Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

    als ik dat zo allemaal hoor zal ik dat idd maar doen ja ze hebben toch voeding nodig tnx voor de reacties.

    Comment


      #77
      Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

      Nog even updateje: vandaag zijn ze precies 4 weken boven de grond en nu 5 dagen in bloei.
      temp. met lamp aan 28 graden lv van29/30%
      temp lamp uit is 25 graden lv van 36/38%
      ze waren een beetje overvoed maar ze trekken goed bij.
      P1010785.jpg P1010786.jpg P1010788.jpg P1010789.jpg P1010790.jpg P1010791.jpg P1010792.jpg P1010793.jpg

      Nu nog even een vraagje: Als je een gewone plant in bloei zet dan gaat het licht op 12/12, als de plant dan in bloei is blijft het dan op 12/12 staan of gaat ie dan weer terug op 18/6?

      Comment


        #78
        Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

        je lamp blijft nu op 12/12 staan tot aan het einde

        Comment


          #79
          Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

          mijn lamp staat op 18/6 want het zijn autoflowers, dus daarom mijn vraag: als een gewone plant 12/12 krijgt om te bloeien zou een af dan ook niet beter op 12/12 gezet worden als ze in bloei is.
          Er is mij namalijk vertelt dat een plant in het donker het meeste groeit en de meeste thc aanmaakt.
          heeft er iemand bewijs wat beter is 18/6 of 12/12 voor afjes?

          Comment


            #80
            Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

            Autoflowers moet je niet op 12/12 zetten, dan ontwikkelen ze wat minder dan op 18/6
            Het is overal op het forum te lezen, welk bewijs zoek je verder nog ?

            Als die Cannafluisteraar gelijk heeft kun je ze beter 23 uur donker zetten.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #81
              Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

              oke Q , aangezien jij bij mij wel hoog staat met kweken neem ik dit van je aan, ik wou alleen maar weten of er testjes zijn gedaan. dus mensen die af op 18/6 hebben afgerond en hebben vergeleken met een ronde af op 12/12 zodra ze in bloei waren.
              Maar 18/6 it is tnx

              Comment


                #82
                Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

                Er is mij namalijk vertelt dat een plant in het donker het meeste groeit en de meeste thc aanmaakt.

                kijk je hebt niet helemaal ongelijk. maar als je nu eens logisch nadenkt???? bij planten.....

                hmmmmm voor als je de klepel niet kunt vinden. JIJ wil HEEL GRAAG dat je plantje vol THC
                komt te zitten. in de nacht gebeurd er veel, dat is de rust fase. je planten hangen er dan ook lekker
                loom bij en hebben intern de rust en ruimte om alles te verdelen en in balans te brengen voor de groei => dus
                ook de aanmaak THC, is ook een fase van de groei/bloei (ontwikkeling)

                maar goed, waa denk je dat die plant van groeit dan???? en hoe die THC ontstaat???? of zou er eerst iets gebeuren
                voordat het THC word???? en wat gebeurd er dan overdag... iets met chlorofielen. en wat word dan CBD??? of komt
                dat via fotosynthese door omzetting van glucose naar THC vormende cellen die later veramberen naar een hars die we herkennen
                alszijnde de afbraak componenten?????

                ik denk dat je je iets verder moet inlezen zoals QNQ al zei. je hebt het streven van een kikker, spring lik en eten die vlieg, maar
                iets kweken wat je naar perfectie zult inschalen is een heel ander verhaal. en daar is licht voor nodig.

                (zowel boven je plant als zijnde in de manier van denken)

                lijkt me duidelijker zo.... of niet

                groetjes.


                (ooo en waarom die andere nu wel op 12/12 staan..... ik kop hem even in omdat ik de tijd voor je heb
                anders gaan die niet in bloei, de herft cyclus heet dat )
                Last edited by bramonius; 23 November 2012, 11:05.

                Comment


                  #83
                  Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

                  dank je bramonius voor je uitleg, dit is mijn eerste binnenkweek en ik wil het echt zo goed mogelijk doen. en alle begin is moeilijk daarom ben ik ook met af begonnen.
                  En over dat inlezen, doe ik echt heel de dag maar zoals je zelf ook wel weet zijn er heel veel tegensrtijdige antwoorden.
                  maar echt veel dank voor alle uitleg


                  Keep On Smoking!!!

