Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn allereerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

mijn allereerste kweek

Korting op 420shop
    hoi medeliefhebbers ,
    na veel rond te zwerven op dit forum heb ik dan toch besloten om voor de allereerste keer een kweekje te proberen!!
    denk dat ik toch enkele basisprincipes onder de knie heb door veel te lezen maar ik ben er van overtuigd dat iedereen zijn allereerste kweekje nooit zal vergeten dus ik verwacht mij aan de traditionele domme fouten van een beginneling , dus tips zijn meer dan welkom !!
    ik heb ook nog een bijkomend probleem ! ik heb namelijk een ongeval gehad dit weekend waardoor ik volgende week dien geoppereerd te worden en mijn linkerarm onbruikbaar is en ik ook met enkele gebroken ribben zit..... rechtstaan uit de zetel is heel pijnlijk en mij bukken ook maar toch wou ik mijn eerste kweekje niet opgeven en zal ik mijn baby's proberen groot brengen onder een 600 HPS.
    ik heb gekozen voor de homebox silver van 1 X 1 X 2 m die compleet geleverd is en gelukkig al opgesteld stond want dat zou nu niet meer lukken
    jammer genoeg had ik al meteen problemen bij het ontkiemen met de seedbox van plagron..
    ik heb 12 zaadjes pp te ontkiemen gestoken en daarbij de gebruiksaanwijzing netjes opgevolgd maar toen ik terug kwam van ziekenhuis was er slechts eentje die het overleefd had en ik vind het er maar gestrekt uitzien.
    ik had nog drie zaadjes liggen en heb die meteen te ontkiemen gelegd tussen twee wattedoekjes en met succes dus die seedbox komt er alvast niet meer in
    enfin nu staan er vier baby's in de tent waaronder dat ene gestrekte dus ik verwacht deze nammidag nog enkele pp zaadjes welke ik vlug wil ontkiemen om uiteindelijk met de beste 8 plantjes verder te doen!
    hieronder enkele eerste foto's en uiteraard zijn alle reactie's meer dan welkom!
    greetz didi

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

kweekverslag 011.jpgkweekverslag 012.jpgkweekverslag 013.jpgkweekverslag 014.jpgkweekverslag 015.jpgkweekverslag 017.jpgkweekverslag 018.jpgkweekverslag 019.jpgkweekverslag 020.jpgkweekverslag 021.jpgkweekverslag 022.jpg

temperatuur met lamp lijkt me nog iets te hoog dus heb ik een tweede zwenkventilator besteld om nog meer circulatie te krijgen

de plantjes staan in de goldlabel special mix maar het plantgaatje heb ik ruim voorzien van stekgrond om de plantjes niet meteen te overvoeden .... dit leek mij geen slecht idee ???

Re: mijn allereerste kweek

Ha didi,
    veel plezier en succes met je eerste kweek.
    Hoe hoog heb je je lamp van de plantjes afhangen, ziet er nogal hoog uit namelijk en dan is de kans op strekken groter.

Comment

veel weet ik niet van wiet kweken maar je lamp moet wel wat lager denk ik, zoals barbamama zei die hangt precies wat hoog.
      je kan ook je tentje wat openzetten als het te warm is in de tent en/of die flappen omhoog plakken
      veel succes

veel weet ik niet van wiet kweken maar je lamp moet wel wat lager denk ik, zoals barbamama zei die hangt precies wat hoog.
      je kan ook je tentje wat openzetten als het te warm is in de tent en/of die flappen omhoog plakken
      ohja en ook, je thermometer hoort ook niet daar onder die lamp te staan, dat toestelke kan opwarmen en een verkeerde temperatuur aangeven!
      veel succes

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

dank jullie wel voor de tips !
          geloof me , ze zijn meer dan welkom

is inderdaad een 600 dus dacht ergens gelezen te hebben om de lamp in het begin iets hoger te plaatsen...
          ik heb ook de pech dat ik problemen had met ontkiemen waardoor er vier plantjes 6 dagen ouder zijn dan de rest.
          das waarschijnlijk ook niet ideaal maar lijkt me niet echt een ramp?
          het zijn 12kweekverslag 002.jpgkweekverslag 005.jpgkweekverslag 006.jpgkweekverslag 008.jpgkweekverslag 009.jpgkweekverslag 010.jpg maal pp geworden op voorwaarde dat ze er allen doorkomen. best wel veel besef ik nu maar ze zijn er nu
          doordat ik nu de verse lucht rechtstreeks van buiten haal lijkt het dat ik de temp eindelijk onder controle ga krijgen !!
          mag nog iets zakken vermoed ik?? met lamp uit ga ik niet onder de 22 graden aangezien ik de luchtslang dan binnen hang ..
          nu maar wachten tot de rest hun kop laat zien en hopen dat ik er toch iets van terecht breng
          hieronder enkele foto's..
          greetz didi

