Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekprobeersel

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Eerste kweekprobeersel

    Hey,

    bij deze een kleine foto-update.
    Van ontkieming 17/10 tot nu.
    Het is de eerste kweek, maar ik denk dat ze er toch mooi bijstaan.
    Aangezien jullie me zeiden dat de tekenen van bloei er waren, zijn de bloeilampen alvast ingedraaid.
    Nog even geduld, en dan ....
    De laatste 3 zijn van dezelfde reeks, maar staan bij ATZERATH thuis.
    Oordeel zelf.

    Grtz
    HOMMEL IMG_0173.jpgIMG_0174.jpgIMG_0175.jpgIMG_0176.jpgIMG_0177.jpgIMG_0178.jpgIMG_0179.jpgIMG_0180.jpgIMG_0181.jpgIMG_0182.jpgIMG_0183.jpg
    Leren = Experimenteren

    Comment


      #47
      Re: Eerste kweekprobeersel

      Mooi groen is niet lelijk
      sucses verder

      Eerste kweek.... je weet zelf!
      Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

      The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
      Spliff Strawberry in scrogg, klaar



      sigpic

      Comment


        #48
        Re: Eerste kweekprobeersel

        Na een kleine inspectie zo'n 2 minuten geleden, kan ik wel stellen dat de dames in bloei staan.
        TOPPIE !!!
        Leren = Experimenteren

        Comment


          #49
          Re: Eerste kweekprobeersel

          Growers,

          Ik heb een probleem. (foto volgt zeker deze avond maar alvast een woordje uitleg.)
          Een tweetal weken geleden, postte ik een pic van die wite draadjes, en er werd me gezegd dat dit de tekenen van de bloei waren. (ik al superblij)
          Nu beginnen de blandranden (vooral van de bovenste bladeren) naar binnen te krullen. nu heb ik wel al wat research gedaan op het forum, en dat blijkt een typisch verschijnsel van 'te warm'.
          Ze staan onder TL's dus echt TE WARM kan volgens mij het probleem niet zijn. Temp. in de kast 23 - 25 graden Celsius. (zelfs 's snachts)
          Ik heb ook wel wat gesnoeid in de bladeren... zou het daarvan komen ???
          En dan nog een (misschien stom) idee, maar het zou kunnen... Bij het water geven, kwam het water recht uit de regenwaterput, en het had net gevroren.
          Zou het kunnen dat het water te koud was???
          De planten op zich zijn (afgezien van sommige bladeren) zeker nog goed gezond en stevig. Maar ondertussen zou je toch al wat topvorming verwachten, en het is alsof ze al 2 weken 'slapen'. Niet meer groeien, niet verder bloeien.
          Er wordt geen bloeivoeding bijgegeven. Ik weet dat HPS beter is, maar het was een probeersel he.
          Vanavond zeker een foto. Foto zegt meer dan duizend woorden.

          Alle suggesties zijn welkom.
          grtz HOMMEL
          Leren = Experimenteren

          Comment


            #50
            Re: Eerste kweekprobeersel

            ik denk dat je zelf het antwoord al geeft
            koud water = koude wortels = stress
            als de worteltemperatuur snel daalt kan de plant in een soort safety mode gaan en dan gaan de bladeren sluiten
            maar we wachten de foto's even af
            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

            Comment


              #51
              Re: Eerste kweekprobeersel

              Ok,

              hierbij de pictures.
              IMG_0190.jpgIMG_0186.jpgIMG_0187.jpgIMG_0188.jpgIMG_0189.jpg

              Indien het zou gaan om deze 'stress'- toestand waar ASR naar verwijst... weet iemand dan hoe je ze daar terug uit krijgt.
              Ik moet er misschien toch ook bij vermelden dat :
              1 : ze in een nieuwe (zelfgemaakte) kast zitten die helemaal wit geverfd werd. (hebben ze last van toxische dampen???) Had de kast 2 dagen laten verluchten voor ze erin gingen.
              2 : voor de groei werden de TL's vervangen naar kleur WARM WHITE, maar ik heb er vorige week 3 'warm white deluxe' ingedraaid. (kleur 826 als ik me niet vergis, ik check het straks). dus nu hebben ze een combi van 3 x warm white en 3 x warm white deluxe (van sylvania).

              Hopelijk kan iemand me verder helpen.

              greetz,
              HOMMEL
              Leren = Experimenteren

              Comment


                #52
                Re: Eerste kweekprobeersel

                als het van het koude water komt dan trekt het vanzelf weer bij (als je het tenminste niet nog een keer doet , altijd op temperatuur laten komen)
                aan de tl's wisselen zou het echt niet kunnen liggen het is enkel de kleur die veranderd is en niet de temperatuur en tl's worden in het algemeen niet zo warm dat de bladeren er last van hebben
                dan blijft het puntje schilderen nog over 2 dagen verluchten vind ik wel erg weinig ik liet mijn kast minimaal een week testdraaien dus afzuiging aan en verlichting aan
                dus daar zou je het ook in kunnen zoeken ik zou zeggen begin bij het begin
                eerst aankijken of het erger word dan ligt het niet aan het koude water
                als het erger word uit de kast halen en kijken of ze dan bijtrekken
                Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                Comment


                  #53
                  Re: Eerste kweekprobeersel

                  Ik hoop van harte dat het aan de temperatuur van het water ligt, want ik zou niet weten waar ik de planten moet zetten in het geval van 'uit de kast'.
                  Dank u voor de feedback.
                  Ik volg je raad op...

                  grtz,
                  HOMMEL
                  Leren = Experimenteren

                  Comment


                    #54
                    IMG_0032.jpg

                    Zou dit wel eens de reden kunnen zijn van het krullen van de bladranden, want ik merk nu ook duidelijk dat de bladeren opgegeten worden door 'iets'.
                    Het lijken kleine fruitvliegjes. Iemand al last gehad van deze ???
                    En buiten zo'n plakstrip, wat kan je eraan doen ????

