Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

top 44 nieuweling

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

top 44 nieuweling

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum dus ik weet nog niet veel maar leer snel .. Ik ben begonnen met een top44 zaadje te planten. Mijn vorig kweek (ook top44) was niet zo geslaagd (totaal 7,7g gedroogd en wou deze keer op zeker spelen. Ik heb er 4 philips lampen boven hangen: 2x par38 23w (output 100w) en 2x tornado's 23w (output 100w)... Ik heb de bio nova wortelstimulator, voeding en ph13-14 supplement gekocht. Ik heb bij het aanplanten 1x wortelstimulator & voeding gebruikt en 1x voeding bij het water geven... De ph-waarde is ongeveer 6.8... De temperatuur ligt tussen 22 en 24 graden en 59% luchtvochtigheid... De wanden van de ruimte zijn bekleed met aluminiumfolie... Zou er mij iemand wat tips kunne geven, vertellen wat ik fout doe of wat ik vergeten ben? waardoor ik een meer geslaagde oogst zou hebben .... Alvast bedankt

Attached Files

Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

Re: top 44 nieuweling

Hoi,

ziet er al mooi uit, maar is het niet wat erg vroeg
      voor met voeding te beginnen? (indien gewone universele potgrond,
      daar zitten meststoffen in voor 2tal weken als ik me niet vergis?)
      Weet er zelf ook niet zoveel van, dus moest ik er naast
      zitten mag iemand me ook verbeteren.

Ben het volledig eens met djw4, alluminum follie reflecteerd minder
      of een witte wand. In mijn vorig kweekje heb ik issolatiefolie
      gebruikt dat men achter hun verwarming plakt(houd de warmte in je kastje), weerkaatst ook
      goed en is helemaal niet duur.

Je plantje ook niet te nat zetten, beter beetje te droog dan te nat.
      Foutje dat vaak bij beginnende kwekers voorkomt.

veel succes met je 2e ronde!
      <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
      <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

Comment

geen enkele vorm van voeding meer geven totdat ze erom vragen
        je potgrond bevat voeding genoeg om mee te beginnen
        de pk 13/14 dien je in totaal 1 week mee te geven als ze echt mooi in bloei staat

succes deze ronde
        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

welke grond gebruik je? De meeste fabrikanten mesten voor voor een aantal weken dus geen voeding geven zeker de eerste weken niet.
          2x Pineapple Chunk en 2 x Vanilla Kush in Scrog

Comment

Met een hoop van bovenstaande reacties ben ik het niet eens.

Mijn mening is als volgt.

Tip 1. Zet drie lampen uit en zet 1 Tornado horizontaal op 5 cm afstand van je plant. Je plant kan dan meer met het licht dan je huidige opstelling. Hoe groter je plant des te meer lampen je strategisch op kan hangen en aanschakelen.

Tip 2. Je temperatuur van 21/22 is prima met de lamp aan. Lamp uit mag 20 zijn. 26/28 graden is perfect voor de bloei.

Tip 3. Worstelstimulator voorzichtig meegeven mits je geen zwaar bemeste grond hebt. PK 13/14 week zes van de bloei. Overige voeding is niet gespecificeerd dus daar kan ik niet veel mee.

Tip 4. LV, lekker boeiend. Al mijn zaadplanten maken eerst een penwortel aan. Dan wordt het wortel gestel gevormd voordat hij pas echt blad gaat aanmaken. Hij heeft meer wortels om voeding/vocht op te nemen dan bladeren om vocht te verdampen. Bij stekken is het andersom en is een hoge LV ook zeer gewenst. LV van L (oftewel te laag dat de meter het niet kan meten) komt bij mij dan in de groei fase meer dan geregeld voor. Ik gebruik enkel een hygrometer bij stekken en in de bloeifase. Ik wil immers geen toprot.

Verder neem ik mijn petje voor je af dat je durft te melden dan je enkel 7 gr droog hebt geoogst van je vorige run. Veel mensen zouden het niet kenbaar maken of melden dat het meer was. Respect. Ik gun je bergen. (al denk ik dat je dan toch over moet stappen op HPS verlichting.)

Succes.

Gr Q

Comment

@Quattro:
              bedankt voor de tips, die hps lampen komen me te duur mits ik student ben en geen baan vind :s dat van die 1 lamp op 5 cm klinkt logisch en ga ik direct verbetere, andere voeding is ook bio nova soil super mix, in mijn grond zitten niet veel stoffen daarom dat ik dat direct gegeven heb

@DarkSide:
              Ook bedankt voor je reactie, dat van die alufolie, ik kan namelijk die hoek niet echt wit verven, dit is namelijk een huurhuis en de muren zijn al geverfd geweest dus dat is echt geen optie.. Zou die alufolie dan niet een beetje werken?

