Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet laten overwinteren.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Wiet laten overwinteren.

    Zo hier gaan we dan, de eerste plant (Herijuana IBL van sannie) komt van me ma en is vandaag kort gesnoeid.

    Laatste restje van de plant afgesnoeid.
    20121003_173915.jpg

    Dit heb ik gewoon laten staan.
    20121003_173904.jpg

    De plant uit de pot gehaald. Kan soms wat moeilijk gaan maar met al die wortels kwam ze er heel makkelijk uit.
    20121003_173957.jpg

    Een gezond wortelstelsel.
    20121003_173942.jpg

    Zo nu is het tijd om de wortels te gaan snoeien.
    De knol met wortels uit elkaar gehaald. De wortels kun je eraf trekken of knippen, wat jullie willen.
    20121003_174148.jpg

    Dan krijg je dit. Ik knip of trek persoonlijk niet altijd genoeg ervanaf maar ja, erg is t niet als je teveel wortels laat zitten.
    20121003_174211.jpg20121003_174215.jpg

    Om dat de plant nog mee naar mijn huis moet heb ik hem maar ff in de kom gelegd
    20121003_174308.jpg

    Eenmaal thuis aangekomen, een pot gepakt en even goed schoongemaakt.
    20121003_183348.jpg

    Daarna even behandelen tegen spint dus ff de materialen bij elkaar geraapt. Kan altijd zijn dat er nog wat ongedierte inzit en dat wil je absoluut niet hebben.
    20121003_184106.jpg

    Maak een oplossing klaar zoals bescheven op de verpakking en sproei gewoon lekker een hele liter over je plant.
    Kijk hierbij wel uit dat je wortels er niet veel van meekrijgen. Dat vinden ze niet fijn.
    20121003_184540.jpg

    Even de nieuwe pot voor mijn dochtertje volgemaakt met verse potgrond.
    20121003_185102.jpg

    En voila, nu is het afwachten geblazen en mag ze de intensive care op. Of gewoon onder een lamp. Je zou haar eventueel als stek kunnen behandelen...
    20121003_185331.jpg

    Zo dat was het dan weer voor even.
    Last edited by Sudoma; 3 October 2012, 18:49. Reden: wortel knip

    Comment


      #17
      Re: Wiet laten overwinteren.

      Mooie uitleg bedank.
      Maar hoe gaat zij de 2de ronde smaken of hoeveel gr krijg je bij zo een oldtimer plant.

      Comment


        #18
        Re: Wiet laten overwinteren.

        De smaak is de 2de ronde exact hetzelvde.
        Ook de opbrengst ligt naar mijn mening een stuk hoger omdat ze de kans heeft gekregen de hele winter al te groeien.
        Na de winter wordt de plant buiten gezet en kan ze de hele zomer groeien.

        Doordat ze al een sterke stam heeft en een goed wortelstelsel kan ze zich volledig concentreren op de groei en versterken van zijtakjes waarna in aug/sept weer de bloei intreed. Je plant zal dan groter en bossiger als het vorige jaar zijn en dus automatisch meer buds afgeven dan het afgelopen jaar.

        De opbrengst zal stijgen of dalen, dat ligt aan het weer buiten en in welke conditie jij je plant weet te houden.
        Als je zaad in je plant hebt gehad kun je het in ieder geval vergeten want dan sterft de plant af.


        Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eenjarige_plant

        1. De plant sterft na de zaadafzetting af, zoals bij hennep.
        Omdat we geen zaadafzetting hebben gekregen kunnen we het process herhalen.
        2. Plant gaat aan het eind van het jaar dood:
        Het probleem bij het herhalen is dan ook ons klimaat, de planten zullen sterven van de kou en doordat ze niet de benodigde uren licht krijgen

        Mits je de 2 punten van een eenjarige plant weet te overbruggen, kun je de levenscyclus van een plant verlengen.

        Comment


          #19
          Re: Wiet laten overwinteren.

