Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekverslag eerste kweek ooit - 90W LED ufo - 3x Mexican Haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

kweekverslag eerste kweek ooit - 90W LED ufo - 3x Mexican Haze

Korting op 420shop
    Hoi peepz,

Aangezien het sinds het invoeren van de wietpas als belg zo moeilijk is geworden om deftige wiet vast te krijgen heb ik besloten om zelf eens te experimenteren met kweken. Ik heb een secret jardin gekocht en een 90W LED ufo (7 kleuren + IR & UV). 3 Mexican haze zaadjes en Plagron grow & bloom.

Ik ga mijn best doen om regelmatig foto's te posten van de vorderingen maar aangezien dit mijn eerste kweek is kan er uiteraard veel mislopen (vermoed ik). Hopelijk kan ik met mijn newbie vragen op dit forum terecht... alle hulp is welkom!!!

Hier zijn al direkt aan paar vragen...

-Wat is best, regenwater, kraantjeswater of mineraal water?
    -Mogen plantjes die net aant uitkomen zijn al onder de lamp?
    -Hoeveel licht moeten mijn plantjes hebben, 14/10 - 18/6 - 20/4 - 24/24 (menigen hierover zijn verdeeld als ik het google)
    Attached Files
    Weg met de wietpas!!!

Re: kweekverslag eerste kweek ooit - 90W LED ufo - 3x Mexican Haze

Hej, Ziet er netjes uit, alvast veel succes!

Volgens mij is regenwater/kraantjes water best OK, al kun je dit wel beter afzuren tot rond de 6-6.5 pH.
    Plantjes die net uitkomen moeten licht ontvangen! Ik doe de eerste dagen altijd paar dagen 24/0 licht. Weet niet of anderen dit ook zo doen.
    Daarna schakel ik gauw over naar 18/6 voor de groeiperiode, als ze voor jou voldoende groot zijn kun je de lamp op 12/12 zetten voor de bloei.
    Veel succes met je LED lamp, ben benieuwd.
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

je haze is volgens mij een langbloeier en dan ook nog met led erbovenzou ze maar een paar dagen 18 uur lichtgeven,anders schieten ze omhoog.verder lezen,lezen en lezen

Comment

Bedankt voor de tips Rodigan & Berend!!!

Lezen doe ik genoeg, het grootste probleem is de overvloed aan tegenstrijdige informatie die op het net beschikbaar is. Daarom heb ik besloten om op dit forum te komen. De meeste mensen hier hebben al vele plantjes groot gebracht. Die kennis is onbetaalbaar en veel betrouwbaarder naar mijn mening.
        Last edited by gizzmo666; 21 October 2012, 19:41.
        Weg met de wietpas!!!

Comment

omdat de bloei zolang duurd met echte haze kan er ook meer foutgaan tijdens de bloei.koop vrouwelijke zaadjes van een commercieele soort zoals pp nlx bubbels.deze hebben een kortere bloeiduur tussen 8 a 9 weken,ook kunnen deze planten beter tegen overvoeding.neem er 4 of 5 dan kan je makkelijker je ruimte indelen.en vervang de ufo voor een 150 of 250 of 400 watt hps.koop lightmix bij de growshop en biovoeding,dan kan het bijna niet misgaan,deze soorten hebben wel minimaal 10 dagen groei nodig liefts iets langer.

Comment

Succes met je eerste kweek.
            Luister naar JD forum gebruikers.
            Ik ga je volgen.

Comment

Ben benieuwd naar je kweekje
              Als ik bekijk wat voor soortje je hebt.
              In wat voor tent staan ze? Haze kunnen wel goed de hoogte in klimmen
              let wel op met water geven ze drinken niet zoveel met een ledlamp
              kraanwater is prima hoor, fleswater is beetje te arm water.
              <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
              <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

Comment

Aye, da's een mooi beginnerssoortje, zover ben ik wel met Berend mee. Meteen in het diepe dan maar
                Het hele leven bestaat uit tegenstrijdige meningen, dat zal op een forum niet anders zijn he.
                Het is zaak de juiste eruit te pikken, of een eigen inzicht te vormen aan de hand van die verschillende meningen.

Ik zal er nog een toevoegen, ghehe..
                Ik zou ze in het begin 20/4 licht geven (lamp op de juiste hoogte!) en dat zou ik met 12-weken-hazes wel een weekje of drie volhouden.
                Daarna overpotten in zo-groot-mogelijke-potten en meteen in een klap het licht op 12/12
                Zo pak je in ieder geval nog een paar weken voordeel van de nieuwe aarde.
                pH metertje heb je wel nodig als je netjes wil afzuren. Zo rond de 6.2 is een goeie waarde, kraanwater is prima.

ps. Nee, je mag nog geen voeding geven en laat die potjes een beetje droogtrekken, ze zien er nat uit.
                Ik zie nog geen koolstoffilter en afzuiger hangen ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor je tips QnQ!

En wat die afzuiging en koolstoffilter betreft... mijn centen zijn op
                  Weg met de wietpas!!!

Comment

leuk he zo,n duure lamp

Comment

Valt goed mee hoor heb de ufo ledlamp via een online shop voor 175€
                      zien staan. Alleen is een afzuiging wel geen optie
                      maar wel een must. het water dat de huidmondjes verdampen moet
                      ergens naartoe, de plantjes hebben ook verse lucht nodig.
                      Geef je de zelfde tip als ik kreeg van audiosystemrolla, kijk eens op growshopholland.com
                      verkopen ze volledige setjes en is wel voordelig. (start rond 100€)
                      En ook onderschat de geur niet, jij vind het niet erg maar de buren misschien wel.

Comment

Inderdaad, zonder afzuiger en filter lijkt het me een kansloze missie.
                        Tijd voor een krantenwijkje ?
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

De led ufo's met 5 kleuren + UV kosten inderdaad rond de 175€, maar de ufo's met 7 kleuren + UV + IR kosten rond de 285€.
                          Zonder in details te gaan denk ik er zeker van te zijn dat de geuroverlast geen probleem gaat geven... en anders koop ik alsnog een afzuiger en filter.
                          Het enige wat het budget momenteel nog toelaat is een 16W mini ventilator voor in de tent. G_fan-clip-on-18cm_040022-1-1.jpg

Hou er trouwens rekening mee dat dit mijn eerste kweek is en ik zeker niet de middelen of de kennis heb om dit professioneel aan te pakken. Ik zal al blij zijn als ik geen hoofdpijn krijg van mijn kweekje.
                          Weg met de wietpas!!!

Comment

dan is de filter overbodig maar de afzuiging niet

Elk bezoek dat je krijgt staat even veel achter je kweek of jijzelf?
                            De postbode (aangetekende zending), familie, collega's van het werk.
                            Voor dat bedrag had je lamp(HPS)+afzuiging+filter+fan+thermostaat,..

Als je in je tentje niet gaat afzuigen zit je heel binnekort met schimmels
                            let op mn woorden Als je niet zoveel geld aan je kweekje wilt geven waarom
                            begin je dan direct met een led lamp van 285€? Vind ik vreemd

Comment

Noem het beginnersfoutjes!
                              Weg met de wietpas!!!

Comment

Bezig...
                              X