Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
@wietefras: Dat doe ik zonder Arduino en pompjes en andere dingen die kapot kunnen.
De tensio lees ik af, staat-ie op 200 zorg ik dat de blumat langzaam begint te druppelen, zo doe ik het al een paar jaar, en dat werkt prima.
Eenmaal ingesteld hoef je er eigenlijk niks meer aan te doen .. dus zolang ik maar niet met m'n stonede kop denkt dat ik er weer aan moet gaan zitten gaat het goed.
We zijn alweer een weekje verder, dus de stand van zaken .. adhd.gif
De tijdelijke nattigheid heeft nog een bijkomend effect gehad, er is namelijk leven :
Mjah, kweni of het een beetje te herkennen is, ik heb geen aparte macrolens op m'n GSM maar er dwaalt een kudde springstaartjes rond.
Op zich kunnen deze weinig kwaad, zolang het geen plaag wordt, het zijn de Heteromurus nitidus denk ik, na even snel googelen.
Right on.
Dan nog even over de wiet, die groeit en bloeit lekker:
Helaas valt ook de Blue Hash van Dinafem door de mand.
Net zoals bijna elke female strain die ik hier gehad heb, produceert ook deze aan het eind van de bloei hier en daar een chiquita.
Niks aan te doen. Er staan geen andere planten meer verder, dus het kan geen kwaad.
Ik knip ze weg, als ik erbij kan.
Bijkomend probleem was de vakantie van de kids, dus ruim een week geleden was het knippen of nog 8 dagen wachten.
Ik zag inmiddels al wat amber trichomen, en ze hebben 24 April voor het laatst voeding gehad.
Knippen was dus een mogelijkheid, en ik wist niet zeker of ik ze nog minstens 8 dagen kon laten staan.
Dan zou eventueel het licht uit moeten, want in het donker doen ze niet veel (!), maar wel met een vergrootte kans op toprot, en dat wil niemand.
Op de foto's zijn niet zoveel kleuren te zien, door het HPS licht is alles geel eigenlijk.
Mgoed, met de GSM en een loepje voor de lens had ik wat extra licht nodig.
Er zat niet zo veel aan, maar dat was al bekend natuurlijk, ze is eigenlijk een weekje te vroeg op 12/12 gegaan. (23 feb.)
Maar wat er aan zat was wel allemaal keihard. Zelfs de kleinere budjes onder het net heb ik even snel meegenomen.
Die heb ik meteen weggegeven, omdat ik de volgende dag bij een oude kennis langs moest en die had ik een tijd geleden al wat beloofd.
Al met al is het wel een lekker snel plantje. Een week of 8 echte bloei was genoeg dit keer.
De LV in de kelder liep deze week op tot boven de 70, en da's net buiten m'n comfort zone.
Een fikse regenbui had er voor gezorgd dat er water naar binnen kwam, dus dweilen, en de lamp een paar uur aangezet.
Gelukkig zat het de volgende morgen weer onder de 60%.
Noodgedwongen droog ik even in de kelder.
M'n tentje stond namelijk vol met jonge breezersletjes.
Comment