@djw4:
              bedankt voor de tips ze komen goed van pas

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

en sorry dat de opmaak zo slecht is :s

heb ik nu nog een vraagje ... Hoelang duurt de groeiperiode ongeveer? sommige site's zegge 7 weken, sommige zeggen 2 (zoals mijn voedingsschema)en in de groei is het toch 18u licht 6u donker en in bloei 12u licht en 12u donker, toch?

greetings

Comment

De groei periode laat ik afhankelijk zijn van de ruimte die ik heb. Soms wel twee maanden als ik bomen wil kweken. Een andere keer 2 weken als ik kleine planten wil met snel resultaat.

Aan jou foto's te zien zou ik echter ervoor kiezen om na de 3e internode de lampen over te schakelen naar 12/12. (18/6 groei 12/12 bloei). Gezien de verlichting die jij gebruikt kun je beter geen struik kweken. Een mooi klein plantje van rond de 50 cm is met deze lampen beter te belichten dan een struik van 1 meter.

Je kan een zoeken op 'zelf gemaakte reflector' dan zie je hoe mensen van een blikje een 'spiegelreflector' maken. Dit kost je bijna niets en werkt beter dan geen reflector.

Wanneer je je tornados horizontaal hangt plus een klein reflectortje erboven zal je lichtopbrengt richting je plant iets toenemen.

Op naar de 10 gram.

Gr Q

Comment

@Quattro:
                  nog eens bedankt maar op naar de 10gr?? kan je daar niet meer vanhalen op een of andere manier, anders moet ik om de 4 maanden 8 planten zetten om toe te komen :p

greetings

Quattro: bedoel je met 3de internode de 3de week?
                  hier zijn ook al foto's van de nieuwe opstelling
                  Attached Files

Comment

Nee ik bedoel de 3e internode. Google doet wonderen maat. Verder mag je je electra wel wat fatsoeneren. Je draden dien je proper vast te maken en dat is hier totaal niet het geval. Dit is vragen om problemen. Sluit het geheel gewoon netjes aan.

Gebruik oo de zoekfunctie eens. Daar vind je een wereld van informatie. Al je vragen zijn minimaal 100x gesteld op dit mooie forum. Maak er gebruik van.

Gr Q

Comment

SAM_0712.jpg
                      Dit noemen we internoden ( waar de rode puntjes zijn)
                      1 hint, zou redelijk wat verslagjes nalezen zo zijn zeker al 3/4 van je
                      vraagtekens verdwenen.
                      Hou je vast aan de 10gr als je teveel verwacht
                      is de tegenslag des te groter.
                      En op je vraag, de alufolie zal mss wel beter werken of helemaal niets.
                      Roeien met de riemen die je hebt!
                      (maar dan mag je het idd wel beetje beter afwerken, je elektriciteit
                      is niet verzorgd, isolatie bloot aan lamp & voeding, neem aan dat
                      je u huurwoning niet in brand wilt steken )
                      <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
                      <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

Comment

had school tot vandaag en had men voornemens gisteren al genomen om dit weekend te beginnen aan de verslagen te lezen... de afwerking komt er ook, zeker! heb gisteren avond gewoon al vlug gedaan zodat het goed was voor mijn plant, het was al laat, maar komt in orde

greetings

Comment

ik zou toch dat aluminiumfolie weghalen, behalve als je zwarte muren hebt ofzo. Op de foto zie je ook dat het vooral donker is, en door die kreukels nog eens brandpunten kan veroorzaken. als je de aluminium folie weghaalt zie je ook dat de achtergrond in je foto lichter word; en dat is licht! (foto=licht, en grafie= iets met tekenen; een fotocamera is dus een fantastische lichtmeter!
                          Last edited by Sjaakh; 5 October 2012, 18:51. Reden: quote sloeg nergens op

Comment

ja toch, mijn muren zijn zwart, ik hou van een donkere kamer, da slaapt beter, en anders zie ik niet direct een betere oplossing om mijn achtergrond meer licht weerkaatsing te bezorgen, die refloctor ga ik ook uitproberen...
                            zal dan foto's uploade wanneer done

greetings en thx iedereen, khad nooit zo veel en zo goede reactie gehad petje af voor iedereen!

Comment

voila na een lang weekend zijn alle veranderingen aangepast... De folie is veranderd door aan 1 stuk geplakte A4 bladen en de electriciteit is beter weggestoken... Zal er ook effe pics van uploaden... Als er nog tips zijn .Shout them!

greetings
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X