Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
En bovenal : Die geur ! ! !
Man, als daarvan iets terugkomt in de wiet, dan ga ik ze zeker nog eens zetten.dinafem.JPG
Het is een vrij makkelijk plantje, even een beetje groeien, zolang mogelijk groen proberen te houden, en dan kan het niet meer mis.
Wat prachtig is die blauwe wiet zeg. Jammer dat die zaadjes niet meer te koop zijn van die bubble.
Maar QnQ je bent echt een inspiratie! Ga lekker zo door
Ghehe..inderdaad, 't is al twee weken geleden.jamaicanbfly.JPG
Maar er gebeurt ook eigenlijk niet zo veel waar ik fotootjes van kan maken. waiting.gif
Het zijn de laatste stuiptrekkingen van de kelderkweek 2012/2013.
De Blue Hash is de nakomeling die als enige nog in de kelder staat.
Als deze geoogst is laat ik de ruimte weer over aan spinnen en rode mieren tot de herfst.
Ik probeer me aan m'n Biobizz schema te houden, want de Blue Hash lust wel wat voer, maar het valt niet altijd mee.
Normaal gesproken krijgt een plantje elke dag ongeveer een halve liter water+voeding als het licht 2 uur aan is, behalve als ze nog te nat staan.
Ik kweek vrij droog, pas als de tensio op 200 of hoger staat geef ik water.
Nu stond die vorige week zo rond de 260 toen ik 's avonds water gaf, en dat is eigenlijk net iets te hoog(droog) naar m'n zin.
Als de tensio boven de 300 komt, heb je kans dat de aarde het water uit de tensio trekt, en hoe meer lucht in zo'n ding, hoe onregelmatiger de metingen.
Dus heb ik de back-up-blumat (aan watervaatje) ietsieeepieetsieee verder open gezet.
Daarna dus 3 dagen geen water gegeven, de lamp tijdelijk op 400W gezet, en de tensio weer wat dicht gedraaid.
Daarna stond-ie weer op 150 dus ik dacht dat het wel weer kon, half litertje met voeding erbij, en .......... even later stond de tensio op 30.
Dus weer 2 dagen niks gegeven.
De lamp staat inmiddels weer op 250W en vanmorgen kwam de tensio weer in de buurt van de 200, dus ik heb goeie hoop dat ik vanavond nog een keer kan voeren.
En dan wordt het nog eens tricho's checken, en waarschijnlijk alleen nog water geven zonder voeding tot het eind.
Het duurt misschien te lang voordat het water uit de Blumat drip de tensiometer van die dingen bereikt? Die Blumatjes werken waarschijnlijk beter als je constant een bepaalde tensio waarde aanhoudt.
Had zelf ook een setje gekocht, maar had ook wat problemen met het inregelen en dan lees je hier dat je ook niet steeds de boel vochtig moet houden. Ben ze nu aan het ombouwen naar digitale metertjes (druk sensortje erop gezet) voor Arduino met mini pompjes erbij om dan periodiek water te geven op basis van de gemeten tensio waarde. Meer voor de hooby eigenlijk, maar misschien ook wel handig als ik een paar dagen weg ben.
Comment