Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek jack herer

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kweek jack herer

    Korting op 420shop
    IMG_0875.jpgIMG_0876.jpgIMG_0877.jpgIMG_0878.jpgIMG_0879.jpg
    Graag uw bemerkingen, tips, commentaar, ...! (we weten niet goed wat we mogen verwachten met deze lampen)
    laatste twee zijn jonger

    #2
    Re: kweek jack herer

    Een grammetje of 60 moet in deze opstelling wel lukken. Succes in ieder geval. Terzijde: pineapple chunk is, mits goed afgebloeid, wel een voortreffelijke indica. En tot slot welkom op dit forum.

    Comment


      #3
      Re: kweek jack herer

      oke bedankt! ik hoop inderdaad toch wel op een grammetje of 60 omdat dit de eerste keer is dat we een beetje "investeren". De pineapple chunk was van smaak en effect wel zeer goed! jammer van de opbrengst..
      Denk je dat we de opbrengst met voeding nog kunnen verhogen?

      Comment


        #4
        Re: kweek jack herer

        Voeding kan je opbrengst verhogen, maar ook verlagen. Als je te deftig voed, gaan je planten "kwijnen" en loopt de opbrengst terug. Zonder pH- en EC-meter kun je het beste bio-minerale voeding geven. Meestentijds is de grond zeer rijk voorbemest, tenzij je light-mix gebruikt. Gewone potgrond uit de bouwmarkt of het tuincentrum is net zo goed als speciale wietgrond, alleen veel goedkoper. Na een week of 4 zou je kunnen overwegen om te gaan bijvoeden. Maar dan word je wel een soort apotheker. Bijvoorbeeld als je de BN-biolijn kiest heb je ondermeer nodig: BN Grond Supermix, BN The Missing Link, BN Zym, BN X-cel en eventueel BN PK13/14. Een hele waslijst, nietwaar? Ik heb met deze lijn gekweekt en het resultaat was goed. Anderzijds heb ik ook gekweekt met de goedkope algemene meststof NPK12-10-18 of met die blauwe staafjes van de Lidl, een universele voeding met een langzame afgifte. Verschillen heb ik niet geconstateerd, behoudens dat NPK12-10-18 of die blauwe Lidl-staafjes veel goedkoper zijn. Wat eventueel wel kan schelen is het kraanwater te ontdoen van chloor: dat kan door een goedkoop aquariumpompje een half uurtje bubbels laten blazen in een emmer kraanwater. Dan ben je de chloor kwijt, zodat de EC niet te hoog oploopt.

        Comment


          #5
          Re: kweek jack herer

          we gebruiken inderdaad universele potgrond. Ik heb me laten vertellen dat we hier de eerste 6 weken goed mee zitten. Gelukkig kennen we iemand die voedingsstoffen kan regelen op zijn werk, is de NPK12-10-18 een goede verhouding? moet er een andere verhouding zijn in de bloei?
          We zijn trouwens ook aan het overwegen om de plantjes na 2weken, ipv 6weken, al in de bloei te steken, aangezien onze kelder in de hoogte beperkt is.

          Comment


            #6
            Re: kweek jack herer

            Het doet me genoegen dat je niet snel wil gaan bijvoeden: daarvan ben ik ook een volstrekt tegenstander. De NPK-verhoudingen zijn volgens mij van ondergeschikt belang. Kijk bijvoorbeeld eens op de sites van voedingsleveranciers. Allen houden andere NPK-verhoudingen aan en allen proberen je wijs te maken dat hun NPK-verhouding de beste is. Naar mijn oordeel kun je met rijk bemeste potgrond volstaan met een toevoeging van PK13/14 aan het eind van de rit. Desnoods na een week of 4 tot 6 wat algemene voedingsstaafjes toevoegen, zoals bij de Lidl verkrijgbaar of wat tomatenmest, die voor weinig geld bij een tuincentrum op de markt wordt gezet. Zo houd je je muntjes in je portemonnee. Het is trouwens een goed idee om je planten na 2 weken op 12/12 te zetten. Immers, Jack Herrer is sativa-dominant. Die "krengen" groeien simpelweg nog 2 of 3 weken door in de hoogte nadat ze op 12/12 zijn gezet.

            Comment


              #7
              Re: kweek jack herer

              Hallo,

              we zijn weer 2 dagen verder en de dames zien er denk ik mooi uit?

              IMG-20121107-00081.jpgIMG-20121107-00082.jpgIMG-20121107-00083.jpgIMG-20121107-00084.jpgIMG-20121107-00085.jpg
              3/11 5/11 3/11 3/11 5/11

              zo de datums staan eronder!

              reacties maar!

              Comment


                #8
                Re: kweek jack herer

                Hey!

                de plantjes zijn weer wat ouder, deze foto's zijn gisteren getrokken

                IMG-20121111-00090.jpgIMG-20121111-00092.jpgIMG-20121111-00094.jpgIMG-20121111-00087.jpgIMG-20121111-00089.jpg
                iemand een idee waarom sommige zo traag groeien?

                Comment


                  #9
                  Re: kweek jack herer

                  Zo beroerd gaat het toch niet? Je planten zijn mooi groen. En het is en blijft tl waaronder je aan het kweken bent. HPI voor de groei en HPS voor de bloei gaat nu eenmaal sneller.

                  Comment


                    #10
                    Re: kweek jack herer

                    oke, het is maar dat we ze volgende week woensdag al in de bloei willen zetten...

                    Comment


                      #11
                      Re: kweek jack herer

                      Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                      ...Wat eventueel wel kan schelen is het kraanwater te ontdoen van chloor...
                      Ik weet niet waar jehin vandaan komt, maar in Nederland komt in minstens 80% van het water geen chloor meer voor.
                      Dat wordt al een aantal jaren niet meer gebruikt, sterker nog, vanaf 2005 is het niet meer toegestaan als primair desinfectiemiddel.
                      Ze stappen steeds meer over op ontsmetting dmv. UV licht.

                      Als kleine aanvulling he, verder heb ik niets aan te vullen
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: kweek jack herer

                        Eigenlijk komt chloor ook bij mij niet aan de orde. Ik heb nog zo'n ouderwetse regenbak. Maar naar het schijnt moet je daar weer pH-plus bij doen.

                        Comment


                          #13
                          Re: kweek jack herer

                          uit Belgie dus waarschijnlijk zal het hier ook wel oke zijn, denk je dat woensdag 21/11 te vroeg gaat zijn voor de bloei?

                          Comment


                            #14
                            Re: kweek jack herer

                            Mooi zo, valt nog niet te zeggen. Wacht gewoon af en bekijk het dan nog eens.
                            Greetz :p

                            Comment


                              #15
                              Re: kweek jack herer

                              Alweer een paar daagjes verder, ziehier onze prachtige dochters:
                              IMG-20121115-00104.jpgIMG-20121115-00096.jpgIMG-20121115-00098.jpgIMG-20121115-00100.jpgIMG-20121115-00102.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X