Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste binnenkweek northern light autoflowers

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Hallo,
    mijn naam is antwerpsmoker ben nog nieuw op het forum(heb me elders al even voorgesteld)

even een paar vraagjes over men plantjes,

ze zijn 6 weken oud nu en ik vroeg me af of het nrml is dat er bovenaan de topbladeren beginnen te krullen en ja blijkbaar om te draaien is dit een slecht teken van iets?

en er is er 1(van de drie)een goeie 15cm groter als de andere 2....elke plant groeit wel anders maar wou het toch maar ff checken

ze staan onder een 400 watt hps lamp van philips btw....

alle tips en hulp zijn zeer welkom!
    hier enkele foto's.

P1010001.jpgP1010013.jpgP1010019.jpgP1010003.jpgP1010005.jpgP1010011.jpg

Re: eerste binnenkweek northern light autoflowers

als je randen krullen hebben ze last van de warmte, je zit met een overvoeding ook volgens ik ziedie ventilator zou ik persoonlijk meer naar de planten gericht zetten, nu heeft hij weinig nut buiten die ene mischien
    Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

ai aan wat zie jij dat ik overvoeding heb?

dus best men lamp hoger hangen dus??

en over de ventilator.. is dat niet te hard voor de plant blaast toch redelijk snel...mss een kleinere aanschaffen..

bedankt al voor de info.

grtz

Comment

Aan je bladpunten... Als zou een foto zonder hps licht wel voor verduidelijking zorgen... Grtz

Comment

hoe hoog heb je je lamp nu hangen boven de planten en idd beter zo een clipfan kopen die kan je dan ook nog net onder je lamp de warme lucht laten wegblazen wat ook kan helpen tegen je bladen die krullen blijf je met deze werken gewoon op lichste stand zo goed proberen richten dat al je dames mooi bewegenverder blijken ze het wel heel goed te doen maar zoals smowkie zegt zonder het hps licht kan je beter oordelen

Comment

ik heb het idee dat je kweek locatie toch je grootste probleem is.

het is niet geisoleerd. je kan dus geen correcte LV creeren en alle andere gewenste.
            dit is echter zeer aan te raden. je hoge temperatuur is mede door lage of onstabiele LV.
            als je LV omhoo geschroeft word verlaagt de temperatuur ook procentueel.

het is een wissel werking waarbij inkomende warmte en verneveling/damp een reactie hebben.
            mis je 1 van de 2 factoren dan krijgt de ander de overhand.

het is een heel precies proces om een goed klimaat te garanderen en/of creeren voor planten
            en dieren. wij bootsen een warme redelijk vochtige lente na. in sommige gevallen willen we een bedampte
            jungle lucht (80%LV en 28 tot 30 `C) daar floriseren tropische afgeleiden goed in. de manier van je opzet
            zal dit nooit behalen.

tapijt, met een muurtje (los) in je slaapkamer. het kan maar is hopen wat het word. maak een mooi houten kot
            dat is het beste. als je een 400 hps kan aanschaffen zal een kastje van hout ook geen probleem zijn lijkt me.

begrijp me niet verkeerd hoor. het is jou hobby en jou plant, maar dit is wel de beste tip die je kan krijgen.
            probeer iets op te zetten met de richtlijnen die ik beschrijf. anders zal je deze taferelen houden vrees ik.

heel veel succes en denk het eens goed door.

Comment

wat betreft je lengteverschil gooi je kleine plantjes omhoog dmv(videobanden ergens gelezen, pannen of iets anders wat geen schimmel kan veroorzaken) zodat de bovenkant gelijk komt te staan krijgen ze allemaal evenveel licht

Comment

ok iedereen bedankt al voor de info..

@bramonius:ik ben bezig met het uitzoeken hoe ik gemakkelijk zelf zo'n kast in elkaar kan timmeren ben wel niet de handigste maar ben er mee bezig..ik heb je raad opgevolgd en een hygrometertje gekocht en die zit nu iets onder de 60...is dit goed?

@peacemaker:mijn lamp hangt nu op een goede 50/60 cm....moet dit hoger dan?

en ik zal bij devolgende update een paar pics nemen zonder de hps aan.

mvg

Comment

je lamp constant op 40cm houden, enkel in het begin de eerste dagen als je begint kan je je lamp iets hoger hangen op 50cm bv

Comment

Mooie planten hoor.Lijk veel op een WSS Skunk.Volgens mij krijgen ze last van die lamp,zet hem iets hoger.

Geef paar dagen enkel water.
                    Verder succes.

60 is niet slecht mijne komt niet hoger dan 30.

