Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek (5* powerplant, groei onder spaarlampen, daarna onder hps250 bloeien)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Vandaag begonnen met de groei van 5 powerplantjes. Na veel gelezen te hebben (nog lang niet alles) ben ik begonnen met mijn eerste binnenkweek. Heb van de zomer (veel te laat) 5 plantjes in de tuin gehad. Maar die hebben een klein beetje gebloeit en daarna werd het te koud.

De zaadjes heb ik niet ontkiemt maar ongeveer 1 cm onder de vochtige aarde in de pot gedaan. De potten staan onder een 32w philips tornado 827 spaarlamp en een 23w van hetzelfde merk. Nadat de zaadjes voldoende zijn gegroeid gaan ze naar een hok in de schuur waar een hps hangt waar de bloei plaats gaat vinden. Zover ben ik

Nu zag ik op de site een aantal mensen met een pot of afgeknipte cola fles over de pot heen staan. Is dat om het vocht vast te houden?
    Hebben jullie tips of truuks dan hou ik me natuurlijk aanbevolen, moet nog een hoop leren.

start1.jpg

groeten Jan

Re: 1e kweek (5* powerplant, groei onder spaarlampen, daarna onder hps250 bloeien)

uiteraard dacht je zelf al aan maar het enige wat ik bedacht als extra tip: het verschuiven van je planten (rotatie onder dat felle licht) iedereen wil even veel zonnetje dus ieder om beurt onder de 32

Comment

Re: 1e kweek (5* powerplant, groei onder spaarlampen, daarna onder hps250 bloeien)

Dat gaat zeker gebeuren Zit nog wel te denken om iets van een reflector te maken/kopen voor beide lampen. Begrijp dat ze opzij meer licht uitstralen dan er rechtonder ?

Comment

in principe zou je lamp zo <=///: moeten hangen met de kap daarboven niet loodrecht naar beneden, maar veel verslagen hebben de lampen zo hangen dus je bent geen uitzondering. maar met het beperkte zonnetje zou ik het optimaal proberen hangen. zet zo kort mogelijk rond je planten witte of minstens reflecterend 'wanden' .. kan zelfs van karton zorg alleen dat je op ruime afstand van je lamp zelf blijft. (zelf voor een spaarlamp moet je geen risicos gaan nemen bij hps al zeker niet)

Comment

Van de 5 zaadjes powerplant zijn er uiteindelijk 4 goed opgekomen, de vijfde had maar 1 blaadje en stopte met groeien dus die is verwijderd. Ter vervanging heb ik daar een Norhtern Light AF ingezet. De 4 * PP zijn een beetje gestrekt, maar kan de potten nog iets bijvullen. Zien er goed uit, de bedoeling is om ze nog even laten groeien tot ze ongeveer 15 cm hoog zijn en dan gaan ze over naar de tent met HPS lamp. Heb nog steeds geen reflectoren gemaakt, al wel twee halve liter blik geknipt, moet alleen nog goede fittingen bij de bouwmarkt halen.

20121216_235154.jpg
          4* PP

20121217_221258.jpg
          de nieuwe northern light, die komt wel goed op.

20121217_221124.jpg
          beetje gestrekt

20121217_221034.jpg
          Ziet er volgens mij goed uit.
          Attached Files

Comment

Ziet er goed uit ! Die hps straks gaan ze dol op zijn, en inderdaad terug wat dieper ingraven zoals je zelf zegt.. Verder mooi groen he man! Grtzzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smowkie View Post
              Ziet er goed uit ! Die hps straks gaan ze dol op zijn, en inderdaad terug wat dieper ingraven zoals je zelf zegt.. Verder mooi groen he man! Grtzzz
              Dank, aarde wat bijgevuld staan er nu netjes bij, vrijdag de tent ophalen bij de growshop en dan gaan ze onder de echte lamp en gaan we groeien en bloeien

Groeten.

