Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

    tnx bramonius, die lv ga ik wel omhoog krijgen dat moet geen probleem zijn zeker niet met al die oplossingen van jouw.
    nog even over die voeding: jij zegt dus beter even stoppen met flores en vega geven nog 1 tot 2 weken ( die heb ik nie maar kan wel gehaald worden)
    Nu lees ik ook bij veel mensen dat een autoflower bijna geen voeding nodig heeft, heel veel geven ook alleen maar een weekje pk of een andere boost.
    zo heb ik het bij mijn vensterbank kweek ook gedaan, dit is eigenlijk de eerste keer dat ik die flores erbij geef (op aanraden van mijn growshop)
    Ik moet zeggen dat ik over die flores niet zo tevreden ben maar dat kan ook zijn omdat ik die nu al geef natuurlijk.
    deze big bang af heeft een bloeiperiode van ongeveer 5 tot 6 weken op papier mijn ervaring is 6 tot 7 weken.
    wanneer kan ik dan het beste beginnen met die flores of zeg je laat die flores maar en doe gewoon een weekje pk?

    wat een vragen weer al


    kEEP oN sMOKING!!!

    Comment


      #92
      Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

      nog even over die voeding: jij zegt dus beter even stoppen met flores en vega geven nog 1 tot 2 weken ( die heb ik nie maar kan wel gehaald worden)
      Nu lees ik ook bij veel mensen dat een autoflower bijna geen voeding nodig heeft, heel veel geven ook alleen maar een weekje pk of een andere boost.

      ik ben een autoflower liefhebber. dat wil zeggen dat ik er het nut van in zie . dit jaar (2012) heb ik alleen maar AF's uitgezet.
      nu lees ik ook veel hier op het forum, maar welke plant heeft nou geen voeding nodig????? zelfs een cactus is afhankelijk van
      bepaalde mineralen. orchideen hebben weer een bepaalde enzymen en microben milieu nodig. met name in de bodem.
      los van wat anderen zeggen. ik gebruik van Canna: terra vega, terra flores, PK13/14, topbooster, cannazym, rhizotonic, ik maak
      zelf dan nog een CO2 fabriek met gist suiker en water. en de potgrond behandel ik ook voor met wortelstimulatoren en een
      zelfgemaakt cannabisgier (is een aftreksel van bevroren en weer ontdooide cannabis met pierliet, koeienmest en potgrond van de growshop.
      dat heet dan perfectioneren dus tja waarom geen voedsel nodig zou zijn? dat merk je als het tegen gaat vallen of als ze ziek worden.
      boost geef ik de gehele bloei (dus als dit 7 weken duurt 7 weken en als het 17 weken duurt 17 weken.) PK geef ik zolang het nodig is.
      dit is minimaal een week, maar als mijn topjes niet mooi dik en hard worden dan geef ik langer. ik zie aan de plant hoe deze evolueert.
      het verschil met PK en voeding is dat jou plant net zo hoog en mooigrroen was, maar als je er voeding bij had gebruikt en pk of andere
      boosters dat je toppen na het drogen echt knalhard waren. dan kun je ze moeilijk nog pletten met je vingers. ach ja, het verschil zult u eens
      zien lijkt mij, zeker met de tijd en het experimenteren.

      zo heb ik het bij mijn vensterbank kweek ook gedaan, dit is eigenlijk de eerste keer dat ik die flores erbij geef (op aanraden van mijn growshop)
      Ik moet zeggen dat ik over die flores niet zo tevreden ben maar dat kan ook zijn omdat ik die nu al geef natuurlijk.

      ik geloof direct dat je daar niet tevreden over bent. flores is een mix van supllementen in bepaalde verhoudingen.
      deze verhoudingen zijn zodanig dat de plant gestimuleerd word naar de bloei. en dat deze voor bloei alle benodigde stoffen
      aanwezig heeft. de vega daarintegen heeft hele andere waardes in het mengsel zitten. ik zag op de foto's dat je onderste blad ook
      dorre droge plekken krijgt. dit kan hiermee te maken hebben. het tekort van een bepaald supplement. waarschijnlijk phospor.

      maar goed. het is beter niets te geven of alles. maar niet alleen bloei voeding, dan is het een beetje voor niets. alhoewel ze
      straks misschien hierdoor veel bloem aanmaakt geen idee, maar denk het niet. en die 2 weken nog vega geven is pest een aanrader.


      deze big bang af heeft een bloeiperiode van ongeveer 5 tot 6 weken op papier mijn ervaring is 6 tot 7 weken.