                  Comment


                    #84
                    Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

                    misschien ben je dan teveel aan het lezen

                    gelukkig zie je de lol in van mijn moment tijdens mijn vorige bericht.

                    ik gaf je even de vragen die jezelf niet kreeg maar alles kon je invullen
                    als het goed is.

                    kijk als je nou teveel tegenstrijdigheden tegen komt moet je maar eens kijken naar de volledigheid
                    van hoe deze geformuleerd worden. antwoorden als:

                    "makkelijk een kilo."
                    "gewoon beetje voeding"
                    "nee man 1000 watt anders red je het niet"

                    allemaal kort en krachtig en niet veel zeggend

                    het gaat om jou. wat je hebt staan aan plant(en). hoe je klimaat
                    verloop is tijdens groei. hoe stabiel deze is en blijft ook als je planten groter
                    of kleiner zijn. enz enz.

                    de antwoorden die wel degelijk informatie bevatten zijn vaak de antwoorden die je een raad geven
                    met daarbij de uitleg waarom deze dat aanraad. zo heb je ook personen die willen dat je doet wat ze zeggen.
                    nou ja je bent geen hond, dus niet blaffen en een beter baasje zoeken . uiteindelijk zullen de beste antwoorden
                    komen als je hulp nodig hebt. wat betreft al je vraag stukken over basis is een ander verhaal. je bent waarschijnlijk
                    op de verkeerde plek begonnen en hangt nu tussen leken, teken en heersers in. maar wie is wie

                    om je tegemoet te komen even speciaal voor jou:

                    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                    en al die anderen die er wat aan hebben. ik begrijp dat wij wat ouderen kunnen roepen
                    dat alles al 100 keer is verteld en uitgelegd. maar elk jaar worden er duizenden 18 en elk jaar
                    komen nieuwe mensen met een passie, ongeveer 3 op de 100. de rest streeft naar zakken groen, kun
                    je beter gras kweken .

                    maar goed bekijk hierboven eens en wees geinformeerd

                    suc6 weer.

                    ps. je hebt toch een prachtige bos staan? je laat je gek maken. niet doen hoor, gewoon blijven doorgaan.
                    de volgende ronde heb je het veel meer in de hand. dan gaat het met sprongen voorruit. lees je eens in
                    hoe de dieven en uitgroei te behandelen. op een moment (die is er al ) overstelpt je cannape (bladerdek)
                    de onderste lagen. deze krijgen dan geen licht. hier kun je diverse dingen mee doen. maar dat is eens iets om naar te zoeken.
                    enerzijds leveren die bladeren nog voeding en supplementen. anderzijds vragen de scheuten/dieven energie.... hmmm
                    leuke om je daar een beetje in te lezen nu dat misschien een rol gaat spelen....... of niet
                    Last edited by bramonius; 23 November 2012, 12:07.

                    Comment


                      #85
                      Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

                      tnx bramonius, ik vind dat ik kweek met passie, ben heel de dag bezig met ze, vind het prachtig. En het feit dat er word gezegd dat de big-bang af max 45 gram per plant geeft zegt al genoeg denk ik.
                      ik ga niet voor zakken vol want er zijn al afjes die veel meer opbrengst hebben, ik vind het echt een heeel lekker wietje en hele mooie compacte toppen.Nu wil ik wel mijn eerste big bang overtreffen, die ik op de vensterbank heb groot gebracht en die heeft 40 gr. droog opgebracht,Foto1005.jpg Foto1009.jpg

                      dus nogmaals bedankt voor al je uitleg en ja ik zie er de lol van in jullie ervaren kwekers zullen elk jaar wel weer de zelfde vragen krijgen.
                      ik hoop dat je me blijft volgen en dat ik een lekkere oogst krijg.(ben het filmpje nu aan het volgen tnx)

                      Keep On Smoking!!!!!!

                      Comment


                        #86
                        Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

                        helemaal met brammonius eens plantjes zien er gezond uit en die vensterbankkweek moet te verbeteren zijn !
                        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                        Comment


                          #87
                          Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

                          tnx AudioSystemRolla, komt goed
                          Attached Files
                          Last edited by jaymiemac; 23 November 2012, 18:18.

                          Comment


                            #88
                            Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

                            ze zien er lekker bossig uit, eens kijken hoe die bloemen gaan worden de komende tijd.
                            kunnen ze lekker veel voeding uit dat blad trekken bij het rijpen

                            ik volg je bij deze

                            nu kan ik het mis hebben, maar de cannape ziet er wat droog uit. krullende bladpunten.
                            hoe is je temp in `C en LV???? lijkt mij net te droog voor ze. althans bovenin dan.
                            rond de 40 a 60 LVvinden ze nu nog wel lekker en een mooie 25 a 28 `C.

