Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekprobeersel

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Eerste kweekprobeersel

    Hey growers,

    Gisteravond geknipt. Was me dat een plakkerige bedoening.
    Nu begrijp ik waarom olie en latex gloves een must zijn.

    3 planten gekipt, dat met 3 man, en toch een uur bezig geweest. (zwaar onderschat).
    2-3 buds hadden last van budrot, (gelukkig de iets kleinere buds). => direkt de vuilbak in.

    Maar kom, nu alles hangt te drogen is het het waard he.

    Nog heeeeel even geduld en we proeven het resultaat.

    greetz
    HOMMEL
    Leren = Experimenteren

    Comment


      #77
      Re: Eerste kweekprobeersel

      als je rot had de rest ook maar goed in het oog houden dat je geen rot krijgt benieuwd naar de uitslag
      Wil je blowen, moet je het zelf growen

      Comment


        #78
        Eerste kweekprobeersel

        Alles goed in de gaten houden, want de nog goeie buds kan je ook een handje helpen om te rotten als je ze met dezelfde schaar knipt ...

        Comment


          #79
          Re: Eerste kweekprobeersel

          Hey fellow growers,

          Alles hangt nu een 2-tal weken te drogen.
          Maar voor alle zekerheid wordt er vanavond nog niet gewogen.
          Misschien ergens na het weekend, dan weten we precies wat de opbrengst wordt.

          Als ik tijd heb, volgt er de avond en fotootje...

          greetz
          HOMMEL
          Leren = Experimenteren

          Comment


            #80
            Re: Eerste kweekprobeersel

            Is er al geproefd geweest??

            Grtz
            Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
            A friend with Weed is a friend Indeed

            Comment


              #81
              Re: Eerste kweekprobeersel

              Het drooggewicht zal na 2 weken drogen waarschijnlijk niet zoveel meer veranderen. En na 10 dagen ongeveer kan je het al proeven, zoals HashiZall al vroeg: is er al geproeft?

              Comment


                #82
                Re: Eerste kweekprobeersel

                Hey Growers,

                Allereerst zijn excuses wel op hun plaats voor de late reactie.

                Het drogen heeft iets langer geduurd, want ik vond niet direct de goeie omstandigheden om in te drogen.
                De kelder is nogal vochtig,etc...

                Er is ondertussen door een aantal mensen geproefd...

                Er waren 3 planten : de grootste plant met de meeste bloemen noem ik voor de gemakkelijkheid PLANT 1, daarnaast was er de iets kleinere plant : PLANT 2 en dan de derde (die last had van ongedierte) noemen we PLANT 3.
                Dit ongedierte had op het eerste zicht niet direct een schadelijk effect want de plant groeide en bloeide verder. (niets was minder waar).

                PLANT 1 : Deze gaf de grootste opbrengst (daar kom ik straks nog op terug). Deze had op 1 top budrot die eruit werd geknipt bij het knippen.
                Ruikt lekker naar weed, zit nu in de weckpot nog wat te rijpen. Hij prikkelt wel nogal in de keel bij het oproken en heeft een iewat vreemde nasmaak.
                Desaniettemin is het effect er niet naast. Lekker mix van high en stoned. Een wiedje waarvan je erna gewoon in de zetel wil ploffen en niet al te veel meer wil doen.

                PLANT 2 : Deze had ietsje minder opbrengst (niet echt veel minder). Had geen last van budrot. Deze ruikt ietsjes anders... iets scherper.
                Prikkelt ook erg in de keel en de 'vreemde' smaak heeft hij ook. Het lijkt alsof hij proeft naar de aarde waarin hij gestaan heeft.
                Het effect is ook lichtjes minder dan bij plant 1. Een zachtere high zal ik maar zeggen, waar wel consumeerbaar.

                PLANT 3 : Had een nog iets kleinere opbrengst en de toppen waren zichtbaar minder compact. Als je de weckpot opendoet ruikt hij eerder "zuur".
                Proeft verschrikkelijk en het effect is nagenoeg nihil. Het is alsof de beestjes de werkbare stoffen uit de plant gezogen hebben , of geneutraliseerd hebben.
                Inhoud van de weckpot ===> VUILBAK

                OPBRENGST :
                De exacte opbrengst (droog) is moeilijk te zeggen aangezien ik hier en daar al wat uitgedeeld heb. Toch heb ik de opbrengst van PLANT 1 even gewogen, en de weegschaal gaf een dikke 15gr aan.
                + wat er al weggegeven werd zou ik het totaalgewicht op 20-25 gr schatten. Samen met de opbrengst van de andere 2 zou ik zeggen ergens tussen de 50 en de 60 gr waarvan 10gr direct in de vuilbak beland zijn.
                Dit lijkt misschien niet heel veel, maar aangezien dit begonnen is als experiment, ben ik zeer tevreden met het resultaat. Ik heb van begin tot einde (lees : van zaai tot rook) kunnen doorlopen, en geconfronteerd worden met de eventuele obstakels die erbij horen. MISSIE GESLAAGD dus. Het was een leerzame maar zeer aangename hobby die we in de toekomst zeker gaan verfijnen. Je staat er als leek niet direct bij stil hoeveel tijd het kweken van weed in beslag neemt, maar het is gewoon leuk op te doen.

                Het 2de rondje volgt zeker, daarvoor beginnen we wel een nieuw verslagje. Deze zomer plannen we ook een buitenkweek (eens zien hoe dat loopt).
                In de toekomst ga ik ook eens proberen te experimenteren met stekken maken, kruisen, manueel bevruchten, en dergelijke. (ik houd jullie zeker op de hoogte).

                Ziezo, deze kweek is afgerond en ik wou toch jullie forumleden bedanken voor de comments, tips and tricks.
                Het rondneuzen op dit forum, en opzoekwerk heeft dit eerste avontuur alleen maar plezanter gemaakt.

                greetz
                HOMMEL
                Leren = Experimenteren

                Comment

                Bezig...
                X