Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 6+1 speed ryder #2 - 6 x 23W 865 spaarlampen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek 6+1 speed ryder #2 - 6 x 23W 865 spaarlampen

Korting op 420shop
    Dag mensen,

Wij (3 huisgenoten) zijn begonnen met onze eerste kweek!
    Als plantjes hebben wij voor de zeer kleine speed ryder #2 gekozen vanwege zijn lengte.
    De kweekruimte bestaat uit een relatief grote kast aan onze woonkamer.
    Voor de verlichting maken we gebruik van 6 x 23W spaarlampen 865 daglicht-wit in combinatie met een digitale schakelklok.

De kweekruimte is reeds gevuld met de verlichting en de afzuiging en aanvoer van lucht (was al geinstalleerd ).
    Voor de voeding zullen we pokon proberen aangezien dat bij de supermarkt hieronder te verkrijgen is .
    De zaadjes zullen een dezer dagen uit de grond schieten.
    Uiteraard zullen we dit verslag blijven updaten... En schroom vooral niet om tips te geven!!

De kweekruimte

CAM00016.jpg

UPDATE:

De plantjes zijn nu allemaal boven de grond!
    Ben een paar dagen ziek geweest dus ik kon de reflectorkap nog niet maken..
    De foto's....

CAM00019.jpgCAM00020.jpg

Update:

Er zijn nu 5 plantjes goed op weg!
    Echter, 1 heeft het opgegeven en is naar de hemelen afgereisd en 1 plantje heeft nog twijfels.
    We hebben weinig tijd gehad voor de reflectoren maar daar gaan we van 't weekend mee aan de gang!

Foto:

CAM00023.jpg

Peace!
    Attached Files
    Last edited by busabuzz; 8 January 2013, 17:34.

Re: Eerste kweek 6+1 speed ryder #2 - 6 x 23W 865 spaarlampen

Als je de lampjes horizontaal monteert en een reflectortje erboven fabriceert heb je een veel grotere lichtopbrengst.
    Dat kun je bijv met Redbull blikjes doen of met dat folie wat naast je potten ligt, dat heb je namelijk niet nodig voor de wandjes, die zijn al goed.
    Als je eventueel nog wat lampjes erbij haalt, kijk dan of je 827 kunt vinden, die zijn iets beter voor de bloei straks

Speed ryder #2 is Lowryder #1 x Santa Maria. Ik ben benieuwd wat dat gaat doen onder spaarlampjes.
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Thx Q!

We kregen de electrameuk pas binnen toen de zaadjes ontkiemd waren (nog net optijd ) dus heb het even snel in elkaar gebeund.
      Ik zal alvast beginnen aan een verbeterde versie van de stellage met de lampen en folie!
      Ook ik ben benieuwd naar dit plantje! Kon hem namelijk niet vinden bij de kweekverslagen

Grtz

Comment

Update:

De plantjes groeien prima, vooral degene rechtsvoor die gaat als een trein!

Foto's:

CAM00033.jpgCAM00034.jpgCAM00035.jpg

Ik zal er vandaag nogmaals 3 x 20 Watt spaarlampen aan toevoegen, kijken wat dat gaat opleveren!

Grtz
        Last edited by busabuzz; 8 January 2013, 17:42.

Comment

Dat levert beter resultaat.
          Rustig aan met wateren he, 't zijn geen waterplanten.
          So far so good.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEENNNNNNNNNNNNNN nog een update:

Tweede serie opgehangen en een lap folie erover..
            en beloofd: we zullen ze iets minder water geven

Picca's:

CAM00036.jpgCAM00037.jpgCAM00038.jpg

Comment

Zoals QnQ zei (het zal wel wat foefelen worden) als je die plankjes verticaal zet dan zal je veel meer lichtopbrengst krijgen, inclusief dan nog reflectorkapjes. Die folie die je nu hebt, reflecteert niks, omdat er ook geen lichtstraling in die richting is
              Veel succes verder!

ps: heb je nog grotere potten voor later?
              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Oke zal er ff mee aan de gang gaan De bedoeling was om het eerst een beetje noobish aan te pakken en kijken hoe dat ging en later
                wel een hps erin te beunen etc. Het horizontaal verhangen van de lampjes zal ik morgen doen.

