Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek, heb jullie hulp gewoon nodig,

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweek, heb jullie hulp gewoon nodig,

    Korting op 420shop
    hallo,

    zit al enige tijd te lezen en heb 2 weken geleden de knoop doorgehakt om zelf te gaan kweken,
    heb zelf een tent gebouwd van 1x1x2 en bekleed met zwart wit folie
    onderin heb ik een dubbel uitgevoerde labirint inlaat gemaakt waar ik best trots op ben .
    omdat ik niet wist of dit genoeg was heb ik in de achterkant nog een ventilatie rooster geplaatst met daaraan een luchtslang zodat er geen licht naar binnen komt.
    toen de tent klaar was heb ik een 350M2 koolfilter besteld en een 400watt hps lamp, en nog wat extratjes.
    als afzuiging gebruik ik de mechanische afzuiging van me huis, die gaat door het dak naar buiten en heeft 3 standen.
    helaas weet ik hiervan de opbrengst niet, alleen dat die 85 watt is.
    als verlichting wil ik in de groei 2 x 18 watt tl lamp gebruiken.
    en in de bloei een 400 watt hps lamp.
    aan bijde lampen kappen heb ik een pc fannetje gemonteerd om de lampen te koelen.
    op de bodem ligt een ondervloer voor laminaat inc. zeil, deze heb ik nu ook bekleed met zwart wit folie.

    de hele boel staat als een huis en draaid goed !

    op mijn boodschappen lijstje staat nu nog
    -50 liter goed bemeste pot grond
    - 5 potten 10-15 liter (ik wil dus 5 plantjes ja)
    - Voeding ??
    - Zaadjes ?? White widow per 5 stuks - Seedsman?

    begrijp ik goed dat ik mijn ontkiemde zaadjes beter niet gelijk in de bemeste grond kan zetten? in welke grond dan wel ? huis tuin en keuken grond ?
    voeding wil ik zo simpel mogelijk houden, het is mijn eerste kweekje, het belangrijkste vind ik dat die in ieder geval niet mislukt.
    hier ben ik dus nog niet helemaal uit.

    tips om deze kweek tot een succes te maken zijn van harte welkom !
    Attached Files
    Last edited by Dave010; 27 October 2012, 00:10.

    #2
    Re: eerste kweek, heb jullie hulp gewoon nodig,

    Eerst ontkiemen (zoek en lees), dan planten in relatief arme aarde zoals stekgrond (zoek en lees), dan overplanten in rijkere aarde en/of voeding geven (zoek en lees)...

    Sterk bemeste aarde is niet goed voor jonge plantjes - is gewoon te sterk (zoek en lees).

    Groeien kan je waarschijnlijk zonder extra voeding, (lang) bloeien wordt een probleem zonder extra voeding (zoek en lees).

    (Al deze topics werden al ruimschoots behandeld op JD; zoek en lees... )


    Ik heb goede dummy-ervaring met de biobizz-lijn: eerst lightmix, dan allmix en na een poosje bijvoeden volgens de voorschriften. Groot voordeel is dat je je water niet moet afzuren - makkelijk zat voor een beginner...
    Last edited by roll; 27 October 2012, 00:14.

    Comment


      #3
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: eerste kweek, heb jullie hulp gewoon nodig,

        Ziet er goed uit.suc6 met je eerste kweek.

        Comment


          #5
          Re: eerste kweek, heb jullie hulp gewoon nodig,

          Bedankt voor de reactie's

          VSA zit aan een betonnen muur gemonteerd dus zeker brand veilig.
          nog het een en ander na gelezen over een relais, en daar ben ik nu dan ook naar opzoek, wel zo veilig. misschien nog tips waar en welke ik moet halen?

          vandaag heb ik zaadjes besteld: White widow per 5 stuks - Seedsman
          en ben ik naar de locale growshop geweest voor: 5 11 liter potten, grond en voeding
          voor het ontkiemen heb ik speciale ontkiem plugs mee gekregen, ziet er erg simpel uit (zie foto)
          zodra ze groot genoeg waren kon ik ze gelijk in de bemeste grond zetten.
          ook heb ik een kweek schema mee gekregen, wat vinden jullie der van?
          kosten plaatje tot nu toe:
          tent: €60
          lamp: €50
          Koolfilter: €50
          extra's €30
          Zaadjes €20
          grond, potten en voeding: €60
          totaal dus ongeveer € 270 nou had ik natuurlijk al een afzuig instaltie en en tl lamp.

          nu ben ik van plan om ze eerste in kleine potjes te zetten zodat ze beter onder de tl-lamp passen en dus harder groeien, en dan later pas over te zetten in de 11 liter potten. is dit een goed idee ?