          Ook bedankt voor je mooie uitleg @Sudoma.
          En ik dacht dat ik zo mijn plant terug in 12/12 kon laten groeien
          Mss blow ik te veel en ik verwacht een hennep boom waar ik mijn wiet elke keer kan plukken

          Hoe een stekje gemaakt wordt weet ik nog steeds niet
          Nu nog leren hoe ik een stekje kan krijgen/maken.Hoe maak ik een kruisen tussen 2 planten of mss meer.
          Allerlei soorten toevoeg materiaal zijn te koop dus daar is niets mis mee.maar waar komt mannelijke plant?
          Als je zeer weinig kennis hebt.Heb je ook zeer slechte oogst en zeer slechte toppen vind ik.

          Comment


            #20
            Re: Wiet laten overwinteren.

            ondertussen anderhalve maand verder .. hoe is het met de kleine bonsai? tot zover uitermate leerrijk topic . rep + (hmm hoe doe ik dat nou eigenlijk)

            Comment


              #21
              Re: Wiet laten overwinteren.

              ja waar blijft update!

              Comment


                #22
                Re: Wiet laten overwinteren.

                Ik vermag het nut niet in te zien om een wietplanten te reveggen en te laten overwinteren. Voor een paar euro koop je in het voorjaar verse zaden. Elke maand ben ik waarschijnlijk meer geld kwijt voor snijbloemen in huis, dan mijn wietzaden in een geheel jaar kosten.

                Comment


                  #23
                  Re: Wiet laten overwinteren.

                  de kleine bonzai is dood, ben opgepakt geweest en is in beslag genomen.

                  Comment


                    #24
                    Re: Wiet laten overwinteren.

                    Mogen ze dat,een niet bloeiende plant in beslag nemen?
                    Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                    Comment


                      #25
                      Re: Wiet laten overwinteren.

                      robin?

                      Comment


                        #26
                        Re: Wiet laten overwinteren.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sole mio View Post
                        Mogen ze dat,een niet bloeiende plant in beslag nemen?

                        Ff ter info, de plant zaten nog topjes aan dus was wel in de bloei, al waren het maar mini topjes die ik eraan had laten zitten.

                        Sudoma is back on track...

                        Comment


                          #27
                          Re: Wiet laten overwinteren.

                          Welkom terug Sudoma
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #28
                            Re: Wiet laten overwinteren.

                            Tnsx more.


                            Ik ga de projectjes nog wel afmaken dus wees gerust mensen. We gaan volgende week sugar punch ontkiemen die een paar keer gestekt zal worden en deze gaan in maart als het weer meezit naar buiten.

                            En dan is het afwachten geblazen.
                            Ik hoop dat het topic dan nog open is

                            Mwa.... het kriebelt me nu al haha.

                            Comment


                              #29
                              Re: Wiet laten overwinteren.

                              das balen !!

                              hopen dat dit jaar u beter gezind is

                              en knallen maar

                              groetjes
                              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                              Comment


                                #30
                                Re: Wiet laten overwinteren.

                                Gaan we zeerzeker doen

                                Eerst buiten en dan naderhand binnen.
                                Ik heb de tent vorig jaar ergens verkocht omdat ik dacht er niet meer aan te beginnen maar nadat ik in november een dikke 3kilo (nat) geoogst heb is het me toch wel weer gaan kriebelen en ga ik toch maar weer sparen voor een hok! (ik zal de foto's daarvan binnenkort ook maar erop zetten dan he)

                                Morgen ga ik al ontkiemen. met foto's uiteraard. ik kan gewoon niet meer wachten.

                                Januari niet een beetje vroeg sudoma? Nee hoor. Des te vroeger des te beter

                                Dit jaar gaan er trouwens ook een stuk of 20 autoflower haze reg zaad ingeplant worden maar deze komen pas eind februari dus das nog ff afwachten.
                                (meteen een zaadrun erbij doen? guerilla? mensen wat heb ik er zin in dit jaar )

                                Comment

                                Bezig...
                                X