Hallo allemaal.
Ik heb ooit eens 3 plantjes gehad op het balkon maar dat was echt de moeite niet..
Ik heb er toen maar wietboter van gemaakt.
Nu moest het beter dus een ufo led lamp, 5 potten en 5 zaadjes aangeschaft.
led1.jpgled3.jpg
Toen las ik dat het beter was de kiempjes te laten groeien in een klein potje.
Dus heb ik ze snel over gepot in plastic bekertjes.
Dat was misschien niet zoon heel goed idee, maar volgende keer beter..
Ook een temperatuurmeter met LV meter aangeschaft..
Bleek de luchtvochtigheid rond de 45%
Dus overal bakjes water geplaatst en een natte handdoek waardoor de LV steeg naar 60%
led5.jpgled8.jpgled9.jpgled10.jpg
Toen nog maar een LED lamp erbij gehaald (waarom niet?).
led11.jpgled12.jpgled13.jpgled15.jpgled18.jpg
En toen werd het tijd voor het echte werk!
-hout
-zwart-wit folie
-ec meter
-voeding
-ph min
-warmtemat
-koolstoffilter
-afzuig fan
-ventilator
-bevochtiger
-smart potten
-wat zaadjes
-60 ltr vat
-gaskacheltje (voor de aankomende winter)
led19.jpgled20.jpgled23.jpgled24.jpg
Alles loopt nu prima volgens mij.
Het enige wat me opviel is dat wat puntjes van bladeren naar beneden hangen..
Ook sommige bladeren krullen in de lengte naar onder zeg maar zodat ze er bol uitzien..
Geen idee wat dat kan zijn..?
Afzuiger zit aan een pijp die rechtstreeks naar het dak gaat en zorgt zelfs voor zuiging als de afzuiger uit staat.
De aanvoer van lucht zit nu even tijdelijk door bovenin het hok het folie los te maken.
Daar hangt ook de ventilator zodat het vanaf daar verspreid word
Ik maak water met voeding, daarna is de ec zoon 1.2 dan zuur ik het af van 7.0 naar 6.0 ph.
De kachel werkt nog niet dus het is zoon 23 graden overdag.. snachts heb ik geen idee van.
Er ligt een warmtemat van 1.20 onder de potten met een handdoek ertussen ,dat houd het misschien een beetje warm snachts..
Verder draai ik de planten elke dag een kwart en geef ze pas water als de potten licht aanvoelen.
Ik sla nu regelmatig een dag over.
De luchtvochtigheid probeer ik rond de 70% te houden.
Er staan nu 5 lemon haze van 6 weken oud en 2 diesels en 1 silverhaze van 3 weken oud.
1 lemon haze deed het vanaf het begin al heel slecht en daar heb ik alle lelijke blaadjes afgehaald en het lijkt erop dat deze dame aardig aan het herstellen is. (ze staat linksonder op de nieuwere fotos)
Nu heb ik geloof ik wel alles verteld
Als jullie tips hebben graag!
Ik leer nog elke dag en ik wil graag de best mogelijke toppen krijgen straks, dus kom maar op!
Ik heb ooit eens 3 plantjes gehad op het balkon maar dat was echt de moeite niet..
Ik heb er toen maar wietboter van gemaakt.
Nu moest het beter dus een ufo led lamp, 5 potten en 5 zaadjes aangeschaft.
led1.jpgled3.jpg
Toen las ik dat het beter was de kiempjes te laten groeien in een klein potje.
Dus heb ik ze snel over gepot in plastic bekertjes.
Dat was misschien niet zoon heel goed idee, maar volgende keer beter..
Ook een temperatuurmeter met LV meter aangeschaft..
Bleek de luchtvochtigheid rond de 45%
Dus overal bakjes water geplaatst en een natte handdoek waardoor de LV steeg naar 60%
led5.jpgled8.jpgled9.jpgled10.jpg
Toen nog maar een LED lamp erbij gehaald (waarom niet?).
led11.jpgled12.jpgled13.jpgled15.jpgled18.jpg
En toen werd het tijd voor het echte werk!
-hout
-zwart-wit folie
-ec meter
-voeding
-ph min
-warmtemat
-koolstoffilter
-afzuig fan
-ventilator
-bevochtiger
-smart potten
-wat zaadjes
-60 ltr vat
-gaskacheltje (voor de aankomende winter)
led19.jpgled20.jpgled23.jpgled24.jpg
Alles loopt nu prima volgens mij.
Het enige wat me opviel is dat wat puntjes van bladeren naar beneden hangen..
Ook sommige bladeren krullen in de lengte naar onder zeg maar zodat ze er bol uitzien..
Geen idee wat dat kan zijn..?
Afzuiger zit aan een pijp die rechtstreeks naar het dak gaat en zorgt zelfs voor zuiging als de afzuiger uit staat.
De aanvoer van lucht zit nu even tijdelijk door bovenin het hok het folie los te maken.
Daar hangt ook de ventilator zodat het vanaf daar verspreid word
Ik maak water met voeding, daarna is de ec zoon 1.2 dan zuur ik het af van 7.0 naar 6.0 ph.
De kachel werkt nog niet dus het is zoon 23 graden overdag.. snachts heb ik geen idee van.
Er ligt een warmtemat van 1.20 onder de potten met een handdoek ertussen ,dat houd het misschien een beetje warm snachts..
Verder draai ik de planten elke dag een kwart en geef ze pas water als de potten licht aanvoelen.
Ik sla nu regelmatig een dag over.
De luchtvochtigheid probeer ik rond de 70% te houden.
Er staan nu 5 lemon haze van 6 weken oud en 2 diesels en 1 silverhaze van 3 weken oud.
1 lemon haze deed het vanaf het begin al heel slecht en daar heb ik alle lelijke blaadjes afgehaald en het lijkt erop dat deze dame aardig aan het herstellen is. (ze staat linksonder op de nieuwere fotos)
Nu heb ik geloof ik wel alles verteld
Als jullie tips hebben graag!
Ik leer nog elke dag en ik wil graag de best mogelijke toppen krijgen straks, dus kom maar op!
Comment