Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekprobeersel

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweekprobeersel

    Korting op 420shop
    Hey,

    Ik heb net lekker voorgesteld op de desbetreffende page zoals het hoort.
    Dus bij deze kan de newbie zijn eerstet topic posten.

    Op een dag kwam het idee dus om een weedplant zelf te proberen kweken. (laten we het zelfvoorziening noemen)
    Ik ga proberen van op regelmatige basis foto's te posten van het traject.
    Alle hulp, tips en adviezen van jullie die het zelfde al gedaan hebben zijn zeer welkom.

    Begonnen met enkele zaadjes white widow (autoflower) en enkele white dwarfs (ook autoflower)
    Ik bedacht dat het voor een eerste keer wel gemakkelijker was om een autoflower soort te proberen.
    Ik tracht bewust de kosten laag te houden, omdat het meer een experiment is. (als het lukt kunnen we eventueel iets meer investeren voor een volgende kweek)

    Zaadjes gekocht op wietzaadjes.nl , watten nat gemaakt, zaadjes erop, folietje erover en de kelder erin (daar is het steeds een aangenaam warm en vochtig)
    3 dagen later waren de worteltjes al goed te zien en zijn ze in de grond gestopt.
    Ik gebruikte een simpele mengeling van universele potgrond, grond uit de tuin en zand. (dit is de mengeling die ik gebruik voor mijn groenten in op te kweken ook, en dat lukt steeds goed.)

    Ik post er al effe enkele foto's bij.IMG_1412.jpgIMG_1416.jpg
    Misschien iets moeilijker te zien, maar op de eerste foto zie je duidelijk het worteltje ontkiemen.(dag 3)
    De tweede foto is na 5 dagen.
    De zaden zijn goed ontkiemd en tonen nu hun kopjes.
    Ervaring leert mij echter dat indien ze te warm staan de scheuten te snel opschieten.
    Ze staan in de kleder en daar is het redelijk warm.
    Vandaag gaat de lamp erop. (TL verlichting) zo wordt het niet nog warmer. TL enkel voor de groei natuurlijk
    Het is een dubbele TL 1 * warm white en 1 * cold white.
    Omhoog gehangen aan kabels en in hoogte verstelbaar.
    Ok,

    meer dan genoeg voor nen eerste post.
    Groeten,
    HOMMEL
    Leren = Experimenteren

    #2
    Re: Eerste kweekprobeersel

    Welkom op Jointjedraaien HOMMEL,
    Mag ik vragen waarom je alles in die bak hebt gezaaid?
    Verpotten zo is niet makkelijk (spreek uit ervaring)


    Als aarde is universele aarde prima (wat dat zand betreft ga
    ik me niet volledig over uitspreken) alleen bevat deze teveel
    voeding en teweinig zuurstof voor de zaailing, volgende keer best zaai en stekgrond
    gebruiken. Is een vele luchtere structuur en de wortelen kunnen zich
    zo probleemloos ontwikkelen zonder "verstikt" te worden.

    De temperatuur zou tussen de 24-27graden moeten liggen met een zo hoog mogelijke
    LV (in groei, naarmate de bloei nadert beginnen afbouwen)

    De TL lampen kan je op 5-10cm van je zaailingen plaatsen anders gaan deze
    beginnen strekken, en aangezien je voor een autoflower hebt gekozen raad ik
    je aan voor je lamp op 18/6 of 20/4 te zetten en te laten staan gedurende heel de kweek.
    Heb je ook iets voorzien voor de luchtcirculatie?

    Veel succes met je eerste kweek!
    <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
    <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweekprobeersel

      ik ga hier met de neus opzitten denk ik

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweekprobeersel

        Succes man ziet er goed uit.
        in de winter is de kweken wel moeilijk zonder een tent of mini ruimte.
        Zet die alvast in de potten.
        Doe nu voor dat het te laat is
        zet een pot op dat plant(andersom) en snij een cirkel rond de plant.zet die plant in de pot.

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweekprobeersel

          Ziezo, we zijn nu een weekje later.
          Afstand tussen lamp en zaailing was duidelijk te groot.
          Afstand gereduceerd tot 5 - 10 cm. Dat was duidelijk het probleem van het opschieten van de scheutjes.
          het is heel erg zichtbaar dat (nu ze meer licht kunnen obsorberen) ze het veel beter doen.
          Hierbij alvast enkele pics
          IMG_1423.jpg

          IMG_1422.jpgHeb ook de binnenkant bekleed met alufolie (volop licht nu)
          Ze staan nu ook appart in potjes en niet meer samen in 1 grote kweekbak.
          De mix van gewone tuinaarde en teelaarde en zand was duidelijk GEEN goed idee. Toch zeker de tuinaarde niet. Was veel te hard, wortel kon niet goed in ontplooien;
          Enkel zaai- en stekgrond gebuikt voor het verpotten, en nu doen ze het goed.
          De ene groeit al iets beter dan de andere maar da's normaal he.
          Ik wacht nu geduldig af tot volgende week, dan stuur ik zeker nog enkele pics door.

