed toprot in de gaten houden.
Rebel; over de aan- en afvoer van lucht moet ik maar eens hard gaan nadenken hoe dat moet. Ik snap nu wel dat het niet goed is hoe ik het nu heb, dus dat moet anders.
Wat toprot betreft; de dames krijgen nu extra zware controle als ze net wakker zijn geworden, dus hoop ik dat niet tegen te komen.
Update bloeiweek 8; Fruit Spirit 2 heb ik eerste kerstdag geoogst, zij hangt inmiddels ook te drogen.
Zo, daar ben ik weer met een opgeschoonde pc. Van alles geprobeerd maar uiteindelijk toch besloten om er maar een nieuwe Windows op te zetten en zie, alles werkt weer naar behoren
beginnertje; voor de zekerheid heb ik van van de twee Shackzilla's de hoofdtop geoogst en daar lijkt de rest van de plant niet onder te lijden, maar of de toppen te roken zijn.... dat betwijfel ik.
Bubba; zoals het er nu uitziet mogen de twee halve SH's en een gehele SZ nog zeker een week staan. Ik zie wel hier en daar al wat verkleuren naar amber.
Update bloeiweek 9 dag 6.
De kleinste Fruit Spirit is geknipt en ik heb er wel 8 gram van afgehaald. Ze is een week te vroeg geoogst en dat was wel te merken. Oh nee, ik heb er helemaal niets van gemerkt, oftewel deze dame is afgeschreven.
De andere Fruit Spirit heb ik met de kerst geoogst, precies na 8 weken bloei.
Twee dagen geleden ook twee hoofdtoppen van de Shackzilla geoogst. Veels te vroeg, dus ik hoop (en duim) dat er nog iets rookbaars vanaf komt.
In de tent staan nu nog 1 mooie Shackzilla en twee halve.
Comment