          ik kijk uit naar jullie reactie's

          image (8).jpgimage (6).jpgimage (7).jpg

          Comment


            #6
            Re: eerste kweek, heb jullie hulp gewoon nodig,

            ja hoor er zijn er velen die onder een tl voorgroeien ik zou het overpotten tot een minimum beperken als ik jouw was ivm stress
            maar als je naar de growshop bent geweest dan had je daar natuurlijk ook het relais (schakelkastje) kunnen halen
            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

            Comment


              #7
              Re: eerste kweek, heb jullie hulp gewoon nodig,

              Nou ik was meer opzoek naar een relais van de gamma o.i.d. En niet gelijk een schakel kast van 56 euro
              is het aan te raden om een ph/ec meter aan te schaffen ? Of zijn er ook zeker mooie resultaten mogelijk zonder deze meters,
              morge komen de zaadjes binnen !

              Comment


                #8
                Re: eerste kweek, heb jullie hulp gewoon nodig,

                Als je voor die 15l of grotere pot gaat hoef je niet direct af te zuren.
                Zoek hier eens op groene thee.
                Voor een schakelkast zou ik toch even sparen.

                Comment


                  #9
                  Re: eerste kweek, heb jullie hulp gewoon nodig,

                  Ik heb 11 liter poten het lijkt me dus wel verstandig om een zakje groene thee in me voeding te hangen,
                  Doe je dit elke dag of is eens in de week groene thee erbij ook genoeg ?
                  is dit relais geschikt ? http://www.conrad.nl/ce/nl/product/5...AC1-250-V-20-A wil even zeker weten of het de goede is.

                  voor de rest zijn de zaadjes gezaaid en zodra ze boven komen verschijnen er snel weer foto's

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste kweek, heb jullie hulp gewoon nodig,

                    de eerste zaadjes zijn ontkiemt !
                    de plantje is uit zijn plugje gevallen dus heb ik er snel terug in gestopt en in de aarde gestopt
                    de andere 4 zijn onderweg
                    de blaadjes zijn een klein beetje opgekruld waar zou dit aan kunnen liggen? temperatuur is 20-22 graden en lv 70%

                    image (13).jpgimage (10).jpgimage (11).jpgimage (12).jpg

                    de lucht vochtigheid probeer ik nog verder op te krikken, het plandje heeft water genoeg ik heb er alleen wat droge aarde overheen gestrooid.
                    het plandje staat dus nog in zijn plugje in een potje met half bemeste half onbemeste aarde.

                    en ik heb nog een vraagje m.b.t. afzuren met groene thee, moet ik dan gewoon altijd in mijn voedings emmer een thee zakje hangen ?
                    en of ik het juiste relais te pakken heb ?

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste kweek, heb jullie hulp gewoon nodig,

                      image.jpgimage.jpg image.jpg

                      De plantje groeien goed, 1tje blijft helaas een beetje achter.
                      hoe vinden jullie dat ze der uit zien ?

                      Ik ben nog steeds opzoek naar een goed relais om mijn hps lamp mee te schakelen
                      Me water zuur ik af me groenen thee, gewoon een zakje een nachtje in het water hangen.

                      ik kijk uit naar reactie's / tips

                      Comment


                        #12
                        Re: eerste kweek, heb jullie hulp gewoon nodig,

                        Die doekjes kunnen weg, of plassen ze daar ofzo ?
                        Met een hoge LV is de wortelontwikkeling minder.

                        Wat is de pH na een nachtje theetrekken ?

                        Wat voor relais zoek je ? Een complete kast, of een relais voor op een rail, of een eigengemaakt schakelbord.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: eerste kweek, heb jullie hulp gewoon nodig,

                          Een Davin DV12 voor 2X400 of600 Watt kost je rond de 60 euro in de growshop, en daar zit ook nog eens een timer op met twee stopcontacten, ideaal om bvb nog je ventilator op aan te sluiten...

                          Comment


                            #14
                            Re: eerste kweek, heb jullie hulp gewoon nodig,

                            Okee ik heb de doekjes weg gehaald, Dankje
                            Ik zoek een relais die ik op mijn schakel bord ( muur ) kan monteren om 1 400 wat lamp te schakelen
                            die DV12 heb ik idd ook gezien maar ik heb alleen een relais nodig en geen timer en stopcontact enz, dus vind het zonde om dat te kopen.

                            Ik heb geen ph meter maar staat nog wel eventueel op mijn verlang lijstje,
                            daarom heb ik voor groenethee gekozen om dat dit altijd rond de ph6 zit (tandheelkunde website)

                            Comment


                              #15
                              zoiets of deze
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X