      5 tot 6 weken is voldoende voor e plant om enige bloei en vorming te hebben doorgezet. er KAN geoogst worden.
      dit noemen ze dan 'op zijn spaans' die oogsten heel vroeg en houden van jonge wiet. ikzelf laat de wiet dan nog staan
      voor afrijp. de periode die de seed shop aangeeft is ongeveer correct, maar in jouw ervaring zit het rijpen er bij.
      ik reken altijd de weken die ze nodig heeft om te gaan bloeien (1e verschijnselen) dan de weken erbijoptellen voor
      de bloei die de zaadbank aangeeft en dan nog de rijp (meestal 3 tot 5 weken gemiddeld). de mijne hebben als richtlijn
      7 - 8 weken bloei, totaal vanaf ontkieming 9 - 10 plus rijpen 12 - 15 weken. is in eens 2 keer zo lang


      wanneer kan ik dan het beste beginnen met die flores of zeg je laat die flores maar en doe gewoon een weekje pk?

      heb je geen schema van je voeding? is aan te raden. gewoon de website van het merk raadplegen op "kweekschema"

      of als je het niet kunt vinden even merk doorgeven dan ritsel ik er eentje. die flores dien je pas te geven als ze echt bloei
      doorzet. dus de knoppen mooi opkomen met meerdere pistel paren. gezien ze net in bloei geraakt (je voorbloei) is het aan te raden dit
      over 2 weken of dergelijks toe te dienen. als de knoppen dus beginnen. naast dat je de bloem ontwikkeling ziet zul je merken dat ze na de
      laatste groeispurt (die komt nu ergens) waarmee ze de hoogte ingaat, dat ze dan stopt met groeien. ze word wel groter, maar dat is puur
      het uitzetten van al bestaande bloemcalyx en stammen die allen dikker en dikker worden. mocht je nog geen microscoop hebben
      of een loep is dat ook aan te raden voor later (denk mocht je toch naar de winkel gaan
      alleen PK geven is geen doen. dit is een
      sterke vorm van phospor en kalium die ze nodig heeft voor cel aanmaak en het krachtig maken hiervan. teveel PK is heel snel gebeurd
      en is dan moeilijk te herstellen. wees daar dus wel voorzichtig mee. flores heeft ook pk in het mengsel maar daarnaast nog wel 15 supplementen
      alleen pk is dus niet voldoende



      zo kun je weer even vooruit

      ps.maak een tab (groot papier of schrift o.i.d.) en schrijf hier het etiket van je terra flores op een rij,
      doe dit daarnaast van de terra vega (even opzoeken, googlen) en eventueel van overige supplementen.
      zo krijg je een vergelijking van wat waar in zit en hoeveel %, maar je krijgt zelf een overzicht wat JIJ nu aan je
      planten geeft. als je die voedings supplementen op atomair (de ingredienten van je etiket) niveau herkend kun
      je opzoeken wat elk deel doet en wat elk deel fout kan doen . zo kun je opzoeken waar de bladeren groot van worden
      waardoor je meer bloem aanmaak stimuleerd en dus minder nieuwe blad enz enz. tip van het uur
      Last edited by bramonius; 24 November 2012, 10:48.

      Comment


        #93
        Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

        Tnx bramonius, hiermee kan ik aan de slag.
        zo eerst eens langs de growshop.

        Comment


          #94
          Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

          Een kleine update:P1010811.jpg P1010812.jpg P1010813.jpg P1010814.jpg P1010816.jpg P1010817.jpg P1010818.jpg
          We zijn vertrokken,ik heb de lv omhoog staat nu op 38% met lamp aan met lamp uit op 42%.
          verder weinig te melden, alles op het gemakje


          Keep On Smoking!!!

          Comment


            #95
            Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

            gaat mooi hoor keep it up

            Comment


              #96
              Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

              alles verloopt hier goed zo te zien zal je blijven volgen

              Comment


                #97
                Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

                tnx bramonius en peuker so far so good

                Comment


                  #98
                  Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

                  hoe hoog staan die planten bij jouw?

                  Comment


                    #99
                    Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

                    ziet er goed uit, ik ook volg j

                    Comment


                      Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

                      komt dik in orde succes met de bloei

                      Comment


                        Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

                        tnx ikkedus en smokingpeetn en misterace de grootste 2 zijn 74cm hoog en de 2 kleinere 60cm hoog als je dat bedoelde



                        Keep On Smoking!!!

                        Comment


                          Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

                          veel succes met de bloei
                          <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
                          <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

                          Comment


                            Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

                            mooi mooi

                            Comment


                              Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

                              Tnx darkside en smowkie
                              hier nog wat foto's omdat ik toch niks anders te doen heb:
                              P1010821.jpg P1010822.jpg P1010823.jpg

                              P1010824.jpg P1010825.jpg P1010826.jpg

                              P1010827.jpg P1010828.jpg P1010829.jpg

                              Het gaat allemaal wel lekker en zeker voor mijn eerste binnenkweek
                              Tot de volgende update en tnx voor alle reacties tot nu toe.


                              Keep On Smoking!!!

                              Comment


                                Re: Kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)

                                Mooi om te zien dat het dus ook met heel weinig geld kan.
                                Maar ik zou je toch aanraden om een relais aan te schaffen, tenminste als je wat om je veiligheid geeft
                                Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                                Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                                Comment

                                Bezig...
                                X