Comment

mijn allereerste kweek

Mooie setup, voor de eerste keer wil je het gelijk goed doen! Hehe, al lijkt het me toch niet zo handig te worden als je die achterste water gaat moeten geven xD nu in ieder geval veel succes met de kweek ! Grtz

Comment

thanks smowkie ,

we zullen zien hoe het loopt ....denk dat ik elk uur ga kijken of de rest van de meisjes hun al laten zien
              wachten duurt lang

greetz

Comment

mijn allereerste kweek

Deed ik i het begin ook hajajaj spannende momenten in het begin :p

Comment

even een zondagse update

is nu zes dagen geleden dat de eerste vier plantjes hun kopje lieten zien.
                  zien er volgens mij wel ok uit....
                  de acht overige gekiemde zaadjes heb ik eergisteren onder de aarde gestoken en daarvan liet er net al eentje zijn kopje zien, hoop dat die 6 dagen verschil niet te veel problemen geven ??
                  de thermometer heb ik maar terug vanonder het kartonnetje gehaald want de ene zegt in de schaduw en de ander niet en ik weet het niet meer !! help ??
                  hier enkele foto's genomen net voor de lamp aan ging ,

greetz didi

kweekverslag 002.jpgkweekverslag 003.jpgkweekverslag 005.jpgkweekverslag 006.jpgkweekverslag 007.jpgkweekverslag 011.jpgkweekverslag 012.jpgkweekverslag 013.jpg

Comment

Ziet er goed uit,succes met je eerste ronde.
                    welke voeding gebruikt je.

Comment

hoi zenne,

behalve dat ik nog een beetje sukkel met men temp ziet het er volgens mij inderdaad goed uit
                      heb net alle flappen dichtgemaakt waardoor ie nu uitsluitend verse lucht van buiten trekt via flexibele buis.tent trekt nu wel heel vacuum maar heb nog nergens gelezen dat het kwaad kan dus straks even kijken als het helpt
                      wat voeding betreft heb ik al zodanig veel gelezen waardoor een absolute beginneling als ik door het bos de bomen niet meer ziet
                      ik heb zo een startpakket van aptus bij de tent gekregen maar ben er heel voorzichtig mee want dat spul lijkt me heel geconcentreerd !!
                      ik geef voorlopig de startbooster en regulator mee...
                      doe ik hier goed aan ??

greetz didi

en voorlopig geef ik geen voeding aangezien ze in de special mix van goldlabel staan.
                      ik heb in het midden wel een mooie kuil gegraven en opgevuld met stekgrond om de kleine baby's niet te overbelasten

Comment

Schone lucht van buiten via een buis is altijd goed,anders heb je later ook verwarming kosten.
                        Voor voedingen heb ik niet veel kennis ik gebruikt ook een groei en bloei voeding die ik ooit had gekregen... rood en wit
                        en een grond die geschrikt is voor onze plant.

ik ga je nog volgen
                        Succes

Comment

hoi zenne,

daar ik in een kleine studio woon kon ik niet anders dan de lucht van buiten halen en doordat ik in een klein bos woon is het zuurstofrijke gezonde lucht!!
                          was bang om directe koude lucht op de plantjes te blazen maar heb een fan voor de ingang gezet zodat die vlugger vermengd word met de warme lucht!
                          heb de indruk dat men plantjes welo blij zijn met de verse boslucht want ze schieten ineens als kool
                          zal hier even nog wat foto's bijplaatsen die ik zonet genomen heb..
                          de vier achterste plantjes zitten nu aan 9 dagen groei en de rest op twee dagen..
                          ik hoop dat die week leeftijdsverschil niet te veel problemen zal geven maar dat zien we wel

greetz didi

kweekverslag 015.jpgkweekverslag 016.jpgkweekverslag 017.jpgkweekverslag 019.jpgkweekverslag 021.jpg

de plant linksboven is de enige die geboren is uit de seedbox van plagron maar heeft wel een duidelijke voorsprong op de rest

Comment

keurig en voor een eerste keer helemaal, veel kweekplezier!

greetz

Comment

Die paar dagen verschil zal je waarschijnlijk straks amper merken
                              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Bezig...
                              X