                    Verder doen ze het heel goed.. Het 'in slaapstand' is zeker niet meer het geval.
                    Ik was enkele dagen met vakantie en toen ik terugkwam : TADAAA , bloei , bloei , bloei

                    IMG_0031.jpgIMG_0028.jpgIMG_0029.jpgIMG_0030.jpg

                    greetz,
                    HOMMEL
                    Leren = Experimenteren

                    Comment


                      #55
                      Re: Eerste kweekprobeersel

                      goede morgend !! dat heeft niets met die gekrulde bladeren te maken hoor !!

                      9/10 komt die zooi uit de aarde

                      ook al meegemaakt dermee dak het zeg

                      ivm gekrulde bladeren !! meet je temp is tussen lamp en blad van de plant !! volgens mij beetje te warm

                      voor de rest , zouw ik zeggen , doe zo verder

                      groetjes
                      Last edited by k1; 27 December 2012, 08:10.
                      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                      Comment


                        #56
                        Re: Eerste kweekprobeersel

                        Die vliegjes eten niet van je blad. Elk vliegje legt 200 eitjes in de aarde, waar 200 larven uitkomen, die aan de worteltjes van de plantjes knabbelen.
                        Zoek even op "varenrouwmug", staat zat over op het forum.
                        Je hebt ze erbij gekregen toen je die zak goedkope aarde ging halen.

                        Met dat blad wil de plant je vertellen dat ze een verdampingsprobleem heeft.
                        Heb je er een fan op staan ? Zo ja, weg ermee. Niet op de planten blazen, ze houden niet van tocht.
                        Andere mogelijkheden zouden kunnen zijn dat het te warm is, of de LV heel erg laag (<30%)

                        Wat voor verf heb je gebruikt ?
                        Van gewone witkalk/latex zou je geen problemen moeten krijgen.

                        Als je water te koud is, opwarmen op de kachel.
                        Geen warm water uit de kraan gebruiken, daarvan is de pH erg onstabiel.

                        Succes

                        Ah, K1 kwam er nog even tussendoor, ik typ niet zo snel eh ..
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #57
                          Re: Eerste kweekprobeersel

                          Hey Guys,

                          Thanks voor de suggesties.

                          @QnQ : er staat geen fan op, maar LV zou wel kunnen. Te warm lijkt mij ook niet het geval, maar ik zal het toch nakijken.
                          LV-meter heb ik (nog) niet. Misschien toch maar eens in investeren. Ik tracht het op te lossen, en houd jullie op de hoogte.

                          Maar zoek ik dan nog verder naar dat 'iets' dat mijn bladeren opvreet, aangezien de varenrouwmug de wortels aantast en niet de bladeren.

                          Alleszinds heel erg bedankt voor de reply.

                          greetz
                          HOMMEL
                          Leren = Experimenteren

                          Comment


                            #58
                            Re: Eerste kweekprobeersel

                            hommel ik zouw verder zoeken naar iets dat je bladeren op eet !! mss ergens een tripsje ofzo ??

                            Ivm dei mug : hier heb je mss wel iets aan : http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-larve-daarvan

                            Groetjes en sterkte
                            Last edited by ceBep; 28 December 2012, 09:45. Reden: verwijzingen verwijderd
                            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                            Comment


                              #59
                              Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                              The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                              Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                              sigpic

                              Comment


                                #60
                                Re: Eerste kweekprobeersel

                                @ K1 : (thx for the link) Ik had ook al even het net afgesurft naar info over die fameuze mug.
                                Ik heb gisteren plant en bodem goed geinspecteerd... Buiten de 'vliegjes' zaten er effectief in de aarde vele kleine witte 'wezentjes'. Ik heb ze niet heeeel goed kunnen zien want na enkele seconden zaten ze allen IN de aarde en niet meer erbovenop. Ze bewogen ook wel er snel vond ik voor een larve... maar 't kan natuurlijk wel.
                                Ik ga alleszins vanavond proberen er enkele te pakken al was het maar om te fotograferen, en te delen met jullie .

                                Heb op aanraden van QnQ ook wat maatregelen genomen om de LV omhoog te krijgen.

                                Anderzijds begon de vrouw gisteren te zagen over 'die planten in de kelder', dus het kan zijn dat ik ze moet wegdoen . (vrouw is baas).

                                Keep you posted.

                                greetz
                                HOMMEL
                                Leren = Experimenteren

                                Comment

                                Bezig...
                                X