                            je blad op foto 4 ziet er per vinger ook erg droog uit. hoeveel water krijgen ze nu per dag?
                            of gaat het automatisch? ik gebruik zelf blumat (is voor ons als hobby kwekers echt een uitvinding ).

                            maar goed ik ben benieuwd, mochten de vragen niet komen verzin ik ze wel.

                            maar nogmaals. alles zoals jij wil. ik zal je nooit dwingen, of boos worden omdat jouw plant sterft.
                            hahaha ik zou je hoogtens een keer uitlachen en dan toch medelij hebben, maar goed.

                            we houden je bij, groetjes.

                            ps. die in de vensterbank is goed gelukt. ik zie dat je ook in een mooie omgeving woont. bos achtig gebied (gezien
                            de mossoorten op de bomen en soorten aanwezige bomen . mooie LV gehad dit jaar en die zon op 3 hoog komt goed binnen
                            in deze maanden. je weet dus hoe een gezonde plant opgroeit. en 40gr. droog van een AF is mooi hoor. nu ligt het aan de strain,
                            maar is qua gemiddelde een mooie opbrengst, zeker voor een vensterbank kweek . even een tip, je verwarming zal nu aanstaan
                            dat gaat ten koste van je LV in huis. wat bakjes water (mochten die er nog niet zijn) bij de verwarming die aanstaat zetten scheelt een
                            hoop. ikzelf heb een een biotoop van diverse planten in huis die het geheel aardig stabiel houden, mits ze genoeg water krijgen. moerasplanten,
                            orchideen, palmen, knoflook (voor aankomende lente) enz. dus een goede biotoop in huis vervaardigen met een diversiteit aan planten is ook een
                            idee . ik zet bv mijn lepelplanten (stuk of 120 in een lange pot) bij mijn cannabis als de LV niet hoger wil met de verstuiver. deze kunnen 2 liter
                            water in een etmaal verdampen natuurlijke oplossingen zijn er dus zat. tip 2, beestjes in je tent????? lieveheersbeestje erbij. ik vang elke lente een paar nieuwe
                            en zet ze er gewoon bij. zoek maar eens op waarom

                            Comment


                              #89
                              Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

                              bramonius relax dat je mijn kweekje gaat volgen

                              ik vind ze der idd ook droogjes uitzien. mijn lv gaat op het moment van 30% naar 36% in die marge, maar die krijg ik nog wel omhoog.
                              mijn temp. is met lamp aan 28/29 graden
                              met lamp uit 24/25 graden
                              ze krijgen nu 0.5 liter water per plant per 24 uur met canna terra flores


                              ps: hele nuttige informatie tnx

                              Comment


                                #90
                                Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

                                flores is bloei voeding he. dat kan je groei stagneren doordat ze bloei aan gaat zetten
                                ivm met voedings supplementen tekort. heb je geen terra vega? voor de groei. als dat zo is
                                kun je beter deze nog even 1 a 2 weken aan houden.

                                je lv van 30% is ook zeer laag. dit is bij de rijp wel riant, maar tijdens groei heb ik hem stabiel
                                tussen de 55 en 65 % tot aan bloei (dus echte bloem vorming, eerste 4 tot 6 weken meestal).
                                en dan langzaam terug naar uiteindelijk zo'n 30 % het liefst bij rijp. het ligt aan de plant hoe deze groeit
                                en verder ontwikkeld waar ik voor kies. je kan een dienblad of open schaal (liefst breed, en niet diep) met daarin
                                hydrokorrels, dat verdampt snel en makkelijk. ipv hydro korrels kun je ook een handdoek erin leggen, maar pas dan op voor schimmel.
                                ipv handdoek kun je ook wc rolletjes recht op (stuk of zoveel mogelijk) als schoorsteentjes in je bak zetten, of halve eierdozen
                                met de dichte kant naar boven. deze manieren zorgen dat een deel door het absorptie materiaal bloot komt te staan aan lucht. door
                                de opwarming in je temt dampt ze rede;ijk. de oppervlakte die door het materiaal vergroot word maakt de afgifte hierdoor groter/meer.

                                je kan ook een emmer neerzetten, deze 5 liter vullenvan bovenaf katoenen draden of wollen draden erin hangen, deze zuigen water omhoog
                                tot ze verdampt.

                                ik wens u weer veel succes.

                                Comment

                                Bezig...
                                X