Vraag 1: Aan welke inhoud moet ik denken bij het verwisselen van de potten ??

Vraag 2: Wij gieten de dosis water altijd in de borden/schalen, zodat de planten het opzuigen. A: werkt dit? B: Zo niet, hoeveel water dienen we ze te geven ?

Grtz

Comment

Water gieten in de borden/schalen is de beste manier, laat de wortels maar naar water zoeken.

Comment

Hier worden kleine reflectoren gemaakt van blikjes, de lampen hangen horizontaal om minder lichtverlies te hebben
                    Misschien kan je dit al proberen? En in de bloei periode zou ik tog zeker meer licht gebruiken, en ntrlk warm wit (827)

over je vraag van de potten, hoe groter de pot, hoe groter de plant, hoe groter de opbrengst.. Ikzelf ben nu bezig met enkele 7l potten denk ik en ze zijn ongever 60cm groot maar staan nog in groei, maar ik zou meer voor een 11L pot kiezen, meer plaats voor wortelgroei en kan de plant beter groeien

Overpotten doe ik niet aan mee.. gewoon direct de grote potten in bij mij.. overpotten brengt stress voort maar op zich is dit zo weinig dat het te verwaarloozen is, als je overpot, het enige dat je hebt is dat ze nieuwe grond hebben en nieuwe voedingstoffen in de grond.. Maar ge loopt altijd kans voor wortelbeschadigingen en cetera.. Ik doe het niet en ik heb nog geen problemen ondervonden

Comment

We hebben net twee nieuwe lampjes besteld, 2x 30W warm-wit buisvormige spaarlampen.
                      Als ze binnen zijn zal ik ff een paar monster blikken ombouwen tot uiterst kunstzinnige reflectoren, het enige probleem wordt om die dingen achterover te tikken

Comment

Dames en heren,

Gisteravond hebben we onze dames voorzien van zeer modieuze emmers waar die restaurants hun mayo in doen
                        We hebben nog meer goed nieuws, deze week komt een nieuwe batch zaden aan, namelijk: 3 x sweet skunk auto en 3 x sweet cheese auto.
                        Dit was het informatieve deel, nu naar de vragen:

Hieronder zie je de bijgevoegde foto's, 1 dame is echt veel verder dan de rest en 1 heeft een veel lichtere kleur groen dan de rest..
                        Wat zou er met de lichtgetinte dame aan de hand kunnen zijn ?

0a41fa7287c92854f57bf2304fdd95cb.jpg03e9885f98485707ec6e872f0547aeb9.jpgd7c525c3b21f8c1aec7cf807b7e599b2.jpg

Grtz

Comment

hoe geef je water in deze potten?

zoals eerder gezegd in dit topic is langs onder wateren ideaal.
                          zo nemen de planten water op in plaats van jij die ze onder water zet. met gaten in je bodem kan je dit alsnog.

maak er geen moerasplanten las ik al vaker, ik doe het nog niet beter hoor ^^,
                          je hebt een aardig referentie plantje staan onder spaarlampen, ik volg zoizo en volg de antwoorden op je vragen ook mee op.

Comment

Je hebt gelijk, we gaven ze eerst inderdaad van onderen water alleen deze emmers zijn zo massive dat ons servies niet meer voldeed qua formaat
                            We zullen hier nog even een oplossing voor moeten zoeken. Maar ik blijf het verbazingwekkend vinden dat die ene plant als een malle gaat en de
                            rest vrij iel blijft. Maar vooral ben ik benieuwd naar de oorzaak van de lichtgroene bladeren van 1 van de kleine dames want dat isj niet natur!

Comment

Nog een vraagje trouwens: is een relatief hoge temperatuur echt van belang?
                              Die kast aan de woonkamer waar wij die meuk in hebben heeft namelijk aanvoer en afvoer van lucht er reeds inzitten.
                              Echter, als we de tempel betreden is het er toch wel verdomde koud, ik schat een graad of 10...
                              Verwarming fixen dan maar ?

Comment

Bezig...
                              X