Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek.... je weet zelf!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek.... je weet zelf!

dat gaat ckr goed komen hier in het hoekie wanneer kunnen we komen proeven???
    wat een toeval we draaien precies de zelfde tijden haha

Comment

ja toch nu heb ik wel bij 2 dames wat bruine plekjes op sommige blaadjes , en dat zijn de blaadjes met die paarse steeltjes

heb een foto gemaakt met kunstlicht dus het ziet er meer gekleurd uit dan het is dus ik ga weer even een beetje lezen over bladproblemen
      Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
      Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

owjeeeehhhh nu valt het nog mee hopen dat het nie erger gaat worden..
        waar ergens zit het in de plant zoek ik even met je mee

Comment

boven in , ben al wat aan het zoeken geweest, voor wat ik lees denk ik calsium tekort want mijn haartjes zijn ook al bruin aan het worden

sigpic

Comment

zit ook aan calciumtekort te denken maar kan ook mischien magnesium zijnwel denk ik ook eerder calcium maar kan me vergissen
            Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

aan die twee dacht ik ook ja nu nog even kijken voor een oplossing

sigpic

Comment

goed vergelijken berry want jij kan het beter zien dan wij op foto, op foto afgaande zeg ik calcium

Comment

haha handig he zon forum hoop voor je dat je eruit gaat komen

vind wel vreemd volgens montys bladproblemen oplosser begint calcium vaak onderin de plant kan daarentegen niks vinden van dese verschijnselen alleenbovenin de plant check de rest onderin ook ff voor de ckrheid
                  Last edited by psychedelic1988; 12 December 2012, 16:18.

Comment

idd dat zag ik dus ook staan , de onderste bladeren hebben niks, echt alleen maar bovenin. maakt nie uuit ik zoek gewoon verder

sigpic

Comment

ja ik zou ook zeggen calcium of magnesium, waarbij ik eigenlijk magnesium de voorkeur geef, omdat
                      de planten weken goed gingen en ineens een vertoning hiervan hebben.

maar de grote vraag is meer.... hoe komt dit???? is er te weinig aanwezig? of...
                      krijgt ze het niet binnen??? kan van alles zijn.

wat is nu je temp max lamp aan en lamp uit. en je lv.
                      heb je iets aangepast in voeding? of iets erbij?

alvast succes, hou ze goed in de gaten, maar dat doe je al uurlijks toch

groetjes

Comment

mijn temp is met lamp aan 28 graden met de lamp uit 25 graden en dat is nog niet veranderd ook niet.
                        de lv is 30% met de lamp aan en met de lamp uit 36%
                        ze krijgen 50ml terra flores op 10 lliter water, waarvan ze ieder 700ml per 24 uur krijgen.
                        wat raar is , is dat de 2 linker planten die vlekken hebben en de 2 rechter planten dat niet hebben maar die zijn weer wat lichter van kleur.
                        ze krijgen toch alle 4 het zelfde

grts
                        Last edited by berry ryder; 12 December 2012, 19:31.

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bramonius View Post
                          maar de grote vraag is meer.... hoe komt dit???? is er te weinig aanwezig? of...
                          krijgt ze het niet binnen??? kan van alles zijn.

groetjes

kan een soortje zijn die dat extra nodig heeft, black jack heeft dat ook van sweet seads die hebben ook meer magnesium nodig dan andere soorten

Comment

ziet er goed uit berry die big bang is idd bigger en bigger aan het worden

Comment

los van de voeding.....

is er een temperatuurverschil links en rechts?

ik heb dit zelf ervaren met mijn pre test hok puur voor het testen van diverse nieuwe elementen
                              geschonken aan MOI.

ik heb toen een te zware kachel tube gebouwd. een soort 55 graden climat control van 12 bij 12 cm

deze gaf echter zo'n heftige invoer van warme lucht (als thermo aansloeg) waardoor een extra luchtstroom
                              ontstond die omhoog een spiraal vormde. door zijdelings binnen stromen van deze lucht werd de recterzijde
                              warmer terhoogte van de potten, daarboven dreven koelere luchttoevoer de warmte snel weer in balans.

nu had de rechterhelft toen een ander groei en bloei patroon wat verergerde met de weken.

conclusie na 2 weken dat de grond rechts (logisch ) meer uitdroogde/ verdampte. verdamping betekend
                              een meer geconcentreerde voedingsbodem. de 1 kreeg dus geconcentreerder dan de ander (terwijl ze hetzelfde
                              voedingsvat hadden net als bij jou)

om een balans terug te krijgen ben ik de luchtstroom naar de grond gaan begeleiden. zodat de luchtstroom
                              daar uitvlakt en langs de wanden omhoog stijgt (ipv langs pot of plant). buis die naar de grond wijst was de uitkomst
                              met daaronder een schuin aflopende kegel voor sturing. tevens de potten op een verhoging gezet (rubberen daktegels 2 lagen).

hydrokorrels op de aarde gelegd om luchtstromen over de aarde niet teveel te laten verdampen.

al met al een hele uitleg, maar zo kom je tot mijn conclusie.

en dat zul je zelf het beste weten of kunnen uitzoeken. maar ik denk dat je klimaat in je hok kan verschillen door invoer van warme
                              of koude lucht. en met name gericht op je potten (wortel stelsels). je kunt het beste zaken stuk voor stuk nagaan en uitsluiten tot
                              je een paar of zelfs 'de' oorzaak hebt. ik weidt het vaak aan mijn creatie, omdat balans de sleutel is. mijn hok bepaald de balans, de
                              voeding word altijd gemeten (dus feitelijke balans), ik gok op iets in je hok waar het niet lekker loopt.

ik ben benieuwd, succes met uitzoeken.

ps. sorry, lange uitleg, en te langdradig misschien. maar als ik een punt te pakken heb dan zul je dit elke ronde terug zien en
                              dat wil je waarschijnlijk voorkomen cq verbeteren

Comment

Tnx peuker, en peace.
                                @bramonius, nu ik dit allemaal lees denk ik ja gvd ja, ik heb enkele dagen geleden de 2 linker planten omhoog gezet zodat alle planten op gelijke hoogte kwamen te staan.
                                dus de luchtstroom is daar nu anders natuurlijk, misschien moet ik ze wel weer gewoon omlaag zetten of zoals je zegt de luchtstroom verder naar beneden richten.
                                hier ga ik mee aan de slag tnx
                                nog even dit : magnesium of calcium bijgeven of zo laten?

sigpic

Comment

Bezig...
                                X