          Hebben jullie enkele tips over de hoeveelheid water je ze geeft, of is dat meer iets op het gevoel af ???
          Greetz, HOMMEL
          Leren = Experimenteren

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweekprobeersel

            ma fuck man, da's weed?
            Looks nice... Ik maak mijn lampen opstelling tegen donderdag...twijfel nog wal of ik initieel enkel mijn 2 lampen gebruik of 2 lampen en TL combo...

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweekprobeersel

              Succes met je eerste kweekprobeersel .
              Led's grow !

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweekprobeersel

                +Dat moet je zelf zien en uitvoeren.
                in de zomer drinken ze meer water.
                in de winter drinken ze minder water.
                Als de lucht van buiten komt.

                2 of meer planten in 1 pot vind ik geen goede kweek.Het levert wel wat maar moeilijk te onderhouden.

                Ik zie dat je veel water geeft.mss heb je dat foto genomen na je water beurt.
                Succes nog

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweekprobeersel

                  De enige tip die ik kan geven wat water betreft: sla je vinger helemaal in de grond. Voel je aan het puntje geen vochtigheid? Dan is het droog. En tijd om weinig water te geven. Herhaal dit wekelijks, en je krijgt gezonde planten.

                  Toch nog een tip: geef niet teveel water, dat zorgt in 100% van de gevallen voor problemen.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweekprobeersel

                    Je moet je vinger helemaal niet in steken he @LR2 zo beschadig je de wortels van je wiet plant.
                    Enkel naar de bladeren kijken en elke 2 dagen voeden is al voldoende geef 1x kwart meer en ander keer half minder.
                    Last edited by Zenne; 1 November 2012, 13:29.

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweekprobeersel

                      Kleine noot

                      "Ni vergeten dat het af en toe beschadigen van de wortels een goed ding is, het geeft een boost in de ontwikkeling van nieuwe haarwortels!!"


                      Succes!
                      grtz!
                      Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
                      A friend with Weed is a friend Indeed

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweekprobeersel

                        in het begin drinken de plantjes heel heel weinig
                        geef ze zeker niet te veel water anders gaan ze dood je verdrinkt de jonge worteltjes
                        en zeker nog geen voeding geven zit genoeg voeding in de stek aarde

                        mvg
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                        KEEP ON GROWING AND SMOKING

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweekprobeersel

                          De foto was inderdaad net getrokken na het water geven.
                          De 2 plantjes in dezelfde pot zitten ondertussen reeds appart in pot. (1 per pot)
                          Ik ben 2 dagen naar het buitenland (Bij jullie Nederlanders) geweest en had ze iets meer water gegeven dan gewoonlijk.
                          Ik kwam gisteren terug en de plantjes zagen er toppie uit, ik post vanavond wel een nieuwe foto.
                          Thx for the tips.
                          HOMMEL
                          Leren = Experimenteren

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweekprobeersel

                            IMG_20121106_212806.jpgIMG_20121106_212746.jpgIMG_20121106_212800.jpgk heb van deze plantjes 2 exemplaren geadopteerd en die doen het goed... (ze zagen er zo schattig uit en tja...)
                            ik hijack deze post met mijn eigen fotos...qua adviezen ed volg ik dezelfde lijnen als hommel dus..staat ineens een foto van mijn lichtkap bij ook...lekker professioneel maar ze werkt...18u licht per dag..
                            dat de ene een gewone ww is en de andere een white dwarf is wel duidelijk dunkt me?

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweekprobeersel

                              Ok,
                              even een update.
                              Van de 8 plantjes (4 white whidows en 4 white dwarfs) zijn er maar 5 overgebleven. 3 zijn gesneuveld onderweg.
                              Van de 5 overlevenden zijn er 2 naar mijne maat ATZERATH.
                              Helaas weet ik niet meer juist welke de dwarves ezijn en welke de widows...
                              maakt niet echt veel uit ook ni.
                              Hierbij enkele pics van de plants.
                              IMG_0001.jpgIMG_0002.jpgIMG_0003.jpgIMG_0004.jpgIMG_0005.jpg

                              De zaden werden ontkiemd op 17/10/2012.
                              we zijn nu 3 weekjes verder, en alles loopt lekker.
                              Leren = Experimenteren

                              Comment

                              Bezig...
                              X