Comment

Vrijdag de tent opgezet en alles aangesloten, voorlopig is de tent rechtstreeks op de huisafzuiging aangesloten. Dat gaat tot nu toe prima, temperatuur is met de lamp aan in de tent ongeveer 25 graden, met de lamp uit ongeveer 19 graden. Ik meet de temperatuur dan ongeveer op 40 cm boven de grond en niet vlak onder de lamp. Ik laat de plantjes nu nog een aantal dagen wennen aan de hps en ga ze na de kerst overpotten in grote potten. Ik hoop dat ze dan ook nog wat gegroeid zijn en dan wil ik beginnen met toppen/scroggen. De tent heeft nog wat overcapaciteit maar ik hoop met toppen/scroggen de tent toch aardig vol te krijgen.
                20121221_235014.jpg20121221_235002.jpg
                Voordat ze zijn verplaatst
                20121223_215150.jpg
                koolstof filter en buisafzuiger nog niet aangesloten, alleen de huis afzuiging aangesloten
                20121223_215132.jpg
                onder de 250w hps
                20121223_215121.jpg

Groetjes Jan

Comment

hey heb ook powerplant onder spaarlamp 250 w , groeit geweldig PP precies een jungle , greetz

Comment

Als je ze overpot, eerst even een paar dagen laten aanslaan he .. dat je ziet dat ze wakker worden zeg maar ..
                    Ze zijn nu een beetje aan het inslapen, omdat je ze beperkt in de groei door de te kleine schoenen.
                    Heb je ook goeie aarde meegenomen van de growshop ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@Belgian dank voor je bericht. Maak je ook een kweekverslag? Dan kan ik met je meekijken Groeten

@QnQ Aarde is biobizz, zou goed moeten zijn volgens mij. Ze zijn net overgepot en de wortelgroei zag er goed uit.

Nu even afwachten wanneer ze aanslaan en dan begin ik met een klein beetje voeden (plagron bloei).
                      Ik twijfel nu even of ik moet gaan toppen. Is powerplant hiervoor wel geschikt?

20121225_163356.jpg20121225_163405.jpg
                      20121225_164044.jpg20121225_164125.jpg

Comment

Als je ze net overgepot hebt, zeker twee weken niets van voeding geven. In verse potgrond zit genoeg voeding, en overvoeden is slechter dan te weinig voeding.

Comment

Ik zou ook maar pas bloeivoeding geven als ze echt zichtbaar in bloei gaan, er zit zowiezo voeding in je aarde, en in dit stadium heeft ze nog nie zoveel fosfor en kalium nodig... Succes !

Comment

Goede opzet!
                            Behalve die spaarlampen, toen ik dit verslag begon te lezen vermoedde ik al strekkers en na een paar keer scrollen werd dat ook bevestigd.
                            Zonde van je tijd zou ik zeggen, en om t geld wat je op jaarbasis erop bespaard al helemaaaaaal niet

Volgende keer direct je HPS erop trappen, meteen lamp op de juiste afstand (25cm voor jouw). Zo ga je het strekken namelijk tegen, en knallen maar!
                            Grote potten zijn ook een goede strategie als je met weinig planten zit. Nice, wel zou ik ze langer (3-4weken) voorgroeien en min 1 maal toppen.
                            Elke plant ken je toppen, en zou t zeker doen als ik zo naar je ruimte kijk! Ook heb je een mooi volgroeid wortelstelsel, hoeveel liter zijn die potten eigenlijk?
                            Had je ze niet helemaal kunnen volgooien? Kan alsnog natuurlijk.

Welke zak aarde je van Biobizz hebt weet ik niet, maar de geclaimde weken waarvoor ze genoeg gevoed zouden zijn kloppen doorgaans niet. Bij geen fabrikant, marketing he
                            En idd niet meteen beginnen met bloeivoeding, maar wachten tot je zichtbare bloei ziet. Tot die tijd heb je eventueel alleen groeivoeding nodig.
                            Maar nu he ze net hebt verpot zul je zien dat ze dat niet nodig hebben, je zal zien dat ze strax wat donkerder gaan kleuren.
                            Gewoon naar de planten kijken/lezen en daarvan leren is het beste wat je jezelf kan aanleren
                            Last edited by WeedoHolic; 25 December 2012, 19:11.
                            Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                            Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

Heb je nog wat grond over ? Dan zou ik eventueel de potten even helemaal vullen, het gaat toch ook nog wat inzakken.
                              Verder gaat het prima. No rush. Nette worteltjes.

Over een dag of 8-9-10 kun je beginnen met halve dosis groeivoeding. Niet wachten tot je 'n tekort ziet.
                              Bloeivoeding komt pas aan de beurt als ze uitgegroeid zijn, tegen die tijd zie je ook al topjes.
                              Je hebt idd ruimte genoeg, dus je kunt ze eventueel over een paar dagen toppen, dan worden ze iets breder en hou je ze makkelijker even hoog.

Zou ze laten groeien tot ze de hele pot bedekken met hun bladeren, dan op 12/12.
                              Dan komen er een paar knappe planten te staan.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X