Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekprobeersel

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweekprobeersel

lijkt mij dat de grote plantjes ww zijn en de kleinere wd?

Comment

De ladies doen het goed (denk ik toch)
      Ik stuur hier nog enkele foto's erbij, oordeel maar zelf.
      IMG_0019.jpgIMG_0024.jpgIMG_0025.jpgIMG_0020.jpgIMG_0021.jpgIMG_0022.jpgIMG_0023.jpg

Je kan duidelijk zien dat (op de foto met alle drie) de linkse het net iets beter doet dan de andere twee.
      De rechtse doet het zeker ook niet slecht;
      De middenste hinkt toch een beetje achterop.
      De wortels kwamen vanonder al door de potjes, dus ik heb ze vandaag verpot in 15 liter-potten
      Ik ben begonnen met 4 zaden white widow en 4 zaden white dwarf.
      Ik vermoed op basis van de grootte dat de linkse een white widow is. de 2 andere zijn dwarfs denk ik.
      Ik had ze gelabeld, maar de labels zijn eraf gekomen dus ik weet het niet meer heel zeker.

Laat maar weten wat jullie ervan vinden.
      de zaden zijn op 17 oktober in water gelegd en een dikke 4 dagen later waren ze goed ontkiemd.
      Zitten ze op schema ???

Ik hoor graag jullie opinie.

greetz
      HOMMEL
      Leren = Experimenteren

Comment

ik zou zorgen dat ze allen evenver onder de lamp vandaan zitten in de groei kan je door licht aardig sturen hoe ze groeien in de bloei is er weinig aan te doen
        ze staan nu nog in groei dus doordat je 2 soorten door elkaar hebt zitten en het ietswat weinige licht wat erop staat kan je niet echt zeggen wat wat is en of ze wat voor schema dan ook volgen .....
        laat je niet ontmoedigen ze zien er netjes en gezond uit !
        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

in navolging van hommel ook pics van de mijne. ik heb me maandag bezig gehouden met het bouwen van een eerste voorlopige kastje ook...veel bling bling folie voor gebruikt
          :IMG_20121114_094917.jpgIMG_20121114_094910.jpg
          IMG_20121114_094847.jpgIMG_20121114_094838.jpgIMG_20121114_094828.jpgIMG_20121114_094926.jpgIMG_20121114_094932.jpg
          deze staan geisoleerd van de koude vloer door een isolatiepaneel zoals ze in voordeuren gebruiken. met folie tot op het plafond. nu heb ik nog wat folie aan de kast gehangen om maximaal te reflecteren maar als ze te groot worden moet ik een andere lichtopstelling uitwerken... voorlopig is dit goed omdat ik erg compacte plantjes heb
          wat denken jullie?
          ohja...ventilatie? neuh...komt nog wel als er geurhinder is...
          Attached Files
          Last edited by atzerath; 14 November 2012, 10:23. Reden: btw...electriciteit: i'm a trained professional so no worries...

Comment

Mooie planten hoor en mooi verslag

Gr bella
            God was never on your side..

Comment

mja...beetje raar van 2 verslagen door elkaar te hebben maar het zijn allemaal planten van hommel dus vonden we het beide wel kunnen...
              we hebben ze gespreid omdat er bij hommel enkele gesneuveld waren en het risico niet wouden nemen dat ze allemaal zouden ten onder gaan. nu merken we wel al een serieus verschil tussen zijn en mijn plantjes...

Comment

Vandaag heb ik de ene plant gefimd.
                Of geprobeerd althans, want ik lees dat het verschil met toppen niet groot is.
                Hierbij een fotoke, laat maar weten of het goed gedaan is.
                IMG_0031.jpg

Ik heb de raad gevolgd van te wachten tot er zeker 2 vertakkingen zijn. ( er zijn er reeds 4)

Ik heb misschien een ietwat rare vraag.
                Ik begrijp dat het fimmen gebeurd om 2 of meer hoofdtoppen te krijgen.
                Kunnen deze 2 of meer toppen ook nog eens getopt worden? Of is dat nergens voor nodig???

Nu heb ik nog een tweede vraag... Oorspronkelijk stonden ze in zaai en stekgrond, dus voeding genoeg.
                Maar vanaf wanneer begin je juist met extra voeding?
                Nu zijn ze overgepot in gewone teelaarde. Vanaf nu misschien ?

PS : ze ruiken wel heeeeeerlijk. Ik zit nu hele dagen thuis, en overdag staan ze bij mij in de leefruimte (voor wat "echt" licht), en ik vind vind dat de living dan helemaal naar weed ruikt.....hmmmmm

HOMMEL
                Leren = Experimenteren

Comment

het toppen gebeurt om 2 hoofdtoppen te krijgen
                  het fimmen gebeurt om 4 of meer hoofdtoppen te krijgen
                  ik laat persoonlijk meer van de laatste groeischeut staan met fimmen
                  en voeding zou ik voorlopig nog even achter wege laten of zie je iets aan de dame om dr wat te geven ?

Comment

ik zie niet echt een probleem bij de mijne persoonlijk maar ik vroeg het me wel ook al af hoe het zat met voeding...is het een noodzakelijk iets, vanaf wanneer en is er een allround basis product dat volstaat...ik hoef voorlopig geen speciale shit voor de groei en wortels en bloei etc...

ik heb bij mijn ww trouwens opgemerkt dat er een donkere verkleuring is in het blad...ze kunnen niet verbrand zijn want het zijn 2 spaarlampen...alhoewel, ze geven warm licht af dus wie weet

Comment

Getopte toppen toppen is niet echt nodig, maar het kan ind..
                      sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AudioSystemRolla View Post
                        en voeding zou ik voorlopig nog even achter wege laten of zie je iets aan de dame om dr wat te geven ?
                        Neen, niets dat erop wijst dat ze het "nodig" hebben.
                        Ze staan er mooi bij.
                        Ze zijn sinds 17 oktober gekiemd. hoelang duurt de groei eigenlijk voor ze beginnen met bloeien?
                        Leren = Experimenteren

Comment

dat hangt een beetje van het soortje af sommigens zijn daar wat sneller mee dan anderen

Comment

louter informatief- ik heb de grootste van de mijne gefimd en gediefd, ja in een keer...what doesnt kill you makes you stronger
                            de kleinste is gewoon gediefd zodat hij wat opschiet...

Comment

okay, na gefimd te hebben zien we beide dat de plant blijkbaar gewoon doorgroeit zoals hij al deed met als enige verschil dat de fanleaves nu beschadigd zijn...
                              wtf?

Comment

dan heb je waarschijnlijk teveel van de laatste groeischeut laten staan

Comment

Bezig...
                                X