Comment

beter 10 cm te hoog dan 10 te laag, houdt alles goed in de gaten, ik kijk elke dag, bij mij is niks consequent, lv 60 is mijn standaard en heb tot nu toe nergens last van, suc6 en neem de raad op van de members, niet ik want ik ben rookie met kweken :p wens je het beste toe en probeer dingen uit zodat je ziet wat er gebeurd, ik verkloot liever een kweek dat ik weet wat ik fout heb gedaan en wat de consequenties zijn dan niet leren en straks voor verrassingen komen te staan, niet alles haal je uit boeken of youtube, eigen ervaringen zijn onmiskenbaar en leer je het meeste van.

Comment

ok thnx....

@zenne:merci ben men best er voor ant doen ook(ok niet met allemaal dure spulle)maar gaat toch redelijk goed denk ik....dus jij denkt ook lamp iets hoger hangen...en idd ga ze nu de komende dag enkel water geven.
                        @ikkedus:ik kijk er ook elke daar naar ik ga toch proberen deze niet te verkloten haha
                        @peacemaker:en jij zegt dat ik ze weer iets lager moet hangen...

dat maakt het een beetje moeilijk, ik denk persoonlijk ook dat men lamp iets hoger moest(heb dit vndg dan ook al gedaan)

hopelijk komt het goed..

is er iemand hier die mss ook ongeveer kan vertellen hoelang deze nog moeten of is dat moeilijk te zeggen?

alweer bedankt

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikkedus View Post
                          ik verkloot liever een kweek dat ik weet wat ik fout heb gedaan en wat de consequenties zijn dan niet leren en straks voor verrassingen komen te staan, niet alles haal je uit boeken of youtube, eigen ervaringen zijn onmiskenbaar en leer je het meeste van.
                          kijk dat is nou iemand die het snapt. ben je vanaf nu geen rookie meer, maar mag je je voortaan amateur kweker noemen goed.
                          die eer is bij deze voor jou

uiteindelijk moet je zien uit te zoeken hoe planten communiceren. dit doen ze met allerlei vormen behalve praten. met
                          verschillende kweek manieren en soorten kun je zo trainen de planten in hun fases te herkennen. dit dien je te perfectioneren.
                          door goede kweken te volgen en noteren in een logboek of testen uit te voeren bij vraagstukken van hoe, wat en waarom. wij
                          kunnen je veel vertellen en de 1 heeft een andere ervaring dan de ander, maar uiteindelijk zie je het in alsof je een gesprek voert.
                          btw planten praten heel langzaam dus je moet veel overgave, rust, discipline en geduld hebben.

verder raad ik je aan een geraamte te bouwen van palen of dikke latten (cm of 2,5 a 3, vurenhout ofzo) dan daar de planken
                          tegenaan (kant en klaar 1.80 of 210 van 1 a 1,5 cm dikke platen, hier kun je gelijk gaten inmaken voor air flow). is de makkelijkste
                          methode en door het geraamte zeer stabiel. voor bevestigen kun je beter metalen verbindingen nemen. dan heb je meer anker punten.
                          het kan ook direct op je geraamte. binnenkant kun je dan schilderen of met folie doen .

succes weer.

ps (tegelijk gepost) je planten moeten nog wel even. ze staan nog niet in bloei toch. dus eerst in bloei dan nog echt in bloei
                          geraken. dan lekker toppen aanmaken en groter en dikker maken en verharden, dan rijpen. ik denk minimaal nog 8 weken. maar is heeel
                          lastig te zeggen. eigenlijk gewoon een gok met hoe het er voor staat.
                          Last edited by bramonius; 2 December 2012, 15:46.

Comment

400watt hang je normaal op 40cm boven je planten, als ze te warm hebben speel je daar beetje mee maar zelf zal ik nooit hoger dan 50cm gaan tenzij ze zouden verbranden...

Comment

@bramonius:tnhx, hier kan ik wel iets mee doen....zal eens zien wat ik kan doen om iets in elkaar te steken..en ook bedankt voor de schatting hahaha wou maar een idee hebben.
                              en vanaf volgende ronde begin ik ook iets meer te experimenteren maar nu voor men eerste kweek is het nog een beetje zoeken en LEREN hoe het allemaal net in zen werk gaat..
                              ben al blij dat er zo'n goed forum als dit is waar ik terecht kan met vragen.
                              @peacemaker:ok maar ik had ze al op 50 cm hangen en men bladeren waren aan het omdraaien dus dan moet ze toch hoger(een beetje)?
                              denk dat ze nu op een 70 tal cm zal hangen....dit is te hoog dan?ik heb ook al de raad gekregen om ze op een meter van de plant te hangen..maar dit is dan larie of??

o ja en @ beginnertj:men plantjes krijgen wel evenveel licht denk ik maar ja er is er gwn 1 die beter groeit heb ik de indruk(zal wel nrml zijn zeker)maar toch bedankt voor de tips

grtz

Comment

Bezig...
                              X